kerstin z5-6
NU har jag börjat skriva listorna till frököpen
Corydalis eximia och peregrina ... är någon av dem helt omöjlig att så -har ni testat ?
tongue.gif
Hur går det för er -kan ni hålla ner antalet sorter under 200 ... blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif laugh.gif
titti49zon6
Har inte provat dessa.....ang frököp börjar jag närma mig 200 unsure.gif
har gjort min andra beställning till Kanada återstår alla andra
och hur ska jag kunna välja i STA:s frölista o vad passar till rosorna och,och,och vad
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
BjursBerit
Javisst är antalet under 200 biggrin.gif biggrin.gif Jag kan inte räkna biggrin.gif biggrin.gif
Jag har inte prövat att så dom , Corydalis men jag har för mig att en del av dom har kort grodbarhet ska helst sås färska..men nån ska väl komma upp biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
200-sträcket är spräckt, men det förstod jag rätt snabbt. Angående dina sorters Corydalis vet jag inget om, själv har jag frösått. C.ochroleuca, C.heterocarpa, C.sempervirens 'Alba', C.magadanica. C.'ETE 407 Yusham', C.muhliensis, C.ophiocarpa, C.pallida, C.smithiana, C.sp AGS, C.taliensis, fler sorter på G. Tänk att det INTE går att låta bli att beställa från alla ställen rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
Ok-skönt -då är det fler än jag som är dåliga på matte ... men alla kataloger har ju inte ens kommit hit i tryck ännu ...
smile.gif Jo de ska sås färska , så jag satsar på de firmor som garantyerar att de kylförvarats .
Emser
hur får ni plats med alla?? huh.gif blink.gif wink.gif
Helen i Piteå Zon 5
Har en ny trädgård som jag håller på att bygga upp, så nog finns det plats....det enda som jag inte kan köpa fler av är nog träd....tror jag.... rolleyes.gif / Helen
kerstin z5-6
Ash Helen det finns träd med smalt växtsätt smile.gif
Platsbrist är inga problem här heller , möjligtvis orken att bryta nya rabattområden ... men det finns ju alltid mannakraft i form av son i så fall:) laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
BjursBerit
Hmm ..och jag mycket kvar av obruten mark...och en liten traktor biggrin.gif biggrin.gif
Betty
Den där är jag så avundsjuk på dig för Berit! Men det visste du ju sen förrut... rolleyes.gif Traktorn alltså... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon