Om det är en Albizia Julibrissin ( mimosa med röda blommor) så är det normalt att den tappar löv och även grenar på vintern, speciellt när den är ung. Den tycker inte om kyla , så du ska nog sätta den på ett ställe där den får ljus och helst lite värme. Låt den vila lite, det behöver den ju eftersom den har tappat löv och grenar, men låt den inte torka ut helt.
Jag bor i Barcelona och har mina första Albizias som jag har dragit upp från frö, och den jag fick fröna av har sagt att jag ska ha dom inomhus minst första vintern. Det betyder att den INTE vill ha kyla, och att den inte tål kyla. Den kommer tillbaka på våren. Eftersom mina just har tappat blad och grenar ( utom en liten )känner jag mig lite orolig. Det är ju bara som en liten pinne i en kruka just nu
Jag tycker nog att det inte låter bra att ha den i ett förråd som inte är isolerat...med tanke på vad jag just har skrivit, men det finns nog någon i forumet som vet hur den ska ha det i Sverige...Men att den inte vill ha kallt är helt klart..det är ju ett träd som vill stå i full sol...
Om du har tänkt plantera ut den när den blir äldre ska du tänka på att den har rötter som invaderar och är jättestarka, dom kan lyfta upp cement !!!och bör alltså inte stå för nära hus eller murar, och den är snabbväxande....Men den är jättevacker och doftar underbart ...vet inte om andra mimosor gör samma sak, men den här stänger bladen när man tar på dom och när det blir mörkt:D
Har ett par kort på min lilla mini Albizia i mitt album...