|
Just det, jag undrar vad ni har att berätta om dem, var man får tag i dem, vad de kostar, etc. Tack på förhand, ni är så goa här på forumet! (med extra menar jag alltså en som kan hängas upp ovanför den fasta)
AndreasBlomquist
08-12-2005, 02:27
Lättast är väl att gå till ett glasmästeri med de måtten som du vill ha så ger ju han ett kostnadsförslag. Det är ju svårt att säga någon siffra här när du inte nämner någon storlek eller vilken sorts glas du vill ha.
kerstin z5-6
08-12-2005, 09:58
Annars finns det att köpa specialare med upp till 4 hyllplan,eller ännu fler -utan att borra eller spika i en endaste spik ....lätt att sätta dit o ta bort  Jag har en prototyp/med plasthyllor ,Sväljer mkt och kan även användas vid frösådder (-de kommer att säljas from januari  )
pisanggoreng
08-12-2005, 10:04
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-12-2005, 09:58) (-de kommer att säljas from januari  ) Vem kommer sälja dessa...?
niklaswik
08-12-2005, 12:13
Varför just i glas? Jag byggde en av trä i slutet på sommaren för att lösa min akuta platsbrist, den blev kanonbra tycker jag.  Inte så fin om man är noga med sånt men väldigt billig och lätt att göra. För mig som bara ville ha mer plats så är den helt perfekt.  En bräda av lagom bredd och två träklossar plus 6 lagom långa skruvar var allt som behövdes.
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-12-2005, 09:58) Annars finns det att köpa specialare med upp till 4 hyllplan,eller ännu fler -utan att borra eller spika i en endaste spik ....lätt att sätta dit o ta bort Låter fantastiskt!!! Var när hur kan man köpa dessa!!!
CITAT (niklaswik @ 08-12-2005, 12:13) Varför just i glas? Jag byggde en av trä i slutet på sommaren för att lösa min akuta platsbrist, den blev kanonbra tycker jag.  Inte så fin om man är noga med sånt men väldigt billig och lätt att göra. För mig som bara ville ha mer plats så är den helt perfekt.  En bräda av lagom bredd och två träklossar plus 6 lagom långa skruvar var allt som behövdes.  De av trä stjäl ju mera ljus.
Annars kan man göra som jag, köpte billiga, lösa hyllplan av tjockt glas på Ikeas Udda marknad. tror de kostade en tjuga. Dessa har jag haft som extra när det är frösåddstider, hänger på kedjor från fönsterkarmen eller står på stadiga träklossar. Tas lätt bort när behovet upphör på våren.
niklaswik
08-12-2005, 14:43
CITAT (KURT @ 08-12-2005, 14:20) De av trä stjäl ju mera ljus. Det är klart, lite mer är det väl som stoppas men det borde väl inte bli SÅ stor skillnad i ljusgenomsläpp när det ändå står fullt med krukor på glaset?
CITAT (niklaswik @ 08-12-2005, 14:43) CITAT (KURT @ 08-12-2005, 14:20) De av trä stjäl ju mera ljus. Det är klart, lite mer är det väl som stoppas men det borde väl inte bli SÅ stor skillnad i ljusgenomsläpp när det ändå står fullt med krukor på glaset? Nej, det blir inte alls så stor skillnad - ytterst marginellt.
kerstin z5-6
08-12-2005, 17:56
Firman heter Vicaire och Co:) jag får väl hojta när de statat produktion på allvar Mina hyllplan är plast  Växthusplast
Oj, så många svar, tack för alla tips! Just glas är för mig ingen nödvändighet, kan gott nöja mig med plexiglas eller annan plast. Ska snoka på IKEA då alltså!;)
Jättefin Kerstin...det är absolut nåt för mina golvfönster.... utan fönsterkarmar... Hur hålls de uppe? med sugproppar? Oj! Helt plötsligt längtade jag till våren!!!!!
kerstin z5-6
08-12-2005, 23:24
nej men nästan, regelbara gummifötter med skruvar ,typ -både upptill o nertill, ... du spänner upp två hållare i trä , smala-mellan fönsterkarmarna -oavsett du har fönsterbräda eller ej passar de .. -på dem finns konsoller -i snyggt lackerat järn -reglerbara När du vill ta bort dem -plockar du bort hyllorna-och skruvar ner de två "pinnarna" /fötterna mkt praktiskt och tar ingen plats att förvara heller
Vi har glashyllor i fönstret, tycker personligen att det är lite snyggare än trä. Köpte måttbeställde hos glasmästaren, kostade runt 70.-/st vill jag minnas (och då är det tjockt fint glas med slipade kanter. Vi har satt upp dom med konsoller.
Smart, jag håller utkik efter inköpställe  /E
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|