Full version: Boogierockfest
Ewa smålänska höglandet
Status Que, Smokie, The Refreshment
the party ain´t over yet.....
över 4 timmar rock´n ´roll rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Anki på Öland
Var någonstans?????
Anki
Betty
CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2005, 17:08)
Var någonstans?????
Anki

Här till exempel... biggrin.gif
Anki på Öland
Hmmmm, lite långt härifrån......
Anki
estet
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 30-11-2005, 13:23)
Status Que, Smokie, The Refreshment
the party ain´t over yet.....
över 4 timmar rock´n ´roll rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Kul!
Här är en till som ska å se i sommar!
smile.gif
Ewa smålänska höglandet
Var någonstans?????
Anki

Du behöver inte åka så långt smile.gif
Jag ska se dom i Växjö 22 juli
Anki på Öland
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 01-12-2005, 07:29)
Var någonstans?????
Anki

Va´kul!! Hur hittar man biljetter????
Anki
Zarah P
CITAT (Anki på Öland @ 01-12-2005, 10:06)
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 01-12-2005, 07:29)
Var någonstans?????
Anki

Va´kul!! Hur hittar man biljetter????
Anki

Du beställer dem här och hämtar dem hos ett ATG-ombud. smile.gif
Ewa smålänska höglandet
Zarah P hann före
Zarah P
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 01-12-2005, 11:20)
Zarah P hann före

Blev så sugen på att överraska min sambo med en biljett att jag var tvungen att kolla upp det - han är Smokie-fantast. smile.gif
Betty
Nu har jag bokat biljetter för mig och min man. smile.gif

Fredagen den 14 Juli kommer att "rocka fett"! laugh.gif
Ewa smålänska höglandet
De övar då laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 02-12-2005, 10:00)
De övar då laugh.gif laugh.gif laugh.gif

rolleyes.gif tongue.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (Betty @ 02-12-2005, 10:55)
Nu har jag bokat biljetter för mig och min man.  :)

Rapport rolleyes.gif rolleyes.gif
Jag vill veta allt biggrin.gif
Jejja
Jag kan meddela att det var så perfekt som man hade kunnat vänta sig! wub.gif wub.gif

Förutom det utomordentliga nöjet med konserten fick man även tillfälle att studera skötsamma samhällsmedborgare i sitt värsta tillstånd - på fyllan... Jag rekommenderar att man lämnar barnen hemma. Både för att skona deras öron från det höga konsertljudet och för att skona dem från att få syn på skolfröken eller grannfrun som kråmar sig och knappt kan stå på sina onyktra ben.

OBS! De som tog med sig något att sitta på, även om det bara var ett sittunderlägg eller filt, de var riktigt smarta!

Smokie rules!!!! wub.gif wub.gif wub.gif
zaaritha
Har också biljetter till detta! tongue.gif
Betty
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 14-07-2006, 20:19)
CITAT (Betty @ 02-12-2005, 10:55)
Nu har jag bokat biljetter för mig och min man.  smile.gif

Rapport rolleyes.gif rolleyes.gif
Jag vill veta allt biggrin.gif

Lite försenad rapport, ser att jejja redan hunnit före... wink.gif Kl. 19.30, Refreshments startade med några uppvärmande rocklåtar, de gick av scenen efter ungefär en timme. Efter en kort paus, råddarna fixade lite på scenen, så äntrade äntligen Smokie scenen - underbart! biggrin.gif De körde först en ny låt från senaste skivan, sedan körde de ett pärlband av sina stora hits - de startade kavalkaden med sin första hit "If You Think Know How To Love Me" och avslutade det hela med "Living Next Door To Alice" - Succén var ett faktum! Tror att de flesta kom för att se Smokie, åtminstone jejja, jag och min man gjorde det - vi sjöng så halsarna sved och klappade takt så händerna brände. biggrin.gif wub.gif Efter ytterligare en paus för ombyggnation av scenen så klev gubbarna i Status Quo fram, de var den egentliga huvudattraktionen, de spelade fram till kl. 23.30, men som sagt det verkade som om de flesta kommit för att se Smokie. Som jejja sa så hade det inte varit så dumt med något att sitta på, det blir tungt för både ben och ryggar att stå i fyra timmar... rolleyes.gif Medelåldern på besökarna verkade vara 45 - 60 år. Det fanns visserligen en del ungdomar och några få barnfamiljer där men de flesta var fullvuxna.
Slutligen vill jag bara säga att det var en helskön kväll, solen sken och det fläktade lite lagom från Luleälven, konserten var värd varenda krona - 370 stycken för att vara exakt, jag har smånynnat på Smokielåtar hela dan och känner mig så lycklig för att jag äntligen fått se dem live. Hur kul som helst att de gjorde premiären på The Swedish Summer Tour här uppe i Luleålålållå ( som sångaren Mike Craft uttalade namnet på vår emminenta lilla stad). smile.gif laugh.gif
Ewa smålänska höglandet
Åh, vad jag längtar, favoriter alla tre

(vet hur det är att stå - sju timmar på Ullevi längst fram - Tina Turner)
estet
Hade fått biljetterna i julklapp, "golden circle" som kostade 470:-.
Då kunde man komma och gå som man ville längst fram vid scenen, eget köpställe vid scenen, egen kö vid insläpp -dvs ingen kö när vi kom strax innan det började.

Var mest intresserad av Status vars LP-skivor jag nött som liten redan. Underbart, gamla godingar blandat med nyare. Det kastades plektum, basisten spexade mycket med publiken, sångaren med!

Refreshments hade jag också sett fram emot. När Smokie skulle till att spela gick vi upp mot skogskanten och satte oss och lyssnade därifrån i stället. Gick ned till sista låtarna och sjöng med.

Mkt folk, men ingen trängsel längst fram tack vare golden circle, härlig stämmning, hög medelålder -håller med! Alldelens för långa toaköer, behövde aldrig gå som tur var.

De bodde på vårt hotell förresten och var å åt frukost på morgon -Smokie och Refreshments! Efter konserten på kvällen satt de och slappade i hotellobbyn när vi kom dit.
Förresten innan det så satt vi på en pub på uteserveringen när Smokies sångare kom knatandes och skulle gå in men han fick vända om stackarn -de släppte inte honom före kön.

Jättenöjda är vi! wub.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (estet @ 16-07-2006, 12:08)
Hade fått biljetterna i julklapp, "golden circle" som kostade 470:-.
Då kunde man komma och gå som man ville längst fram vid scenen, eget köpställe vid scenen, egen kö vid insläpp -dvs ingen kö när vi kom strax innan det började.

Har också köpt till golden circle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon