gammelnalle
synd bara att man fokuserade på leksaker,,,, knappast de fabrikerna som exploderat den senaste veckan..

eller ni väljer att blunda ??? det är ju ändå snart jul......

björn
*Felix matte*
Vi såg och det är absolut inget vi blundar för sad.gif men vad konkret kan vi göra... utom att inte köpa "made in Kina"--- sedan är jag inte så säker på att köpbojkott heller gör situationen bättre för dem unsure.gif kanske fler som svälter då unsure.gif

Sedan så är det ju inte bara i Kina förhållandena är som de är...vad ska vi göra unsure.gif
MrNorth
Oj, kl 17 är jag inte ens hemma från jobbet, att de visar så intressanta program så tidigt sad.gif

Ska se om det finns repris eller om man kan se det "online" på svt.se

/Henrik
KURT
Det är ju inte bara leksaker. Clas Ohlson och andra liknande företag säljer ju mycket billiga produkter nu. De flesta klädfirmorna har någon form av kontrollverksamhet, åtminstonde så att de slipper dåliga rubriker. Men det verkar inte bekymra andra brancher.
Reserv
Många fattiga föräldrar säljer sina barn till såna fabriker, inte bara i Kina, alternativet kan va´att föräldrarna annars nödgas sälja barnen till prostitution. Av två onda ting väljer dom det minst onda.
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 28-11-2005, 19:18)
synd bara att man fokuserade på leksaker,,,, knappast de fabrikerna som exploderat den senaste veckan..

eller ni väljer att blunda ??? det är ju ändå snart jul......

björn

och vad har Nalle för åsikt i frågan rolleyes.gif unsure.gif
gammelnalle
blev så engagerad att jag insåg för sent att frågan nog blir infekterad.....

och min avsikt på detta forum är att INTE provocera.... det blir så tråkig stämning då...

men jag vidhåller att det var synd att man BARA fokuserade på leksaker (se även KURT's svar)

något bra svar har jag inte men tycker det är bra att man visar upp "baksidorna" av saker och ting och inte stoppar huvudet i sanden som de svenska företagen som importerar verkar göra.

hyckleri om man avkräver av företagen att de skall skriva på avtal om etik och moral, men sedan inte VERKLIGEN kollar upp att dessa efterlevs.

b
*Felix matte*
För min del är inte frågan "infekterad".... jag undrade mest för att jag inte riktigt hängt med i vad som händer och sker. Inte mer än att de haft något utsläppp och vattnet blivit förgiftat.
Nej jag är alldeles för oinsatt för att eg ha någon åsikt.... men som sagt inget illa menat med min fråga wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon