Katti med torpet
Har aldrig sett att det står att de är det, betyder det då att de inte tål frost?
En kruka som man inte köpt själv är ju omöljigt att veta eller kan man på nåogt sätt se på strukturen i leran eller så...
Jag tänker främst på stora glaserade utomhuskrukor som säljs överallt när det är sässong
Carex
Vissa är märkta. Kan berättta att i Göteborg där jag bor är det mest regn och slask så vi har inga stora problem med sådana saker. För länge sedan i min odlarungdoms gryning (wink.gif) planterade jag en kastanj som med åren har blivit ganska rejäl, den står i en stor glaserad lerkruka som vad jag kommer ihåg inte hade någon märkning, den har väl klarat ca. fem år nu, men ställs alltid upp på en träplanka över vintern för att skydda litegrann.
kerstin z5-6
Stengods går bra , men lergods kan suga vatten .. tomma upponervända klarar sig bättre än de med fukt o jord kvar
kerstin z5-6
Stengods går bra , men lergods kan suga vatten .. tomma upponervända klarar sig bättre än de med fukt o jord kvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon