Linda_A
Tyvärr tyckte denna person att det var jobbigt att jag länkade till h*n bild.
Så jag plockade bort det.

Och vissa personer verkar trott att jag har antytt att det var min bild. Om jag nu skulle säga att det var min bild så skulle jag väl inte länka till en bild med så tydlig text.
yenny
hmmm.... tja..måste fundera.
Jag tänkte spontant på blåklockor av alla de slag.. fast de hör ju till trädgårdsväxterna... å detta är ju krukväxtavdelningen biggrin.gif

Hoyor så klart wub.gif wub.gif
Karin i Småland
PELARGONER wub.gif wub.gif wub.gif
Jonte_rm
Mammutträd, orchideer, Amorpophallus sp, m.m m.m

Finns så mycket snyggt så det går ju inte o säga nån favorit

mvh // johannes
Linda_A
yenny: biggrin.gif

Karin: Visa din favorit ibland pelargoner. wink.gif Säger mig inte så mycket annars.

Jonte_rm: Du har ingen favorit sort just. Alltså jag menade en sort som verkligen får dig att dregla. (även om du har den)
Jonte_rm
En växt som får mig att dreggla är Stanhopea arter... En orchidee med blommorna neråt...
Linda_A
CITAT (Jonte_rm @ 06-12-2005, 12:09)
En växt som får mig att dreggla är Stanhopea arter... En orchidee med blommorna neråt...

Hehe jag förklarade lite dålig. Men en speciell art, alltså inte ett släkte utan bara just den arten. *hoppas att du förstår nu trots min dåliga förklaring*
Kjammi
Alla arter med rosa blommor wub.gif

Annars min Fredskalla som jag haft sedan jag var sju år.
Karin i Småland
Oj, det är nästan omöjligt för mig att välja ut en enda favorit bland alla mina 500 Pelargonsorter, men ok...dvärgen Alice ligger mig väldigt nära hjärtat för hon är nog en av de första jag skaffade mig när jag började samla.
Kika gärna in på min hemsida och klicka på "pelargoner" i menyn så får du se hur svårt det är att välja en enda favorit.

http://www.karinsvaxtverk.se/
Jonte_rm
En art som får mig o dregla är Stanophea tigriana (stavning?)
Alexander-VG-zon3
det är någ hoyor och palmer smile.gif smile.gif som jag vill ha mycket av och har massor bilder på datorn på dom smile.gif smile.gif
Zazu
CITAT (Jonte_rm @ 06-12-2005, 11:09)

jag håller med!, de är otroligt vackra, det var någon stanhopea här på botaniska trädgården som blommade och vilken doft!!!
annars hoyor, pellisar, fuchsior....
och sedan en liten, indigoblå växt från sydafrika som jag beställt frön av smile.gif

mvh zazu
mamamaggan
Gardenia. Har två frösådda på gång nu.
Rossi
En gulbommande Clivia eller en storblommig Epiphyllum. Mmmm!
Carex
Orkidér av alla dess sorter. Nu senast idag en avblommad Cattleya.
KARIN B
Min favorit är Epiphyllum med sina stora vackra blommor
och en del av dom doftar dessutom helt fantastiskt.
Titta gärna in på www.karinsepihobby.se
Hoya kommer som nr 2
Karin
zaaritha
En del hoyor, pelargoner, fuxior, blåvinge......
lissa
Hibiskusar tycker jag är underbara ( har ett par i albumet) och sen kommer nog Hoyas, kaktusblommor brukar också faccinera ( eller hur man nu skriver) mig...Jättesvårt att välja bara en
maimiti
Förutom hoyor - blommande kaktusar och orkideér wub.gif
Så snart vi har mer utrymme så kommer jag nog att bedra mina hoyor med en och annan avart huh.gif
Rossi
CITAT (Linda_A @ 06-12-2005, 10:17)

Och vissa personer verkar trott att jag har antytt att det var min bild. Om jag nu skulle säga att  det var min bild så skulle jag väl inte länka till en bild med så tydlig text.

Fast i ärlighetens namn så får man inte lov att stjäla andras bilder på det sättet även om man inte påstår att det är ens egen bild. Det är ju det som är Copyright. Och i användarvillkoren här på Odla så står det klart och tydligt att man inte får publicera foton som man inte har copyright på.

Rätt ska ju vara rätt. Själv hade jag inte blivit glad om jag hade hittat mina egna foton utlagda av någon annan så jag har full förståelse för att personen som du tog bilden ifrån reagerade.

Ps. Du länkade inte till bilden - du la ut bilden i inlägget.
sitascorner

Och vissa personer verkar trott att jag har antytt att det var min bild. Om jag nu skulle säga att det var min bild så skulle jag väl inte länka till en bild med så tydlig text.

Jag tyckte inte det var jobbigt. Däremot tycker jag man kan fråga först. Det värsta svar man kan få är nej. Eller hur?
God Jul
sitascorner
Rossi
CITAT (sitascorner @ 19-12-2005, 12:49)

Och vissa personer verkar trott att jag har antytt att det var min bild. Om jag nu skulle säga att  det var min bild så skulle jag väl inte länka till en bild med så tydlig text.

Jag tyckte inte det var jobbigt. Däremot tycker jag man kan fråga först. Det värsta svar man kan få är nej. Eller hur?
God Jul
sitascorner

Du agerade helt rätt Sitascorner! Fotot är ditt, du har copyright på det och ingen annan ska ta det från din hemsida utan att fråga. Du hade klart och tydligt markerat på bilden att du hade copyright.

Jag jobbar med juridik och håller hårt på det här med copyrighten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon