Full version: Violtulpan
olskar
Hej! Jag har 10 violtulpanlökar, little beauty, men jag vet inte alls hur man ska plantera och sköta om dom. Ska man plantera i kruka eller utomhus? Spelar det någon roll när man planterar dom? Dessvärre stod det inget mer än namnet på påsen dom ligger i.
kerstin z5-6
Är en botanisk tulpan -blommar i april -liten -5-max 10 cm hög
Den ska odlas ute eller i nergrävd kruka som tas in för drivning tidigare
Kan du gräva så sätt dem ute -de förökar sig själva o blir fler
De mår inte bra i påsen , eller inomhus
olskar
Okej, tack för svar.
Om jag nu vill spara dom till exempelvis jul, var borde jag med fördel förvara dom tills dess?
Åsa, mälardalen zon 2
Men varför ska du spara dem till jul? Peta ner dem nu istället utomhus innan tjälen går ner i marken de kommer ju inte att må bra ifall du planterar dem inomhus och de måste ha ganska många månaders kyla för att de ska börja blomma.
Ophelia
Det är en förtjusande tulpan wub.gif
Betty
CITAT (olskar @ 04-12-2005, 13:16)
Hej! Jag har 10 violtulpanlökar, little beauty, men jag vet inte alls hur man ska plantera och sköta om dom. Ska man plantera i kruka eller utomhus? Spelar det någon roll när man planterar dom? Dessvärre stod det inget mer än namnet på påsen dom ligger i.

HÄR (klicka på bild nr 8 i listan) finns en del information om denna lilla vackra tulpan.
Yin o Yang
Vilken underbar liten blomma wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon