Carex
Just det, jag undrar vad ni har att berätta om dem, var man får tag i dem, vad de kostar, etc. Tack på förhand, ni är så goa här på forumet!
(med extra menar jag alltså en som kan hängas upp ovanför den fasta)
AndreasBlomquist
Lättast är väl att gå till ett glasmästeri med de måtten som du vill ha så ger ju han ett kostnadsförslag. Det är ju svårt att säga någon siffra här när du inte nämner någon storlek eller vilken sorts glas du vill ha.
kerstin z5-6
Annars finns det att köpa specialare med upp till 4 hyllplan,eller ännu fler -utan att borra eller spika i en endaste spik ....lätt att sätta dit o ta bort

Jag har en prototyp/med plasthyllor ,Sväljer mkt och kan även användas vid frösådder

(-de kommer att säljas from januari smile.gif)
pisanggoreng
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-12-2005, 09:58)
(-de kommer att säljas from januari smile.gif)

Vem kommer sälja dessa...?
niklaswik
Varför just i glas? Jag byggde en av trä i slutet på sommaren för att lösa min akuta platsbrist, den blev kanonbra tycker jag. biggrin.gif

Inte så fin om man är noga med sånt men väldigt billig och lätt att göra. För mig som bara ville ha mer plats så är den helt perfekt. smile.gif

En bräda av lagom bredd och två träklossar plus 6 lagom långa skruvar var allt som behövdes. smile.gif
nina L
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-12-2005, 09:58)
Annars finns det att köpa specialare med upp till 4 hyllplan,eller ännu fler -utan att borra eller spika i en endaste spik ....lätt att sätta dit o ta bort

Låter fantastiskt!!! Var när hur kan man köpa dessa!!!
KURT
CITAT (niklaswik @ 08-12-2005, 12:13)
Varför just i glas? Jag byggde en av trä i slutet på sommaren för att lösa min akuta platsbrist, den blev kanonbra tycker jag. biggrin.gif

Inte så fin om man är noga med sånt men väldigt billig och lätt att göra. För mig som bara ville ha mer plats så är den helt perfekt. smile.gif

En bräda av lagom bredd och två träklossar plus 6 lagom långa skruvar var allt som behövdes. smile.gif

De av trä stjäl ju mera ljus.
Sylvia
Annars kan man göra som jag, köpte billiga, lösa hyllplan av tjockt glas på Ikeas Udda marknad. tror de kostade en tjuga. Dessa har jag haft som extra när det är frösåddstider, hänger på kedjor från fönsterkarmen eller står på stadiga träklossar. Tas lätt bort när behovet upphör på våren.
niklaswik
CITAT (KURT @ 08-12-2005, 14:20)

Det är klart, lite mer är det väl som stoppas men det borde väl inte bli SÅ stor skillnad i ljusgenomsläpp när det ändå står fullt med krukor på glaset?
Betty
CITAT (niklaswik @ 08-12-2005, 14:43)
CITAT (KURT @ 08-12-2005, 14:20)

Det är klart, lite mer är det väl som stoppas men det borde väl inte bli SÅ stor skillnad i ljusgenomsläpp när det ändå står fullt med krukor på glaset?

Nej, det blir inte alls så stor skillnad - ytterst marginellt. smile.gif
kerstin z5-6
Firman heter Vicaire och Co:)
jag får väl hojta när de statat produktion på allvar

Mina hyllplan är plast smile.gif Växthusplast
Carex
Oj, så många svar, tack för alla tips! Just glas är för mig ingen nödvändighet, kan gott nöja mig med plexiglas eller annan plast. Ska snoka på IKEA då alltså!;)
Evin
Jättefin Kerstin...det är absolut nåt för mina golvfönster.... utan fönsterkarmar...
Hur hålls de uppe? med sugproppar?
Oj! Helt plötsligt längtade jag till våren!!!!!
kerstin z5-6
nej men nästan, regelbara gummifötter med skruvar ,typ -både upptill o nertill, ... du spänner upp två hållare i trä , smala-mellan fönsterkarmarna -oavsett du har fönsterbräda eller ej passar de ..
-på dem finns konsoller -i snyggt lackerat järn -reglerbara
När du vill ta bort dem -plockar du bort hyllorna-och skruvar ner de två "pinnarna" /fötterna mkt praktiskt och tar ingen plats att förvara heller smile.gif
ejjan
Vi har glashyllor i fönstret, tycker personligen att det är lite snyggare än trä. Köpte måttbeställde hos glasmästaren, kostade runt 70.-/st vill jag minnas (och då är det tjockt fint glas med slipade kanter. Vi har satt upp dom med konsoller.
Evin
Smart, jag håller utkik efter inköpställe smile.gif

/E
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon