|
fruberglund
07-12-2005, 18:54
Äntligen har frugan blivit mamma och äntligen har jag tid att skriva lite till er. Kom faktiskt hem redan i måndags men har inte haft tid att sitta vid datorn, är en hungrig liten krabat och då är det ju bara mamma som duger Först och främst STORT TACK för alla lyckönskningar och hurrarop! Så roligt att läsa (jodå, pappa Magnus skrev ut från datorn och tog med till BB så jag fick läsa redan där  ). Så här gick det till...tja, hur barn blir till vet ni ju redan men när han kom till världen alltså  Åkte in på överburenhetskontroll lördag morgon och hade väntat oss att åka hem och vänta vidare. Istället blev vi föräldrar! Vid kontrollen visade det sig att det var för lite fostervatten kvar och läkarna bestämde sig då för att jag skulle bli igångsatt för säkerhets skull. 11 timmar senare kom en liten ISAK till världen. 3380 gram och 51 cm lång. En ståtlig gosse! Väldigt snäll och lugn pojk än så länge (brås nog på pappa sin). Och visst är det inte omöjligt att han kan bli trädgårdsmästare nån gång...han har gener att brås på där också (Magnus morfar var trädgårdsmästare och hade handelsträdgård en gång). Vi får väl se  Här är lite fler bilder på vår söte pojk, är så lyckliga att han äntligen är här. Och som nån sa...det känns som han alltid funnits hos oss. Pappa och Isak  Sömnig pojk  Sover igen  Första badet på BB  Och kom ihåg nu Latmask och Andreas...nu vill vi se bild på era små när de behagar kika fram! Kan ju säga att vår lille prins var värd all väntan även fast han tog lång tid på sig att hitta hit Tack återigen för att ni varit så gulliga och följt oss genom det här! Många kramar från hela familjen Berglund
Grattis ännu en gång! Så fin han är
Eivor på Väddö
07-12-2005, 18:58
Stort, stort GRATTIS. Vilken ljuvlig liten gosse. Jag gissar att mor och far är omåttligt stolta och glada. Mycken lycka och glädje tillönskas ni allihop! Kram till er alla från Eivor på Väddö
Latmask
07-12-2005, 18:59
Åååh... jag får tårar i ögonen. Så underbar han är! Grattis till er återigen. Visst är det underbart att vara mamma. Jag minns i början hur det var när man bara satt och tittade på pyret och världen omkring nästan slutade existera. Allt var fascinerande, från minsta ögonblinkning till minsta gäspning. Isak är ett väldigt fint namn! Njut av denna tid, jag vet att alla säger det och man har svårt att ta det till sig, men det går så himla fort. Han är så söt. Nu måste jag visa bilderna för min sambo.
Eva i Skåne
07-12-2005, 19:01
Grattis Grattis Åhh, en sån goding. Ta vara på all tid tillsammans med lille Isak. Även om vi också propsar på uppmärksamhet så förändras inte forumet lika fort som lillen
 Alldeles perfekt & go! Om igen, GRATTIS!
mamamaggan
07-12-2005, 19:05
Familjen Berglund, det låter något det! Vilken helt underbar liten kille ! Grattis igen och tack för att vi fick delta!
ingrid fuxwall
07-12-2005, 19:19
Ett stort grattis till den nye odlamedlemmen - vår baby!
Det var tider det, när man hade små barn. Tyvärr växer de upp och förblir inte alltid lika snälla och gulliga men det tar ju ett tag så njut så länge han inte är mobil. ingrid
Zarah P
07-12-2005, 19:52
Snygg kille - och mitt favoritpojknamn har han.  Grattis!
Vilka charmiga bilder på en charmig liten gosse Grattis familjen Berglund!
netaave
07-12-2005, 19:55
Jättegrattis till ISAK!!
Men man blir ju lite kär  Tänk att nåt så litet kan vara så vackert. Lite lik sin pappa väl? Jag tror att vi alla som väntat på lilla Isak är så glada över hans pappa som berättade för oss. Visst hälsar fru Berglund det till sin man? Jättegrattis till bäbisen!!!! Mys nu riktigt mycket och snusa och pilla på helt ljuvliga små bäbisfötter. /Åsa
forget-me-not
07-12-2005, 20:20
Grattis!
Grattis från mig med! Suck...tänk att det inte var så länge sen jag hade ett sånt där litet knyte i famnen! Vad mysigt det var. Tiden går så fort, ta väl vara på den!  Hur länge ska du vara mammaledig?
Swingtime
07-12-2005, 20:24
Ett jättegrattis från mej också
Katarina H
07-12-2005, 20:32
Jättestort Grattis!
Glöm inte att uppdatera din profil nu!
Ahhh... smälter alldeles Han är så söööt! Grattis ännu en gång
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-12-2005, 19:19) Det var tider det, när man hade små barn. Tyvärr växer de upp och förblir inte alltid lika snälla och gulliga men det tar ju ett tag så njut så länge han inte är mobil. ingrid Schhhh....! Berätta inte det redan... Låt nu frun njuuuta av lille ISAK GRATTIS!
*Felix matte*
07-12-2005, 20:59
Så fina bilder på lille Isak ( grannens 4 mån bebis heter också Isak)...fint namn Bebisar som luktar såååå gott  Grattis igen fam Berglund!
Helen i Piteå Zon 5
07-12-2005, 21:23
Isak! Det var ett vackert namn på en liten vacker gosse  GRATTiS till både far och mor! / Helen
Superduper dundergrattis! Hoppas ni mår bra.. Nu får du göra som alla mammalediga i vår stad gör (säkert i många andra städer med..), nämligen gå på IKEA! På väg till kassan går du ju igenom lagret, och där finns jag och bara väntar på att få se Isak IRL
kristerh
07-12-2005, 21:29
Så fin han är lille Isak, Ta vara på honom, tiden går fort, rätt vad det är har du en tonåring som utbrister Öh moped!! eller nåt krister
CITAT (kristerh @ 07-12-2005, 21:29) rätt vad det är har du en tonåring som utbrister Öh moped!! eller nåt krister  Magnus och Brasse, "Varning för barn!".
Ååååååååååååååååhhhhhhhhhhhh ...jag ÄR avundsjuk... Låter som om det gick till precis som när min minsting kom till världen...för 11 o ett halvt år sen..  jösses vad tiden går.. JÄTTEGRATTIS!
stennie
07-12-2005, 22:16
Supersöt kille ! Än en gång jätte grattis !!!
kerstin z5-6
07-12-2005, 22:36
Grattis till den söte Isak ! Njut av dagarna ! K
Åh vilka fina bilder på er vackre son!  på er hela familjen!
Margaretha
07-12-2005, 22:58
Vill också gratulera till det lilla underverket!
AndreasBlomquist
07-12-2005, 23:02
Vilken fin liten kille! Passa på att njut nu när han är liten!  Grattis till hela familjen Berglund!
instämmer i grattiskören jag också ett strålande exemplar av det manliga släktet...sonen alltså tack för att du/ni ville visa oss bilderna
Caprice
07-12-2005, 23:20
Grattis till Er!Han var värd att vänta på! Och visst är det lite "odla.nu" gener i honom, han gillar ju redan lökar...!
En otroligt söt liten en Grattis igen till er båda ledsen för den groteska texten. Men jag tränar hela tiden Hoppas ni tar hand om varandra i lugn och ro. Ge Isak en extrakram från oss som går i väntans tider /Gillan
ojoj gosa nu me den lille o viska ett litet grattis från mej me
fruberglund
08-12-2005, 09:20
Fialotta
08-12-2005, 09:36
Grattis grattis hela familjen...så söt han är lilla forumbebben... vilken julklapp ni har nu....gosa o snusa på honom nu passa på. Är själv född i december månad och det är inte dumt alls. Kram till hela familjen
titti49zon6
08-12-2005, 09:57
Ett stort grattis till hela familjen Berglund Tag väl hand om varandra nu,den ljuvliga småbarnstiden kommer aldrig tillbaks så den är väl värld att vårda ....är bara liiite avundsjuk,min minsta har fyllt 20 -fattar inte att tiden går så fort
Men jisses vilken liten goding Grattis!
Biggan_
08-12-2005, 10:21
Isak, vilket fint namn ni valt och vad fin och go han är! Grattis till underverket som fick nästan hela odla.nu att engagera sig i hans lite för sena ankomst  Hoppas att han nu inte gjort det till en ovana, att komma försent här i livet Njut nu så mycket ni kan av småbarnstiden för den är ljuvlig men alldeles för kort.
GRATTIS IGEN TILL ARVINGEN!
NJUT AV DEN BÄSTA TIDEN
SYRRANS MAN HETER MAGNUS OCH ENA SONEN HETER ISAK
labarradepan
08-12-2005, 11:59
 Grattis till er alla.
Grattis!! Vad fin han är! Nästa vecka ska jag få träffa min 2 v gamla systerdotter. *längtar*
Grattis till er alla
Snöflinga
08-12-2005, 15:19
Vilken liten snygging ! Far sin opp i dagen, samma hårfäste och allting  och som så många andra instämmer jag i: att njuut av den här tiden, den går så fort .... Vet att som förstagångs föräldrar är man lite otålig och säger att, tänk när han kan göra det och det....... och det kommer han garanterat göra, så som sagt njuuut av nuet
trelleborgska f-52
08-12-2005, 17:20
Grattis och välkomna hem.
Finns inget underbarare än ett nytt liv att få ta hand om.
Var rädda om varandra allihop.
Hälsn. Trelleborg
Smedsborg
08-12-2005, 18:05
JÄTTEGRATTIS till hela familjen. Plutteliten vad fin han är  Ta nu riktigt väl hand om varandra och den härliga tid Ni har framför Er. Den går fortare än man tror. Det fick jag erfara i helgen när jag berömde min yngsta son för hans uppförande då vi var på julmarknad. Men mamma, sa han Jag håller ju på att bli vuxen !!!!!... Han är fem år  Gossen heter faktiskt oxå Isac
Inga från Närke
08-12-2005, 19:40
Tack för din berättelse om den lille Isak, det är alltid roligt att höra när det går bra. Vill säga ett STORT GRATTIS till hela familjen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|