Jill-Ulrika
Få saker lyser upp balkongtillvaron som lite julbelysning. Men jag vill ha fler tips på vad man kan göra för att muntra upp balkongen under en annars så ofta gråkulen vinter.

Jag har ljung och cyklamen i balkonglådaorna men de sistnämnda mår ganska dåligt utomhus nu. Vad kan man ha istället för cyklamen men som ändå är lika vackert?
Carex
Prydnadskål, julenar, äpplen, kanske hyacinter? (vet inte hur tåliga de är, men tänkte att det kanske går bra eftersom man brukar plantera ut dem efter blomning) Gör en liten egenhändigt komponerad dekoration med granris och sätt i en liten lykta?
Jif
Gör som jag, glöm bort skiten och gå inte ut på balkongen igen förrän nästa vår. Jag har inte ens tagit bort årets vissnade blommor från balkonglådorna. Men det gör nog inget, från marken är det ändå väldigt svårt att se om krafset däruppe på tredje våningen lever eller inte.
LisaPalm
Kompletera med någon siden blomma (syns inte att de inte är äkta) på balkongen. rolleyes.gif

Jag sätter ut röda julstjärnor i krukor till jul wub.gif på altanen.
Jill-Ulrika
Jo, nu har jag nästan släppt tanken på en vinterfin balkong. Mina Cyklamen har gett upp men ljungen och murgrönan är fortfarande fina. Har slängt i lite grankvistar också. Vackrast var det dock häromdan, när balkonglådorna och alla krukor var täckta med en decimeter snö. Tyvärr hann jag inte fota det hela innan det smälte.

Väntar därför på ytterligare en snöby så jag kan föreviga bilden av min vinterbalkong. (Förresten för den nyfikne, så var jag med i tidningen Hyresgäster i Väster med bilder från min balkong både som sommargrann och hösttrist) rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon