Full version: Liljor inne?
Castea
Liljor hör till mina favoritblommor! Finns det någon typ av liljelökar man kan sätta inne, som trivs som krukväxt? Någon mindre sort kanske också är lämpligast att jag frågar efter.

Provade att odla större tigerliljelökar i kruka, men det var för mörkt för dem inomhus + fick massor med flugor i jorden.
Carex
Nu ser inte den växten jag hade tänkt föreslå ut som en traditionell lilja, men väldigt vacker ändå. En klänglilja, här är en länk till en artikel om den.
http://www.odla.nu/artiklar/klanglilja.shtml
Kajsa
Liljor man har i trädgården kan man ha tillfälligt i kruka, när dom blommat över behöver dom grävas ner i rabatten, dom vill ha 50 -70 cm djup porös jord för att trivas.
Det finns många krukväxter som liknar liljor, med lökar/ amaryllisfam. och lilje lika blommor, som Hottentottlilja, sefyrlilja, spindellilja, fönsterkrinum, amazonlilja, vallota, många ska ha en vila för att blomma.
Lilla fiskareg. Lund säljer många, kika här. Postorder, beställs på våren.
div. kruklökar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon