CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 14-07-2006, 20:19)
CITAT (Betty @ 02-12-2005, 10:55)
Nu har jag bokat biljetter för mig och min man.
Fredagen den 14 Juli kommer att "rocka fett"!

Rapport
Jag vill veta allt

Lite försenad rapport, ser att jejja redan hunnit före...

Kl. 19.30, Refreshments startade med några uppvärmande rocklåtar, de gick av scenen efter ungefär en timme. Efter en kort paus, råddarna fixade lite på scenen, så äntrade äntligen Smokie scenen - underbart!

De körde först en ny låt från senaste skivan, sedan körde de ett pärlband av sina stora hits - de startade kavalkaden med sin första hit "If You Think Know How To Love Me" och avslutade det hela med "Living Next Door To Alice" - Succén var ett faktum! Tror att de flesta kom för att se Smokie, åtminstone jejja, jag och min man gjorde det - vi sjöng så halsarna sved och klappade takt så händerna brände.

Efter ytterligare en paus för ombyggnation av scenen så klev gubbarna i Status Quo fram, de var den egentliga huvudattraktionen, de spelade fram till kl. 23.30, men som sagt det verkade som om de flesta kommit för att se Smokie. Som jejja sa så hade det inte varit så dumt med något att sitta på, det blir tungt för både ben och ryggar att stå i fyra timmar...

Medelåldern på besökarna verkade vara 45 - 60 år. Det fanns visserligen en del ungdomar och några få barnfamiljer där men de flesta var fullvuxna.
Slutligen vill jag bara säga att det var en helskön kväll, solen sken och det fläktade lite lagom från Luleälven, konserten var värd varenda krona - 370 stycken för att vara exakt, jag har smånynnat på Smokielåtar hela dan och känner mig så lycklig för att jag äntligen fått se dem live. Hur kul som helst att de gjorde premiären på The Swedish Summer Tour här uppe i Luleålålållå ( som sångaren Mike Craft uttalade namnet på vår emminenta lilla stad).