Full version: Tappar bort allt
Chilinuttz
Jag har lyckats slarva bort en tröja(tjock,värmande o jättesnygg) som jag fick av en vän på puben,jag o flickvännen har letat igenom hela lägenheten men inte hittat den,igår köpte jag en flatrökt ål,guess what, kan inte hitta den idag.....

Jag är 34 år gammal och börjar redan glömma bort saker,hur kommer det bli framtiden??? sad.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Tröjan finns säkert hos någon av era vänner o Ålen blev nog kvar på affären..........wub.gif
"Alzheimer light" brukar bara slå till vid vissa tillfällen och sedan hålla sig borta ett tag. Men du kan trösta dig med att vi alla är lika glömska som du tongue.gif
Annlo
CITAT (Chilinuttz @ 02-12-2005, 10:00)
Jag är 34 år gammal och börjar redan glömma bort saker,hur kommer det bli framtiden??? sad.gif

Ha, ha... gratulerar och välkommen till klubben "Alzheimers light" laugh.gif

Det blir bara värre o värre! biggrin.gif
Sulawesii
Här är ännu en medlem! biggrin.gif
karjo
Jag kallar det teflonminne... Inget fastnar... laugh.gif tongue.gif laugh.gif
Annlo
CITAT (karjo @ 02-12-2005, 10:19)
Jag kallar det teflonminne... Inget fastnar... laugh.gif tongue.gif laugh.gif

Ja, precis! biggrin.gif

Eller att det redan är fullt så att det numera är selektivt... sleep.gif tongue.gif
Chilinuttz
Tack för era "värmande ord" känns bra att jag inte är ensam...

Förresten,tröjan är upphittad. Den låg under soffan av någon konstig anledning rolleyes.gif
Annlo
CITAT (Chilinuttz @ 02-12-2005, 10:27)
Tack för era "värmande ord" känns bra att jag inte är ensam...

Förresten,tröjan är upphittad. Den låg under soffan av någon konstig anledning rolleyes.gif

Ja! Du ser... den som söker skall finna biggrin.gif
LadyG
Det är så lätt att lägga ifrån sig nycklar eller mobiltelefon, och sen glömma vart man la sakerna. Jag gör det titt som tätt smile.gif

Vi är nog lite vimsiga allihop biggrin.gif
Lady Hamilton
Jaa vi är ju gjorda av "samma grus och korn" biggrin.gif
kristerh
Nån som känner igen det här:? jag brukar komma på att jag skall hämta något från undervåningen och när jag kommer ner så... vad var det jag skulle hämta wink.gif laugh.gif minnet helt borta.
krister
mamamaggan
Skojar du Krister?

Kommer inte ens ihåg vad det var jag skulle titta på härnäst i datorn när jag sitter framför den.

Vi måste väl ha för mycket att tänka på antar jag? rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
cic
CITAT (kristerh @ 02-12-2005, 14:17)
Nån som känner igen det här:? jag brukar komma på att jag skall hämta något från undervåningen och när jag kommer ner så... vad var det jag skulle hämta wink.gif  :lol: minnet helt borta.
krister

Har aaaldrig hänt mig.. rolleyes.gif sleep.gif tongue.gif
kristerh
Kontigt nog om jag går upp på övervången igen så brukar jag komma ihåg wink.gif men pinsamt nog har det hänt att när jag kommer ner har jag glömt det igen... laugh.gif laugh.gif
krister
Betty
Ja så där är det, välkommen i gänget Chilinuttz! Själv har jag varit aktiv medlem i Alzheimerlight-klubben i några år nu... rolleyes.gif

Hörde det här uttrycket för en tid sen (minns inte riktigt när): - "Mitt minne är som en adventskalender, bara en massa luckor."
mamamaggan
Motion skadar ju aldrig!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Är nog många som känner igen sig.
Sulawesii

Klart den låg under soffan! laugh.gif
cic
CITAT (Betty @ 02-12-2005, 14:28)
Hörde det här uttrycket för en tid sen (minns inte riktigt när): - "Mitt minne är som en adventskalender, bara en massa luckor."

mamamaggan
Aha, då förstår jag varför det blir sämre och sämre för varje dag! rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Ewa L

Du såg inte om den flatrökta ålen oxå låg där? tongue.gif laugh.gif

En gång skulle jag bara springa ner till kiosken och köpa glass till desserten. När jag kom innanför dörren ringde telefonen...
En timme senare var det någon av ungarna som frågade: Köpte du ingen glass?
Den låg på hatthyllan och hade smultit och runnit på samtliga ytterkläder.
Sulawesii
Usch, vad kladdigt! biggrin.gif
Chilinuttz
Flatrökta ålen upphittad!

Hade tydligen glömt den på puben dan innan.Personalen hade tagit hand om den åt mig.
Hannele
CITAT (Chilinuttz @ 02-12-2005, 10:00)

Du får skaffa såna där tyglappar med namn+telefonnummer, man syr i barnens kläder. smile.gif
yla
haha jag skulle just fråga om ålen va upphittad fniss de va ju bra den hamnade där de inte lukta så illa fniss

nåja mitt minne fungerar på samma sätt som era minnen
bra men kort
men jag har mobilen som påminner mej om saker o ting mycket fiffig sak,bara att komma ihåg o programera den sleep.gif huh.gif biggrin.gif
kristerh
CITAT (Chilinuttz @ 03-12-2005, 09:35)
Hade tydligen glömt den på puben dan innan.Personalen hade tagit hand om den åt mig.

Blev det lite för mycket av den blöta varan wink.gif biggrin.gif laugh.gif
krister
Allis
Ja, då är det inte att undra på. Jag känner till personer som oxo lyckas tappa bort allting. Men det underlättar om man har lite ordningssinne. Var sak på sin plats. Det kommer nog med åren ska du se hahahah...... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon