Kristina zon 3
Hej
Gick igenom alla fröpåsar under helgen. Där finns det en som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Chenopodium giganteum / Målla. Fick med den som någon bonus när jag beställde fröer under vintern. Finns väldigt knapphändig information på fröfirmas beskrivning. Cirka 2 m blink.gif Kan användas som sallad blink.gif unsure.gif Någon som har erfarenhet? Sås nu, på friland, bland blommor eller grönsaker, sol eller skugga. Den verkar ju ganska kul. Från ett ynkapytte frö till 2 meter.

Kristina

Jag kanske skulle skicat detta till köksträdgården istället unsure.gif
Ingrid på Västkusten
Värmeälskande spenatväxt med skönhetsvärde!!

Kallas utomlands ofta för 'potherb' d v s sådan man smyger ner i grytor typ.
Odlas ofta som vacker :-D enbart!

Hälsar Ingrid
Kristina zon 3
Hej Ingrid.

Gissar att den passar bra i sol då. Får nog testa och peta ner några frön. Tycker det är ganska häftigt med stora växter, att det kan bli så mycket alltså på så kort tid. Har några silverax tror jag de heter som jag fick förra året, och de hamnade lite för sig själva. Visste inte var jag skulle göra av dem/gräva ner dem och att de skulle bli så gigantiska. Men när de vuxit till sig soå blev det en perfekt rumsavdelare. Tror att några "mållor" ska få bo ihop med dom i sommar.

Hälsningar från Kristina ny och nyfiken på allt i trädgården

wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon