Full version: Vill ni dela med er?
Sulawesii
Vore roligt att se vad som blommar hemma hos er i mörkret.
Saintpaulian Lilian´s Sparkler blommar här. Bl a.

Åsa, mälardalen zon 2
Här är några av de som blommar nu

Glasörtskaktus

Biscayne trail

Taita safina
Tangerine

Chirita 'Dreamtime'
Betty
Inte mycket som blommar inne hos mig just nu... bara dessa få:
en lila brudorkidé,

en vit dito,

en penséliknande Saint Paulia

och så en amaryllis som precis börjar öppna sin första knopp.
pejori

här blommar nästan bara orkideer och en och annan porslin smile.gif
GoSatta
hos mig är det bara min bloddracena som blommar just nu men flera orkideer och kaktusar är på gång så blir nog fint till jul smile.gif
Gertie
Här blommar Dendrobium, Novemberkaktus, Streptocarpus Chrystal Ice och Kohleria Sunrise.
biggrin.gif laugh.gif
Gertie
Måste också få visa min mors Phalaenopsis med 18 blommor och några små knoppar.
Betty
Upptäckte just en till blommande krukväxt! En envis pelargon 'Bluberry Ripple' som vägrar vintervila...
Rossi
Har ingenting som blommar just nu. sad.gif

MEN jag har knoppar i en julkaktus, i min Hoya lasiantha + i min Äkta makar. Det är speciellt kul med Äkta makar-plantan eftersom det är första gången den blommor och eftersom jag har fått löken av en Odlait!

Sen har min Elefanttunga just blommat över.
Carex
Min paphiopedilum blommar med sin andra blomma nu:) Och min gula phalaenopsis. En annan phalaenopsis kommer med en ny blomstängel nu efter att ha köldbehandlats. Extra stiolt är jag över min calanthe, så vacker och lättskött, ska inte ha många droppar vatten nu och ändå blommar den med vackra vita blommor.
Köpte en Cybister emerald, amaryllis förra veckan som har två blomstänglar. En vit gammal lök gör den sällskap med andra årets blomstängel lagom till jul efter att ha vilat upp sig från drivningen när jag köpte den.
Lotta150
Inte mycket som blommar nu... sad.gif men en Hoya australis har i alla fall orkat få fram några blommor i mörkret wub.gif
*Felix matte*
En röd Amaryllis håller på att slå ut smile.gif
Idag såg jag amaryllisar på COOP... t.ex Apple Blossom, två blomknoppar på jättekort stam, kostade bara 39kr ohmy.gif
Visst är det väl ovanligt billigt? jag köpte ingen för jag har inte plats för fler ... men åker nog dit ändå imorron och... tongue.gif
Fram tills nu så har vi i alla år bara haft en enda sort att köpa.. Hippeastrum (tror den heter så)
Lotta150
Är den nå'n som sett amaryllisen 'Benfica' i blom? Såg den på TV och den skulle blir rödsvart. Lät läckert. Har köpt mig en men det tar nog ett tag till innan den slår ut
*Felix matte*
Letade på Benfica och hittade Denna sida... så många vackra smile.gif
Lotta150
CITAT (Felix matte @ 05-12-2005, 22:40)
Letade på Benfica och hittade Denna sida... så många vackra smile.gif

Jisses......Babystar gillade jag wub.gif
yenny
Denna fick killen min igår när han fylde år:
kristerh
En av mina vandor blommar nu:

krister
Rossi
Nu blommar min Äkta makar!

Mattis
Hos mig blommar lite av varje. Två orkideer, Encyclia cochleata och Phalaenopsis equestris, novemberkaktus. Blommor är på gång på Ludisia och en Guzmania.
Höll på att glömma att bergpalmen också blommar.

Bilden är några veckor gammal, fler blommor har slagit ut nu på denna

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon