|
Gossen Ruda
04-12-2005, 20:22
Vet att många här har djur av olika slag men ursprungsidén med denna avdelningen var att visa bilder på det som finns utanför trädgården eller som är på tillfälligt besök. Eller berättelser om sådant. Katter och hundar diskuteras lämpligen under Småprat eller Skadedjur. Avdelningen heter Djur OCH natur, tamdjur tillhör trots allt inte vår natur.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-12-2005, 20:22) Katter och hundar diskuteras lämpligen under Småprat eller Skadedjur. Du lägger orden fint du! Modigt att uttala det så här bland alla djurvänner! Fast jag ska absolut bättra mig, LOVAR att hädanefter bara skriva om nämda ämne på småprat!
M jau, m jau då! Du får väl som du vill. Boxer är en ganska förstående forummedlem, fast hon är en hund..........
CITAT (Gossen Ruda @ 04-12-2005, 20:22) Vet att många här har djur av olika slag men ursprungsidén med denna avdelningen var att visa bilder på det som finns utanför trädgården eller som är på tillfälligt besök. Eller berättelser om sådant. Katter och hundar diskuteras lämpligen under Småprat eller Skadedjur. Avdelningen heter Djur OCH natur, tamdjur tillhör trots allt inte vår natur.  Jaaa....djur och natur........ Hundar och katter är väl djur? Står ingenstanns att det ska vara vilda djur. Neejdå, helt okej. Jag funderade om jag skulle lägga min kisse-tråd i "småprat" men sen såg jag fler trådar här om katter...så då tänkte jag att jag pytsar väl inlägget här istället.
Inga från Närke
04-12-2005, 23:05
Håller med Gossen Ruda så då passar väl denna bilden in.
Bilden flyttad till tråden Djur/Fåglar
Jag tycker (och önskar) ju också som Ruda - att det är en "vild-natur-avdelning", så som önskemålet togs upp från början när avdelningen skapades. Men CITAT Hundar och katter är väl djur? Står ingenstanns att det ska vara vilda djur. så är det ju, det står faktiskt ingenstans, så vi får väl "vakta vår avdelning" själva Söta gäster vid fågelbordet, Inga!
Gossen Ruda
05-12-2005, 07:56
Det var fas(an)ligt fina matgäster. Tro nu inte att jag sitter och tuggar fradga bara för att det råkar förekomma några katter här men om vi alla gör samma blir det lättare att hitta här.
CITAT (Gossen Ruda @ 05-12-2005, 07:56) Tro nu inte att jag sitter och tuggar fradga bara för att det råkar förekomma några katter här men om vi alla gör samma blir det lättare att hitta här.  Joru! Det är ju det vi vill undvika!  Fradgtuggande gossar är ju inge´roligt
Susanne i Linköping
05-12-2005, 10:30
Egentligen borde väl denna avdelning ligga under "Allmänt forum" och inte "Trädgårdsforum", kanske kan det förvirra någon om man blandar in trädgård?
zaaritha
09-12-2005, 21:58
"Skadedjur"????????????????
CITAT (zaaritha @ 09-12-2005, 21:58) "Skadedjur"???????????????? Äsch! Han bara retas.
zaaritha
09-12-2005, 22:32
Hope so!!
Kanske bäst att noga precisera från början vad som får och absolut inte får förekomma under varje avdelning. Tänk om det blir fel.... t ex trollsländelarver i dammen. Vilken avdelning hör det till?
CITAT (Sollan @ 10-12-2005, 12:07) Kanske bäst att noga precisera från början vad som får och absolut inte får förekomma under varje avdelning. Vaddå "får och absolut inte får"...? Såna bestämmelser finns inte! Forumägarna har skrivit några förklarande ord under varje rubrik (på indexsidan) om vad varje avdelning kan innehålla. Sen är det ju upp till oss själva att välja var vi lägger våra inlägg. Jag tror att Ingemar flyttar felplacerade inlägg om man ber honom. Vad beträffar trollsländelarver i dammen så skulle i varje fall jag lagt ett sånt inlägg i avd. Ogräs & Skadedjur Allt oönskat i trädgården från kirskål till älgar - om det hade handlat om en invasion av dem, annars hade jag lagt inlägget i avd. Vatten i trädgården Allt från stora naturliga dammar till små konstgjorda, såväl som murbruksbaljor, vattensängar och uttjänta parabolantenner. Anläggningstips, växter, fiskar m.m.
CITAT (zaaritha @ 09-12-2005, 21:58) "Skadedjur"? Människor?
zaaritha
10-12-2005, 19:38
Yep; vi människor hör nog hemma på tråden "Skadedjur"!!
zaaritha
10-12-2005, 22:11
Men--för övrigt; ska vi verkligen skriva om husdjur på "Småprat"??
*Felix matte*
10-12-2005, 22:18
Fel
zaaritha
10-12-2005, 23:00
Ja--det är jag som fattat fel!!! Trodde (i min dumhet) att det gick på "Djur o natur"...
Kattgräs
11-12-2005, 10:25
CITAT (Felix matte @ 10-12-2005, 22:18) CITAT (zaaritha @ 10-12-2005, 22:11) Men--för övrigt; ska vi verkligen skriva om husdjur på "Småprat"?? Småprat Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! Där bör väl också våra fyrfota vänner platsa... eller hur  ... men om katterna är i trädgården...
Antingen så vill man ha katterna där, och då tillhör dom kategorin husdjur/familjemedlemmar vilket passar bättre med småprat i största allmänhet. Eller så vill man inte ha katter i sin trädgård och då kan det mycket väl som Gossen Ruda sa, platsa bättre bland skadedjuren. Men jag själv tycker nog att dom passar bättre i småprat, inte skriver väl jag om moster Olga i den här avdelningen om hon skulle befinna sig i trädgården
CITAT (Reserv @ 11-12-2005, 10:36) Antingen så vill man ha katterna där, och då tillhör dom kategorin husdjur/familjemedlemmar vilket passar bättre med småprat i största allmänhet. Eller så vill man inte ha katter i sin trädgård och då kan det mycket väl som Gossen Ruda sa, platsa bättre bland skadedjuren. Men jag själv tycker nog att dom passar bättre i småprat, inte skriver väl jag om moster Olga i den här avdelningen om hon skulle befinna sig i trädgården   Dagens första skratt!
Ophelia
11-12-2005, 11:27
CITAT (Reserv @ 11-12-2005, 10:36) Men jag själv tycker nog att dom passar bättre i småprat, inte skriver väl jag om moster Olga i den här avdelningen om hon skulle befinna sig i trädgården  Moster Olga kanske är ett rekordeligt vilddjur i sin trädgård Skämt åsido...uppskattar väldans att se alla fina bilder av kryp och oknytt här som jag inte får se irl.
CITAT (Ophelia @ 11-12-2005, 11:27) Skämt åsido...uppskattar väldans att se alla fina bilder av kryp och oknytt här som jag inte får se irl. Får och får, du sitter väl inte på sluten anstalt heller, ut i sommar och kryp på alla fyra så får du se mer än du kanske vill.
Ophelia
11-12-2005, 11:52
CITAT (Reserv @ 11-12-2005, 11:35) CITAT (Ophelia @ 11-12-2005, 11:27)
Skämt åsido...uppskattar väldans att se alla fina bilder av kryp och oknytt här som jag inte får se irl.
Får och får, du sitter väl inte på sluten anstalt heller, ut i sommar och kryp på alla fyra så får du se mer än du kanske vill.  Nej...kanske inte...får väl se hur det ser ut i vår/sommar. Kanske kommer med finfina bilder på små insekter som ingen sett tidigare. Tar ett steg i taget.
Kattgräs
11-12-2005, 12:44
Jaja, sitt ni och tramsa i era uppdelade små avdelningar om vad som får och inte får skrivas. Ha en god jul!
birgitek
11-12-2005, 21:28
CITAT (Kattgräs @ 11-12-2005, 12:44) Jaja, sitt ni och tramsa i era uppdelade små avdelningar om vad som får och inte får skrivas. Ha en god jul!  Vettigast hittills! Vem bestämmer vad man får skriva var????? Birgit Ek
*Felix matte*
11-12-2005, 21:33
fel
zaaritha
12-12-2005, 01:37
Hepp!!
Gossen Ruda
12-12-2005, 14:33
Suck!  Konstigt att en del har så ömma tår så man inte tål den mildaste kritik och det mildaste önskemål. Jag har i alla fall kontaktat Ingemar med en del andra önskemål, vi får se hur det går. Varför jag tröttnat på alla katter mm som springer omkring här är att mer väsentliga inlägg ramlar för långt ner.
kristerh
12-12-2005, 15:59
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2005, 14:33) Varför jag tröttnat på alla katter mm som springer omkring här är att mer väsentliga inlägg ramlar för långt ner.  men så mycket katter är det väl inte krister
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2005, 14:33) Suck!  Konstigt att en del har så ömma tår så man inte tål den mildaste kritik och det mildaste önskemål. Skulle aldrig falla mig in att ta åt mig av ditt inlägg! Men man måste ju få skoja liiite ibland, eller hur! Allting blir så mycket roligare då
Gossen Ruda
12-12-2005, 16:55
CITAT (kristerh @ 12-12-2005, 15:59) CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2005, 14:33) Varför jag tröttnat på alla katter mm som springer omkring här är att mer väsentliga inlägg ramlar för långt ner. :D men så mycket katter är det väl inte krister Tjaa, av dom 25 trådar som kommer upp på första sidan handlar minst 8 om tamdjur, mest katter.
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2005, 14:33) Jag har i alla fall kontaktat Ingemar med en del andra önskemål, vi får se hur det går.   Det gjorde jag med, så då är vi två Dessutom, den "nya" signaturen "cat" är ju bara en av de "gamla vanliga" provokationerna som trivs med att dyka upp när det går. CITAT Men man måste ju få skoja liiite ibland, eller hur! Allting blir så mycket roligare då Tycker jag med! (fast jag har en egen definition av att "skojar" det gör man när man har roligt tillsammans  )
CITAT (amaira @ 13-12-2005, 08:06) CITAT Men man måste ju få skoja liiite ibland, eller hur! Allting blir så mycket roligare då Tycker jag med! (fast jag har en egen definition av att "skojar" det gör man när man har roligt tillsammans  ) Det är ju det jag vill också, Naturligtvis! Försöker aldrig göra narr av någon! Däremot kan jag försöka skoja till det om någon verkar lite sur eller arg. För att få denne på bättre humör  inte för att reta upp någon!
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 08:27) Det är ju det jag vill också, Naturligtvis! Försöker aldrig göra narr av någon! Däremot kan jag försöka skoja till det om någon verkar lite sur eller arg. För att få denne på bättre humör  inte för att reta upp någon!  Ja, det vet jag ju
Kattgräs
13-12-2005, 09:27
Tja... jag tröttnade när det blev alldeles för mycket tjafs...
kristerh
13-12-2005, 11:13
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2005, 16:55) Tjaa, av dom 25 trådar som kommer upp på första sidan handlar minst 8 om tamdjur, mest katter. Jaså är det så många  jag brukar ju inte sitta o räkna katttrådar men så är jag ju insyltat i de flesta oxså krister
pisanggoreng
13-12-2005, 15:14
Rubrikerna på inläggen talar ju allt som oftast om vad inläggen handlar om, så lockas man inte av en rubrik är det väl bara att hoppa över det inlägget..? Jag förstår inte vad det är som är så svårt...
andersen
13-12-2005, 15:51
Jag tog bort mitt inlägg...ångrar att jag skrev inlägget.
CITAT (andersen @ 13-12-2005, 15:51) Jag tog bort mitt inlägg...ångrar att jag skrev inlägget. Attans att jag inte hann läsa då!
CITAT (amaira @ 13-12-2005, 08:06) CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2005, 14:33) Jag har i alla fall kontaktat Ingemar med en del andra önskemål, vi får se hur det går. :P  Det gjorde jag med, så då är vi två Dessutom, den "nya" signaturen "cat" är ju bara en av de "gamla vanliga" provokationerna som trivs med att dyka upp när det går. Undrar bara varför cat inte skulle kunna vara "på riktigt"? Skeppskatter är väl inget provokativt ämne? Det har ju diskuterats förut, även om det var i en annan avdelning.
Kanske för att Gossen Ruda just bett alla vänligen att avhålla katterna och andra husdjur från "djur och natur" avdelningen. Det va´juh bara ett vänligt önskemål, inget att hetsa upp sig för eller bli obstinat över.
birgitek
13-12-2005, 20:28
Men var kommer katter ifrån? Mars? Självklart hör katter hemma under Djur och Natur. Birgit Ek
CITAT (Reserv @ 13-12-2005, 20:13) Kanske för att Gossen Ruda just bett alla vänligen att avhålla katterna och andra husdjur från "djur och natur" avdelningen. Det va´juh bara ett vänligt önskemål, inget att hetsa upp sig för eller bli obstinat över. Nåja  så väldans många sura miner blev det väl inte! Mest lite trams och skämt... känns väl inte som om ämnet var så jätteallvarligt. Skriver man en sådan uppmaning eller personlig önskan får man kanske räkna med att få respons?! Positiv eller negativ, allt är ju våra olika åsikter. Precis som Gossen själv också uttryckte sin åsikt. Så mycket mer än åsikt kan det ju inte vara eftersom jag inte hittat några direktiv förutom överskriften om vad som får finnas eller inte finnas under respektive kategori! För övrigt så Sk**er jag i vad som kommer under vilken rubrik. Men jag respekterar övrigas åsikter och rättar mig i ledet...
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 20:36) CITAT (Reserv @ 13-12-2005, 20:13) Kanske för att Gossen Ruda just bett alla vänligen att avhålla katterna och andra husdjur från "djur och natur" avdelningen. Det va´juh bara ett vänligt önskemål, inget att hetsa upp sig för eller bli obstinat över. Nåja  så väldans många sura miner blev det väl inte! Mest lite trams och skämt... känns väl inte som om ämnet var så jätteallvarligt. Skriver man en sådan uppmaning eller personlig önskan får man kanske räkna med att få respons?! Positiv eller negativ, allt är ju våra olika åsikter. Precis som Gossen själv också uttryckte sin åsikt. Så mycket mer än åsikt kan det ju inte vara eftersom jag inte hittat några direktiv förutom överskriften om vad som får finnas eller inte finnas under respektive kategori! För övrigt så Sk**er jag i vad som kommer under vilken rubrik. Men jag respekterar övrigas åsikter och rättar mig i ledet...  Prickcis!
Jaa..ärligt talat så... Tycker nog att katter och hamstrar o dylikt är djur jag...inte lätt om nån skulle komma som ny på detta forumet och veta vilka OSKRIVNA lagar som gäller... Och om nu 8 av de 25 översta trådarna handlar om katter så är det väl det som folk är intresserade av... Sen visst...man kan önska...och jag önskar nog att inte alla kattrådarna hamnar i småprat... ..men alla kan ju inte fåen avdelning som är anpassad efter just deras önskemål...
Gossen Ruda
13-12-2005, 22:16
Vet inte om nån kommer ihåg det men det var jag som ursprungligen tog upp frågan om en avdelning för det som finns utanför trädgården, främst då för bildvisning. Vi får se om mitt nya förslag till Ingemar får samma resultat för i så fall är problemet löst. Förhoppningsvis. Jag fattar dock inte varför en del hela tiden skall opponera sig.  Vitsen med att ha olika avdelningar är att få lite struktur på det hela. Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur.
Gossen ... vet inte vad du föreslagit till Ingmar, en ny avdelning för husdjur kanske ?
Annars kan det vara en bra ide att skriva en ordentlig rubrik till sitt inlägg så att andra kan avgöra om dom är intresserade av att läsa tråden eller inte.
Nu när jag kollar i "Djur och Natur" avdelningen så ser jag att rubrikerna är ganska tydliga överlag och då kan man ju själv sålla bort katter eller vad det nu är man inte vill läsa om.
En avdelning för husdjur under allmänt forum skulle nog bli poppis hos många här så det är (om det nu är det du tänkt på) en mycket bra ide.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|