Full version: Boktips
Klematis
Hejsan
Vad läser ni just nu? Skulle vilja ha lite tips. Jag läser en hel del och har alltid en bok på gång. Annars saknas det något. Har just läst Porträtt av onskan av Mary Higgins Clark. Den var bra tycker jag.
Klematis
Zarah P
Håkan Nesser skriver jättebra...
Annars kan jag rekommendera Marion Zimmer Bradley (särskilt "Facklan" om Cassandra av Troja), Jan Guillous böcker om Arn, Terry Pratchett & Neil Gaimans "Goda Omen" samt Scott Orson Cards böcker om Alvin.
Men det beror ju lite på vilken genre du föredrar...
cic
I den här tråden kan du få massor av tips och omdömen. Liiite många sidor kanske, men som sagt, massor av tips.
Smekajsa
Har precis sträckläst Elisabeth George senaste deckare " när ingen ser".

Grymt bra !!!!
netaave
Har precis läst "Familjegraven" fortsättningen på "Grabben i graven bredvid"
URBRA!
Betty
CITAT (netaave @ 06-12-2005, 18:17)
URBRA!

Den hoppas jag att jag får i julklapp. smile.gif

Har just nu på nattduksbordet, Hanne-Vibeke Holst - Min mosters migrän eller Hur jag blev kvinna. Där ligger även en Terry Pratchettbok - Det fantastiska ljuset.
AndreasBlomquist
Änglar och Demoner av Dan Brown. Den är superbra och är helt klart bättre än Da Vinci-koden..
Swingtime
Jag är medlem i Bokiabiblioteket Låna Läs .Man kan låna 60 böcker på ett år. Har just avslutat Änglarösten av Arnaldur Indridason och i dag har jag lånat Glasborgen av Jeanette Walls
Berit
Sandy Hotchkiss "Men Jag då?" Hur man överlever bland tillvarons narcissister.

Sandy Hotchkiss, praktiserande psykoterapeut och lärare tar upp ett svårt och sällan diskuterat ämne: narcissismen. Hon beskriver "narcissismens sju dödssynder", förklarar varifrån den hämtar stt bränsle och pekar också på den roll uppfostran och social miljö spelar i sammanhanget.

Klart intressant bok som kanske kan hjälpa en att klara av tillvaron i ett samhälle där armbågarna tycks bli vassare och vassare.

Rekommenderas.
Zarah P
CITAT (Betty @ 06-12-2005, 23:55)
CITAT (netaave @ 06-12-2005, 18:17)
URBRA!

Den hoppas jag att jag får i julklapp. smile.gif

Har just nu på nattduksbordet, Hanne-Vibeke Holst - Min mosters migrän eller Hur jag blev kvinna. Där ligger även en Terry Pratchettbok - Det fantastiska ljuset.

Åh! TVÅ bra böcker på samma nattduksbord! smile.gif
Klematis
Hur fungerar detta Bokiabiblioteket Låna Läs?
Klematis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon