Monica M zon 4
Fick besök, sent i går afton. Det ringde på dörren och utanför stod en herre i 50-årsåldern och sträckte fram en handskriven lapp samtidigt som han utstötte märkliga läten och pekade på sin mun och öron.

På lappen stod att han var dövstum och från Polen och ville sälja tavlor. Tänkte testa honom lite så jag log med hela ansiktet och sa: Jag tror faktiskt att jag inte är intresserad. Då ryckte han åt sig lappen och vände på klacken och gick. Märkligt!?!?! Han måste ha hört och förstått vad jag sa! Med tanke på att jag log hela tiden borde det signalerat att jag var intresserad! tongue.gif
silos
Hi hi,så klokt av dig!
*Felix matte*
Så smart gjort av dig Monica biggrin.gif

Det är länge sedan polackerna ringde på här... de brukar ha lapp och där står att de är fattiga studenter som målar tavlor för att klara sitt uppehälle.
Senast frågade jag de två som ringde på hur de hade råd att resa ända upp till norra Sverige om de nu hade det så knapert... de var tysta och gick. mad.gif
Zarah P
Smart!
laugh.gif
Det ska jag testa nästa gång. smile.gif
wolkenkrabber
länge sedan man hade polacker på dörren. fast det var ännu längre sedan jehovas vågade sig hit sad.gif
Ralf
För ett tag sedan ringde det på två st mormoroner, tjejer i 25-årsåldern som var klädda i bla kjol o strumpbyxor. Wow Tänk jag när jag såg dess två kvinnor. Tyvärr var mina barn hemma…….
netaave
CITAT (Ralf @ 01-12-2005, 22:24)
För ett tag sedan ringde det på två st mormoroner, tjejer i 25-årsåldern som var klädda i bla kjol o strumpbyxor. Wow Tänk jag när jag såg dess två kvinnor. Tyvärr var mina barn hemma…….

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ingrid fuxwall
Hit kommer de inte längre, sista gången skrämde mina hundar skiten ur den polsktalade kvinnan som svor bra på svenska.
Kathy
CITAT (Monica M zon 4 @ 01-12-2005, 12:50)
Fick besök, sent i går afton. Det ringde på dörren och utanför stod en herre i 50-årsåldern och sträckte fram en handskriven lapp samtidigt som han utstötte märkliga läten och pekade på sin mun och öron.

På lappen stod att han var dövstum och från Polen och ville sälja tavlor. Tänkte testa honom lite så jag log med hela ansiktet och sa: Jag tror faktiskt att jag inte är intresserad. Då ryckte han åt sig lappen och vände på klacken och gick. Märkligt!?!?! Han måste ha hört och förstått vad jag sa! Med tanke på att jag log hela tiden borde det signalerat att jag var intresserad! tongue.gif

biggrin.gif Smart.

Annars hade du kunnat testa teckenspråk på honom och du kunde säkert improviserat.....förmodligen hade han inte fattat ett endaste dugg. tongue.gif
mamamaggan
Fick besök av en förra sommaren vid sommarstugan! wacko.gif

Han blev väldigt arg när jag sa nej.

Sedan gick han in till grannen , klev alltså in i huset , utan att knacka!

Eftersom vi visste att grannfrun var ensam hemma höll vi koll men han kom ut väldigt snabbt.

Sedan ringde jag polisen som blev väldigt intresserad och dirigerade dit en bil som var i trakten. " De där vill vi hålla lite koll på " sa polisen. Men då hade de , för de var flera upptäckte vi , redan gett sig av i en gammal skruttig bil.
silos
På stan kommer då och då en kvinna (man) vackert leende och vill ge mig en ros och jag blir väldigt glad då men sen plockar kvinnan fram några papper med hemska berättelse om torterade människor och vill ha pengar och jag säger ärligt;jag har inga men då vill personen att jag skall ta ut pengar på automaten och jag säger att jag har inga pengar där heller och då blir dessa människor ALLTID arga på mig ohmy.gif och inte vill de längre ge en ros!
Dessa människor verkar inte kunna fatta att det finns även här människor som har ont om pengar

ohmy.gif
kristerh
Silos, det där med rosen är ett gammalt trick... de vill alltid ha betalt.
krister
silos
CITAT (kristerh @ 02-12-2005, 14:29)
Silos, det där med rosen är ett gammalt trick... de vill alltid ha betalt.
krister

Och det tycker jag är mycket fullt;det blir som att de vill lura en och blir arga då när man inte vill ge pengar och då känner jag att även om jag hade haft pengar så hade jag inte velat ge till en sådan person som beteer sig så korkat dumt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon