Ciczi
Hejsvejs!

Vi har fått en hundvalp på kontoret (chefens hund). Jag undrar om Crassula ovata och Garderobsblomma är giftigt för det lilla livet som heter Ebba förresten. Hon är en korsning mellan tax/basset och en förmodad border collie. (Uppfödaren vet ej för det är vad man lite skämtsamt kallar en gatukorsning). Chefen tänker liksom inte på sådana detaljer så då gör jag det... Ebba smälte mitt hjärta direkt. wub.gif

Ciczi
*Felix matte*
Så här skriver de på Pedigree

Ett valpsäkert hem

Som valpens nya mamma eller pappa är det din uppgift att erbjuda en trygg miljö. Därför bör du se till att ditt hem är ett säkert ställe för din valp. Ett bra sätt att göra det på är att betrakta hemmet ur valpens perspektiv. Kontrollera alla potentiella faror. Se till att det inte ligger lösa sladdar i bostaden som din valp kan bita sönder. Sätt fast dem med ledningsclips eller dölj dem bakom en kabellist. Ställ undan alla farliga kemikalier, rengöringsmedel och mediciner så att valpen inte kommer åt dem – till exempel i ett skåp som går att låsa. Gör dig av med krukväxter som kan vara giftiga för din valp. Generellt rör det sig om växter med vit växtsaft i stjälken. Se också listan över giftiga växter och andra saker som kan vara farliga för din valp.

Tips

Visste du att liljor, hyacinter och julrosor kan vara farliga för din valp? Den vita saften i stjälken på dessa växter är rena giftet för valpens matsmältningssystem. Gör dig av med dem så snabbt som möjligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon