Jag blev tipsad om det här forumet av en annan medlem. Det verkar vara mycket aktivitet här och väldigt olika ämnen som diskuteras. Kul!

Själv har jag något som länge bekymrat mig och jag vet inte hur jag ska lösa det. Tänkte att kanske ni här har lite tips!
Jag har en dörröppning mellan mitt kök och vardagsrum till vilken det finns en dörr men den står numera i källaren. Dörren är hela tiden i vägen när man går i köket och går inte att ha upphängd.
I stället vill jag ha ett draperi som jag kan dra för för att inte få direktinsyn genom vardagsrumsfönstren rakt in i köket när jag går där och gör mina morgonbestyr...

Jag vill ha ett tjockt tyg som draperi men problemet är hur ska jag hänga upp detta tyg? Dörröppningen är från 60-talet och lite 'kringelikrokig' (eget påhittat ord). Öppningen är strax över 70 cm bred. Om jag hänger draperiet i "taket" så är ytan jag har att fästa något på 4,5 cm bred och om jag hänger draperiet i sidorna är motsvarande yta 3 cm bred.
Jag skulle bli oerhört glad om ni kan ge mig tips på olika sätt att hänga upp ett draperi och var jag kan köpa de material som krävs för att konstruera det som draperiet ska hänga i.