Rossi
Finns det någon som vet vilka TV-kanaler som kommer att sända från fotbolls-VM i juni-juli 2006? Vi har bara public service, d.v.s. ettan, tvåan, fyran + dansk TV.

Om det är TV4 plus, TV3 eller någon annan som ska sända så måste vi skaffa digitalbox ....

Jag vore tacksam för svar!
Rossi
Jag hittade just info på nätet. TV4 och SVT delar på sändningarna så vi kan bespara oss kostnaden att skaffa digitalabonnemang! smile.gif
Snöflinga
Vilken tur... Hoppas Sverige har samma flyt, när den tiden kommer tongue.gif
Betty
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2005, 22:42)
Vilken tur... Hoppas Sverige har samma flyt, när den tiden kommer  :P

Jag tror nog det ska gå bara bra, det blev ju en näst intill perfekt lottning! biggrin.gif
Så här ser spelschemat ut:
Grupp B
10 juni, Frankfurt
England-Paraguay
10 juni, Dortmund
Trinidad & Tobago-Sverige
15 juni, Nürnberg
England-Trinidad & Tobago
15 juni, Berlin
Sverige-Paraguay
20 juni, Köln
Sverige-England
20 juni, Kaiserslautern
Paraguay-Trinidad & Tobago
zaaritha
Men--jisses--är ni så intresserade av detta???
Betty
Japp! laugh.gif
zaaritha
Svårt att förstå för mej--som är totalt ointresserad av sport!!!
andreas i uppsala
stackare! biggrin.gif
Betty
"Var och en blir salig på sitt" - som man brukar säga. smile.gif
zaaritha
Ja--jag är obildbar--när det gäller sport! wub.gif
Pirum
Hoppas bara att de inte lägger en massa andra matcher i SVT24 och TV4+.

SVT envisas ju med att lägga skidskytte, bandy och annan sport i SVT24 när de visar __INGENTING__ i exempelvis SVT2, som vardagar. Eller, på helger när de visar __REPRISER__ i SVT1/2. Det enda rimliga vore väl att lägga sporten i SVT1/2 och repriserna eller myrornas krig i SVT24.

Som det är nu så betalar vi ju alla till Public Service. Om de sedan tar pengarna, köper in dyr sport, och bara visar det så att en minoritet kan se det...rent slöseri!

Dessutom orättvist, det är ofta damernas skidåkning etc som hamnar i SVT24 medan herrarnas visas i SVT1/2, trots att Sverige i dagsläget är ungefär lika usla på herrsidan, undantaget herr-sprinters. Men vi har ju VM-guld i dam-sprint så...
kristerh
CITAT (Rossi @ 10-12-2005, 19:09)
Jag hittade just info på nätet. TV4 och SVT delar

Fy f..n, då kan man inte se på tv på flera veckor mao wink.gif unsure.gif
ointressantare sport än fotboll får man leta efter.
krister
Pirum
Det sänds inte alls lika mycket från Fotbolls-VM som från exempelvis OS. Du kan trösta dig med att det är år 2005 och de allra allra flesta har minst en kanal som inte visar fotboll smile.gif TV3 och Kanal5 kommer inte att visa någon fotboll alls. Alla har visserligen inte de kanalerna, menmen. Tror faktiskt att påverkan på radion är större än på TVn, för "folk flest" finns det ju bara 2 kanaler (P1 och P4) och sporten kommer nog att ta över rätt mycket under fotbolls-VM. (De kommersiella musikjukeboxarna är knappt värdiga att kallas radio-kanaler). För min farmor som tycker om radio kanske det blir trist under fotbolls-VM alltså.

De flesta TV-programmen kommer att visas som vanligt, det är ju ändå torka på serier etc på sommaren. Med lite tur blir vädret så bra att man kan gå ut i trädgården under de 2 timmar som dagens match håller på.
mamamaggan
Jaha, då har jag semester i några veckor. rolleyes.gif Tror jag ska hälsa på någon kompis då. Ska nog föreslå någon resa också.

Sedan kan min man sitta här framför TV:n bäst han vill utan att jag behövr irritera mig på det.

Kan man skaffa något bevattningssystem ( för växterna då) som slår av och på sig själv under de där veckorna? tongue.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (mamamaggan @ 11-12-2005, 20:36)
Jaha, då har jag semester i några veckor. rolleyes.gif Tror jag ska hälsa på någon kompis då. Ska nog föreslå någon resa också.

Sedan kan min man sitta här framför TV:n bäst han vill utan att jag behövr irritera mig på det.

Kan man skaffa något bevattningssystem ( för växterna då) som slår av och på sig själv under de där veckorna? tongue.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Kan du inte be maken ta paus ibland och vattna växterna rolleyes.gif tongue.gif

Jag slipper åka bort eftersom maken tycker lika lite om foboll som jag gör smile.gif wub.gif
Lotta150
CITAT (zaaritha @ 11-12-2005, 00:04)
Svårt att förstå för mej--som är totalt ointresserad av sport!!!

Trist att vara ointresserad av sport....du missar massor!!! smile.gif
LadyG
Jag är SÅ tacksam för att maken är lika intresserad av sport som jag, dvs inte alls tongue.gif
yenny
CITAT (LadyG @ 11-12-2005, 23:14)
Jag är SÅ tacksam för att maken är lika intresserad av sport som jag, dvs inte alls tongue.gif

jag med! biggrin.gif
annama
Jag är också tacksam för att min man är lika intresserad av sport som jag wub.gif wub.gif wub.gif
Det kommer att bli mycket TV-tittande.
LadyG
Huvudsaken är att man gör något tillsammans wub.gif
zaaritha
Nej--inte fasen "missar jag" nå´t!!
Finns så mycket annat att intressera sej för: Musik, böcker, filmer, o s v.
Berith
Nej säger jag också (var väl nån som gjorde? unsure.gif kristerh! ) fotboll är den tråkigaste sporten. Vad sjutton måste dom ha så stor plan för? Det blir ju i alla fall inte spännande och intressant förrän dom hittat fram till målet! Neej får verkligen hoppas att dom inte tränger undan något sevärt i sommar. Morden i Midsomer till exempel. För då blir jag sur! huh.gif

Och sen tycker jag det är skillnad på sport och idrott. wink.gif
Rossi
CITAT (zaaritha @ 11-12-2005, 00:00)
Men--jisses--är ni så intresserade av detta???

Oh, yes!!!!!!!!!!!!!!!!!! laugh.gif
Rossi
Sport är underbart! Både att titta på och utöva! Jag har alltid utövat sport och har lite svårt att förstå de som inte gillar det .... smile.gif Det betyder oerhört mycket för mig - både socialt och för alla kickar det ger mig. I fredags kom jag hem klockan elva på kvällen efter att ha vunnit förstapris i en relativt stor tävling. Ni skulle ha sett och hört mig! Jag var helt hög och min man fick knappt tyst på mig. Då cirkulerade endorfinerna i mitt blod kan jag lova! (Endorfiner = kroppens eget morfin för de som inte vet.)
LadyG
Men det är skillnad på sport och sport. Jag kan tycka att en 3x3 minuters fight mellan två jämna utövare är otroligt spännande, t ex vissa matcher i K1 som visas på Eurosport. (Boxning däremot är tråkigt. Varför får inte dom använda fötterna dom också, så det blir lite fart på klumparna biggrin.gif )

Snooker tycker jag också är spännande, trots att det är något av en snobbsport. Fast jag kan inte med fotboll, eller majoriteten av alla sporter för den delen (onödigt att bara peka ut fotboll som trist när det egentligen gäller alla sporter) smile.gif

Skulle det vara annorlunda om man utövar/utövat sport? Jag har utövat sport sen jag var liten, inte tycker jag bättre om sport för det. Nu för tiden kämpar jag på mattan, för att hålla mig i god form, för att må bra och för att kanske lära mig ett och annat som kan vara värt att kunna. Det räcker för mig smile.gif

Vilken tur att smaken är som baken, annars skulle världen vara bra tråkig biggrin.gif
Rossi
Visst är det skillnad på sport och sport. Det härliga är just mångfalden: Var och en kan hitta det som passar just en själv.

Jag tycker såklart inte heller om att vare sig utöva eller titta på alla sportgrenar.
LadyG
Nyfiken som jag är måste jag ju bara fråga vad det är du utövar? smile.gif
Snöflinga
Tycker de flest sporter har underhållningsvärde rolleyes.gif Gillar fri-idrott, fotboll, vintersporter, konståkning m.m. Även trav.........

Men roligast är det när det är någon svensk som deltar, håller andan när Anja åker utför t.ex. Oj, glömde golf smile.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 12-12-2005, 16:35)

Bowling! Jag är licensierad spelare och är ute och tävlar i princip varje helg + tränar under vardagarna förstås!
LadyG
CITAT (Rossi @ 12-12-2005, 16:47)

Bowling! Jag är licensierad spelare och är ute och tävlar i princip varje helg + tränar under vardagarna förstås!

Kul! Det som är så svårt smile.gif Har bara testat en gång, gjorde bort mig totalt och har inte vågat pröva någon mer gång smile.gif

Finns det gott om utövare i Sverige? Jag har noll koll smile.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 12-12-2005, 16:57)
CITAT (Rossi @ 12-12-2005, 16:47)

Kul! Det som är så svårt smile.gif Har bara testat en gång, gjorde bort mig totalt och har inte vågat pröva någon mer gång smile.gif

Finns det gott om utövare i Sverige? Jag har noll koll smile.gif

Det behövs ännu fler utövare! Fast all nöjesbowling har ju fört med sig att folk i allmänhet bowlar mer men det blir ofta mer just nöjesbowling och det är inte riktigt samma sak som att spela "på riktigt" och vara med i en klubb och tävla.

Men dra dig inte för att prova igen! Och är du intresserad så fråga personalen i bowlinghallen om det finns några bowlingklubbar i just den hallen (det finns det i de allra flesta bowlinghallar).

Det tar låååång tid att lära sig att bowla på riktigt men det är väldigt kul!
Rossi
Jag ser nu att du bor i Stockholm. Där finns det gott om bowlingklubbar! Kolla länken här:

http://www.swebowl.se/t72.asp?id=756
LadyG
Så som jag lyckades träffa allt utom rätt laugh.gif så är jag inte säker på att jag borde hålla på med bowling smile.gif Jag överlåter det till de som har lite mer bollsinne smile.gif
Rossi
OK! Ja, bollsinne och lite matematiskt sinne måste man ha för att lyckas i bowling! smile.gif
LadyG
Matte? Varför då? Är det inte "bara" att putta ner alla käglorna? Måste man räkna också? blink.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 12-12-2005, 18:45)
Matte? Varför då? Är det inte "bara" att putta ner alla käglorna? Måste man räkna också? blink.gif

Målet är såklart att alla 10 käglorna ska ner och då helst i första slaget men för att fixa det så måste du inför varje slag veta exakt var du ska slå, över vilken pil du ska släppa etc. Och om du då inte träffar rätt i fickan (mellan käglorna 1 och 3) så måste du matematiskt räkna ut hur många ribbor till höger eller vänster du ska flytta dig i ansatsen. M.m., m.m., m.m.
LadyG
blink.gif ohmy.gif smile.gif Så komplicerat! Jösses! Där ser man, man lär sig nya saker varje dag. Så besvärligt det måste bli när käglorna inte gör som man vill. Jag är imponerad Rossi, det är en mycket komplicerad sport du framgångsrikt håller på med. smile.gif
Trädet (ZonV)
Hur många tänker åka ned och titta/semester i tyskland? Ska försöka övertyga....!! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon