carro121
Var inne på prix igår och stannade naturligtvis till med blommorna. Såg att det fanns hoyor. Sweetheart, stod även Kerri (osäker med stavningen).
Var väl en liten stam med 5blad i arje kruka som fanns.
Priset för det var 59kr, det tyckte jag att lät billigt, eller vad tycker ni?
Doftar de också?
Är de svåra att sköta?
yenny
Det tycker jag var ett bra pris!
Den är jättefin med sina hjärtformade blad wub.gif
Jag har läst mej till att den vill stå ljust och inte få för mycket vatten.
Den växer ganska sakta, man får vara snabb att leda växten dit man vill på spaljen, rankan kan annars lätt gå av.

ps... glömde ju att skriva att kerrii är den rätta stavningen
Alexander-VG-zon3
mina mamma har en utan salje nästan finara bara för att det bildear en stam rolleyes.gif rolleyes.gif
iscah
helt klart bra pris. jag tycker dom är lätta att sköta även om ingen av mina blommat än så växer dom på fint.

go for it! wub.gif
Ingrid på Västkusten
Ge Hoya kerri en stooor kruka och full sol så får Ni se på fanken :-) och massor med vatten - den har vuxit över metern hos mig på en säsong.
Jaa-a det fungerar - lovar! Den verkar vara lite tvärtemot andra hoyor :-) ( nu har jag bara en tio styckna men ändå)
maimiti
Det var ett jättebra pris!
Jag tycker att H. är lite nyckfull. Den kan ränna iväg ganska rejält med dessvärre helt bladlösa grenar, för att sedan få flera blad tätt inpå varandra...
Ingrid på Västkusten
Skulle inte vilja säga nyckfull utan det är dess växtsätt :-)
Först producera sladdar sedan blad på sladdarna ;-)

Prova å ge gödning, den uppskattar det verkeligen!

Hälsar Ingrid
Maria i Helsingborg
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 13-12-2005, 10:11)
Prova å ge gödning, den uppskattar det verkeligen!

Hälsar Ingrid

Nu, på vintern, också?
Min växer bra men det kan kanske bli ännu bättre smile.gif
Ingrid på Västkusten
Nej - nja det beror väl på hur Du odlar dem. Mina är i ca +18 grader utan tillskottsbelysning så jag väntar på våren. Överhuvudtaget är våren en bättre period att starta å ge gödning..

Mina citrusar gödslar jag året runt, pellisarna med i vissa fall ( de är delvis under lampa) men de är de enda.

(Puuhhhh försökte logga in som Ingrid på Växtkusten, undrar varför det inte ville funka hihihi)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon