Killensomvillhagrönafingrar
09-12-2005, 07:35
Plattklipp, ja där ser man jag hade ingen anning att en sådan fanns
Det kan nog faktiskt vara ett bra alternativ skall kolla vad en sådan kostar nästa gång jag är hos en maskinuthyrare.
Den fina muren har jag till stordel gjort själv och resten fick jag hjälp av några starka björnar från Polen. De stora i botten lät jag grävskopan som tog upp dem lägga relativt rätt. Sedan lade jag dem rätt med spett och div olika hävarmar. Det är verkligen mycket lättare om man är två när man gör detta.
Vi har inte använt nån trefot utan användeen ombyggd eupall som ramp. Dvs vi rullade upp dem(både med och utan spett)
Skall jag vara ärlig så flyttar man på stener som är riktigt stora bara man lär sig använda spetet.
Kul att du gillar stenläggninen vid roddisarna, vi skall ha sådan runt alla våra träd
Vi har lagt dubbla lager markduk under och sedan någon att sätte i. Lite olika beroende på vad för material vi har över. Dock kommer det upp ogräs även här men det är lätt att rensa. Enda problemet är att ge dem gödsel, men innan jag planterade dem så la jag rejält med boklöv runt plantan samt att jag ger dem pelletsgödsel som sakta rinner ner.
Pallkragarna är inte förankrade i marken. Dock tror jag inte de kommer tryckas upp då jag har byggplast i sidorna samt in 20 cm i botten.
Till sommaren när trät stått till sig lite skall jag järnvitriola dem och ser jag då att de sticker upp lite fäster jag dem då.
Rätt nöjd med kåken om jag skall vara ärlig, blev bara ltie mer jobb med trädgården än vi planerade då den bara blir större och större