Full version: Flytt i helgen
labarradepan
Imorgon blir det flytt för mig och gubben till nya huset vi har köpt. smile.gif Vi älskar att flytta.. haha. Förra året köpte vi ett hus ett litet hus på 90 kvm o tomt på 540. ( Vi flytta dit för istället för att flytta till en 3:a , eftersom min lilla två på 50 kvm blev för trångt ) Våra vänner tyckte att det var väl ett väldigt litet hus ni köpt.. men vi har ju tjänat på att betala till oss själva istället. Så i år sålde vi det och fick i alla fall minst 75 000 i rena pengar till oss.

Det nya huset är på 115 kvm övervåning och källaren är på 109 kvm, med dubbelgarage och under altanen finns det tredje garaget. Så min mekar kille till sambo är jätte nöjd. smile.gif Jag med, jag får stort kök och stort matrum och större tomt 1250 kvm smile.gif

Jag ville så gärna berätta för er, för jag är så glad i det nya huset. smile.gif

Men en sak är säker... det är inte kul att packa och flytt städa. hihi.

Så till sommaren vill jag ha lite odlar tips till min trädgård, hoppas ni har massssooor av ideér åt mig wub.gif
fruberglund
Vad roligt, grattis! Stor trädgård antar jag biggrin.gif
Berith
Grattis! smile.gif Vet preeeecis hur det känns, packa och flytta och städa.... Tar aldrig slut, tycker man, men när allt är klart är det jättehärligt.

Och så var det där med bilder.... rolleyes.gif Sånt är alltid kul!
Hannele
CITAT (labarradepan @ 09-12-2005, 08:46)
Så i år sålde vi det och fick i alla fall minst 75 000 i rena pengar till oss.

Då är det väl bara och fortsätta, när ni ändå är igång. laugh.gif
Och lära er lite home staging också.
Yin o Yang
Varför inte använda lite av de 75 000;- till att leja en städfirma tongue.gif ? Lycka till med nya huset. Kul att hinna in före jul smile.gif
marigt
Grattis och vad kul, ni kommer få jättefint till jul.

Själv flyttar jag efter jul orkar inte med att packa ner allt nu.

Flyttar till hus och trädgård men släpper inte kolonilotten jag har än.
Jobbigt att flytta men man får ju rensat lite samtidigt, får man hoppas.
Kathy
Ett Stort Grattis till det nya huset!!

...kanske inte så kul att flytta, men definitivt kul att få det större. biggrin.gif
Rossi
Grattis! Hoppas att det går bra och att du har lyckats omvända maken när det gäller trädgårdsarbete! smile.gif
kristerh
CITAT (Yin o Yang @ 09-12-2005, 10:20)
Varför inte använda lite av de 75 000;- till att leja en städfirma tongue.gif ? Lycka till med nya huset. Kul att hinna in före jul smile.gif

Jag säger oxså GRATTIS,
Bra idé med städfirma, beställ flyttgubbar oxså,
allt det kan du dra av i deklarationen så småningom.
krister
Rossi
CITAT (kristerh @ 09-12-2005, 12:57)
CITAT (Yin o Yang @ 09-12-2005, 10:20)
Varför inte använda lite av de 75 000;- till att leja en städfirma  :P ? Lycka till med nya huset. Kul att hinna in före jul  :)

Jag säger oxså GRATTIS,
Bra idé med städfirma, beställ flyttgubbar oxså,
allt det kan du dra av i deklarationen så småningom.
krister

Kan man verkligen dra av kostnad för att anlita flyttfirma i deklarationen?
marigt
Tänk lökar för 75 000 tongue.gif

Nåja det finns många hål att stoppa pengar i.
Kanske inte ska vara lökar i alla hål
kristerh
CITAT (marigt @ 09-12-2005, 13:06)
Kanske inte ska vara lökar i alla hål

wink.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif
krister
*Felix matte*
Jobbigt är det säkert men sen får ni så stort och fint.
Lycka till i det nya! wub.gif
Castea

En stor lyckospark från mig, som flyttade i tisdags (inte till hus dock, utan till lägenhet). Kämpigt ett tag, men sen blir det bra! För er också! smile.gif
Snöflinga
Grattis till nya huset och tänk vilken lycka att till våren kika på vad som kommer opp i rabatterna wub.gif Förstår det känns och är jobbigt med urstädningen, men nya ägarna kanske inte flyttar in så snart så ni kan ta det lite lugnt med röjningen unsure.gif
labarradepan
Tack för alla svar.. smile.gif nu bor vi i nya huset. ( det andra ska städas ur i morgon ) Det kanske finns några frivilliga å hjälpa till hihi.

Har inte satt igång data än, är på jobbet o svara på alla mail .. hihi.

Ha de gott allihopa och tacj igen. kram
Kathy
CITAT (labarradepan @ 15-12-2005, 11:55)
...nu bor vi i nya huset. ( det andra ska städas ur i morgon )

Ojj...så spännande! wub.gif

Grattis!!
Biggan_
Lycka till med nya huset! Härligt att komma till större domäner smile.gif
Betty
Lycka till från mig med! Tänk den som kunde dubbla sin trädgård, "bara så där"... wub.gif Lite avis blir jag allt. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon