Reserv
Nn har allts knckt nten om min identitet. P bron nr jag kom hem stod en vl inslagen blomgrupp med bl.a. en orkid. P kortet stod att lsa "Beklagar sorgen, jag saknar ord, sg p odla.nu vad som hnt din hustru. Vem du/ni n r s ska ni ha stort tack, ven om jag avsagt mig allt snt. Men nu till en lite svrare nt.......vad r det jag ftt d? Det r inte en Phalaenopsis, den har mindre blad som utgr ifrn nt som nstan ser ut som krokuslkar, blommorna r vita med lite rosalila mitt. r det nn som fattar vad jag menar med min beskrivning? Tackar p frhand.
pejori
r blommorna stora?
det kan vara en miltonia isfall. wub.gif
hrligt att du r tillbaka. tnker s p dej wub.gif wub.gif
kram
Reserv
Blommorna r sm och flikiga, pminner inte om miltonia, bladen mrka och styva. Jag har googlat runt men hittar inga bilder av bde blommor och blad, ja, ja, inget att gra t, hoppas bara att den verlever med en skvtt vatten d och d. Den kan juh inte sktas som en Phalaenopsis d den r samplanterad med annat i jord.
Sylvia
Den kan inte vara en blckfiskorkid d?
En sdan hr: Blck
Reserv
CITAT (Sylvia @ 06-12-2005, 14:26)
Den kan inte vara en blckfiskorkid d?
En sdan hr: Blck

Nej, nej, fasen ocks att det aldrig vart nn kamera. Blommorna ser mer ut som dom billiga orkidstnglarna man kan kpa som snittblomma, men hur ser en sn ut vid roten/jordytan? Och hur ska den sktas, kan den fortstta sitta i jord eller br den omplanteras som en orkid vill ha det?
Sylvia
D fr det vl bli en kamera d!! smile.gif
En bild sger mer n ....
stennie
Kan det vara en dendrobium..

Sdan kpte jag till min Mamma fr nn mnad sedan smile.gif
Reserv
CITAT (stennie @ 06-12-2005, 15:13)

Tack! Om det inte r en sn s mste den vanrbeslktad ialla fall, nu ska jag bara ut och ska efter sktselrd ocks.
cic
CITAT (Reserv @ 06-12-2005, 17:28)
CITAT (stennie @ 06-12-2005, 15:13)

Tack! Om det inte r en sn s mste den vanrbeslktad ialla fall, nu ska jag bara ut och ska efter sktselrd ocks.

Jag hittade lite hr och hr. smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon