Hej! Jag har 10 violtulpanlökar, little beauty, men jag vet inte alls hur man ska plantera och sköta om dom. Ska man plantera i kruka eller utomhus? Spelar det någon roll när man planterar dom? Dessvärre stod det inget mer än namnet på påsen dom ligger i.
kerstin z5-6
04-12-2005, 13:22
Är en botanisk tulpan -blommar i april -liten -5-max 10 cm hög
Den ska odlas ute eller i nergrävd kruka som tas in för drivning tidigare
Kan du gräva så sätt dem ute -de förökar sig själva o blir fler
De mår inte bra i påsen , eller inomhus
Okej, tack för svar.
Om jag nu vill spara dom till exempelvis jul, var borde jag med fördel förvara dom tills dess?
Åsa, mälardalen zon 2
04-12-2005, 13:42
Men varför ska du spara dem till jul? Peta ner dem nu istället utomhus innan tjälen går ner i marken de kommer ju inte att må bra ifall du planterar dem inomhus och de måste ha ganska många månaders kyla för att de ska börja blomma.
Ophelia
04-12-2005, 13:53
Det är en förtjusande tulpan
CITAT (olskar @ 04-12-2005, 13:16)
Hej! Jag har 10 violtulpanlökar, little beauty, men jag vet inte alls hur man ska plantera och sköta om dom. Ska man plantera i kruka eller utomhus? Spelar det någon roll när man planterar dom? Dessvärre stod det inget mer än namnet på påsen dom ligger i.
HÄR (klicka på bild nr 8 i listan) finns en del information om denna lilla vackra tulpan.
Yin o Yang
08-12-2005, 10:19
Vilken underbar liten blomma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.