Jag upptäckte för någon vecka sen att det var nåt som började gro i en av mina passiflora-krukor. Eftersom den stod ute hela sommaren så har jag tänkt att det antagligen är nåt gräsfrö eller nåt, det såg nämligen ut som nån slags gräs när det först kom upp.
Så småningom kom bladen och jag tänkte direkt att det var otroligt likt passionsblommans blad, men jag kunde inte tänka mig hur det skulle kommit såna frön där, det var alltså omöjligt så jag slog bort dom tankarna.
Det kom flera likadana små saker upp och idag bestämde jag mig för att dra upp två av dom fyra som kommit upp, eftersom det är väl onödigt med så mycket okänt "ogräs" i krukan. Problemet var att dom satt som berget och det var omöjligt att få upp dom "med rötterna", de gick av 1-2 cm ner i jorden.
Väldigt ovanligt (tror jag, men jag har inte mycket erfarenhet av sånt.) med så långa och starka rötter på nåt som bara är 2 cm högt..?
Har någon annan haft någon passionsblomma (Passiflora caerulea) som fått rotskott eller är det någon annan växt som passar in?
Bilder finns i mitt album under "krukväxter". Småtaskig skärpa, men ni ser nog ändå..