Full version: Rambling Rector
stina
Jag är så sugen på att skaffa en Rambling Rector. Tyvärr står det zon II på den och min tomt ligger i zon III, dock skyddat. Värt att testa tror ni? Någon som har erfarenhet av den?

/Stina
kerstin z5-6
Vill du ha den så testa den i din zon 2 del av trädgården smile.gif laugh.gif
Klart det går bra
har du bild på underverket ?
Kajsa
Rambling rector
Ta den varmaste väggen, men den blir stor ser jag.
stina
Ja den blir tydligen BIG!!! så jag kan inte ha den mot lilla sommarstugeväggen. Tänkte ha den uppe i min "vildslänt" bland stora stenblock och annat otämjbart. Där tycker jag den skulle passa ypperligt eftersom den också verkar vara en "vilde"... rolleyes.gif
kerstin z5-6
Tänk på att en z2 ros aldrig blir lika vild och stor i z3-4 ... väztkraften dämpas betydligt av det kyligare klimatet ...
Kajsa
Ser i Botanica " Rosor " att rosen blommar 1 ggn på sommaren. Blommar den på fjolårsskotten, får man inga blommor om rosen fryser i backen, den risken finns med små marginaler.
Du kan fråga Flora Linnea, dom måste veta.
stina
Tack för era svar! Tror att jag ska hålla fast vid min första ide, dvs Seagull. Dom verkar hyfsat lika men Seagull ska gå i zon 3....

Hujedamej, varför finns det så många rossorter.... Ingen mer som gillar Rambler????

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon