Full version: Sista dagen...
yenny
Så har den sista dagen kommit.... Usch en sån jobbig dag... jag har gråtit så jag har ont i ansiktet av alla salta tårar.

Det blev trots allt en bra dag.
Amanda fick skinka och lussebulle.. de två absoluta favoriterna wub.gif

Veterinären var en snäll kvinna som tog hand om oss väldigt fint.
Vi fick sitta så länge vi ville med Amanda och sedan kunde vi gå ut en annan väg och slippa det trånga väntrummet.

Lussebulle är supergott!

En tupplur på bordet (hon var väldigt trött på slutet)

Och så ett par favorit bilder

*Felix matte*
Kram wub.gif
Castea
Gråter för er här jag också. sad.gif Beklagar den svåra förlusten. Vilket fin och trygg sista dag hon fick ändå. Och vilket fint liv ni fick tillsammans. Tyckte om att titta på den fina livsnjutaren.
Zarah P
Jag är så ledsen för din skull, men om det hjälper, lite, så LOVAR jag att Amanda sitter i min mammas knä, nu, och har det gott.
Det var bra, det du gjorde, fast jag vet att det var jobbigt. Det finns nog inget värre - men Amanda lever kvar i ditt hjärta och i ditt minne av henne.

Tack för att du delade med dig av de här fina bilderna!

STOR kram!
wub.gif wub.gif wub.gif
Latmask
Jag känner med dig. Det är hemskt att behöva fatta ett sånt beslut, men samtidigt vet du ju att det inte fanns annat att göra, jag hoppas det är en tröst för dig.

Även om hon inte springer omkring längre så skonade du henne från att ha ont på slutet, och hon kommer alltid att finnas i ditt hjärta och minne, så hon är inte egentligen död.

Stora kramar från mig och mina sex pälsklingar.
Biggan_
Kram yenny wub.gif
Tänker på dej! wub.gif
yenny
Tack snälla för era fina ord och alla kramar wub.gif
Jag behöver verkligen dom nu!
pejori
skickar dej en jättekram som tröst till din förlust..
sorgen lägger sig på några dagar, och du kan se framåt.
du gjorde rätt.
kram vännen. hon är bland alla andra i regnbågdslandet, och har kul.
ingen smärta och ingen ålder. wub.gif
zaaritha
Tröstekram!!
Sulawesii
Skickar dig en stor och varm kram, så länge du behöver den....
pimpim
En stor kram från mig också. Vet hur tungt det känns.
Magdis
Kram på dig från mig också!
amaira
och en varm kram från amaira
yenny
Tack åter igen för kramarna wub.gif

Idag känns det mest tomt och konstigt.
Det går bra mellan varven, fast jag kan knappt prata om henne
så kommer tårarna igen (tänk att tårar kan göra så det gör ont och
svider som eld i ansiktet, inte skönt alls. Fast de är väldigt befriande)

Undrar hur länge reflexerna kommer att sitta i unsure.gif
Jag har alltid fått passa katterna när de äter för Frida vill alltid äta upp även Amandas mat... Jag far upp hela tiden när Frida får mat för att kolla vad hon gör,fast jag inte behöver inte det längre.
Och så for jag upp i 190 för att ta emot posten (Amanda har de sista 2 månaderna valt att sköta sina behov strax innanför halldörren)
Det behövs ju inte heller...

Att ta fram ägg ur kylskåpet utan att hon kom skuttande och jama hysteriskt... att inte kunna slå in paket i fred (hon älskade paketsnören)
Det finns nog många saker jag kommer att sakna (alla goa kramar)

Som Tur är har jag min Frida kvar wub.gif så gurkan får jag snällt dela med mej av.
Hon satt hela kvällen igår i antingen mitt eller killens knä.. hon såg rätt förvirrad ut när kattburen kom hem tom.
Fast sen fick hon så mycke gott, ny karda och nya råtta att leka med... så hon kom nog av sej.
Idag är hon väldigt klängig, så hon saknar nog hon med.

Oj! det blev mycket, jag behövde nog skriva av mej lite.
Zarah P
Man måste få sakna och sörja... Annars får man nog översvämning inuti av alla ogråtna tårar.
Jag kan inte säga något som får det att göra mindre ont - men jag tänker på dig.
Kram
yenny
CITAT (Zarah P @ 29-11-2005, 15:28)
Man måste få sakna och sörja... Annars får man nog översvämning inuti av alla ogråtna tårar.
Jag kan inte säga något som får det att göra mindre ont - men jag tänker på dig.
Kram

Tack snälla wub.gif

Nej det finns ju inte så mycket att säga för att det skall bli bättre... det måste tiden ta hand om.
Fast det känns skönt att veta att någon tänker på en!
LadyG
Jag beundrar din styrka att kunna ta ett sånt beslut och stå fast vid det, trots att det gör så ont.

Tröstekramar från oss wub.gif
Anma
Ja, det är så jobbigt att ta sådana beslut, men det är det bästa beslutet ändå, annars är man bara egoistisk.
silos
Jag tänker på dig och sänder tröstekramar wub.gif
*Felix matte*
De blir fler och fler som samlas där och leker tillsammans.. idag var det dotterns Myras tur.. hon har varit dålig bra länge och nu var det definitivt dags för färd.
yenny
Du får skicka en tröstande kram till din dotter.
*Felix matte*
Tack yenny wub.gif hon sa att det nog var det jobbigaste hon varit med om i hela sitt liv sad.gif Men vi får tänka som så att nu leker de tillsammans alla som inte orkade vara kvar hos oss wub.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 29-11-2005, 21:38)
Tack yenny wub.gif hon sa att det nog var det jobbigaste hon varit med om i hela sitt liv sad.gif Men vi får tänka som så att nu leker de tillsammans alla som inte orkade vara kvar hos oss wub.gif

Ja det är ibland det jobbigaste jag varit med om också.. Amanda har ju ändå varit med i 13 år och min stora tröst väldigt många gånger.
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 29-11-2005, 21:41)
CITAT (Felix matte @ 29-11-2005, 21:38)
Tack yenny wub.gif  hon sa att det nog var det jobbigaste hon varit med om i hela sitt liv sad.gif  Men vi får tänka som så att nu leker de tillsammans alla som inte orkade vara kvar hos oss wub.gif

Ja det är ibland det jobbigaste jag varit med om också.. Amanda har ju ändå varit med i 13 år och min stora tröst väldigt många gånger.

Myran föddees i februari 1994.. hon var sååå liten och ynklig, var minst av alla sju ungar som dotterns och hennes dåvarande sambo (nu make) kattmamma fick... men hon klarade sig och blev en gooosig tös som skulle fyllt 12 om drygt 2 månader.
Javisst är våra fyrfota till stor tröst och sällskap. wub.gif
lilla mamma
De lever ju trots allt kvar i alla minnen. Men sorg är ett sätt att gå vidare
Yin o Yang
Tänker på er alla wub.gif . Vet precis hur det känns. För 2 år sedan tog jag farväl av Yang, 16 år gammal. Ser honom fortfarande ibland i trappan till övervåningen, känner tyngden vid fötterna i sängen smile.gif . Han var jättefin, men usch så jobbigt det är med dessa beslut. Nu har vi en ny katt tongue.gif trots att vi bestämt oss för att aldrig mer... Grannens katt flyttade helt sonika in när det blev för rörigt hemma biggrin.gif
andreas i uppsala
Beklagar sad.gif . Jag vet hur det känns, i förrgår var det nämligen vår lilla dvärgpudel Nicoles tur sad.gif Det är så tomt och tyst i huset nu sad.gif
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 01-12-2005, 22:10)
Beklagar sad.gif . Jag vet hur det känns, i förrgår var det nämligen vår lilla dvärgpudel Nicoles tur sad.gif Det är så tomt och tyst i huset nu sad.gif

Vet precis hur det känns Andreas wub.gif och beklagar sorgen så mycket.
yenny
CITAT (andreas i uppsala @ 01-12-2005, 22:10)

Usch så jobbigt!
Ja jag vet ju precis hur det känns.. beklagar sorgen jag med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon