Limeblossom
11-12-2005, 14:55
Hallå!
Jag undrar om det är någon som har varit i Kinaparken i Bastedalen? Är den värd ett besök? Finns det något bra boende i närheten?
tacksam för svar!
LisaPalm
11-12-2005, 20:07
Var där för ca 2-3 års sedan, hade många fina minnen från då jag var där som liten, då tyckte jag det var såå fint.
Blev lite besviken jag med, men om man inte har för höga förväntningar och gör något annat trevigt på samma resa, så visst kan det vara trevligt att ha varit där.
Christina i Taxinge~
12-12-2005, 19:48
Hmmm..........jag hade tänkt ta mig dit nästa sommar
Verkar inte vara så stor idé?
Vad blev ni besvikna på?
Var det misskött eller så...
Limeblossom
14-12-2005, 12:54
Hmmm... låter inte sådär jätteskoj alltså. Rekomenderar ni något annat sevärt inte så långt från Dalarna?
Eva 33c
15-12-2005, 11:38
Vad tror du om Wij Trädgård i Ockelbo? Jag har inte varit där själv men ska helt klart se till att komma dit i år.
Deras hemsida innehåller bla en lång lista på rosor i deras rosengård.
Limeblossom
16-12-2005, 11:25
ja,jag har funderat på Wij trädgårdar jag med men kom inte iväg i somras. Har frågat här förut om någon varit dit men ingen verkade ha varit där.
zaaritha
16-12-2005, 22:10
Det är ju "nya" ägare, se´n 2-3 år tillbaka! Men; jag blev besviken i somras, det var orensat o glest mellan namngivna växter--tyvärr!!
Jag tycke rätt det är vackert där, jag skulle kunna tänka mig att bo i den dalen...

.
Det kanske inte är uppmärkt så bra, men visst är det värt ett besök, jag åkte förbi i flera år och ångrar INTE att jag till slut svängde in där.
Apropå kinaträdgården så är den inte värd att se!!!! Var där i somras och om man kan lite grann om trädgårdsskötsel så ser man hela tiden saker som kunde göras på bättre sätt.
Dessutom skulle den kunna bli mycket bättre med mera ambition. Att utveckla den skulle inte vara så svårt eftersom läget faktiskt ger mycket gratis. Trots detta hade jag en trevlig dag, men det berodde på mitt trevliga sällskap inte på anläggningen i sig.
Att åka till Wij trädgård är ett bättre alternativ tycker jag. Försök då att få en visning med Lars Krantz så ger det mycket mer. Vad man bör ha med i åtanke är att det är en trädgård UNDER UPPBYGGNAD och inte en färdig sådan. Alltså behöver den några år till på nacken för att bli komplett. Helt värd att se är den ändå i nuvarande skick.
Kåbe
kryddan
26-12-2005, 20:24
Vi sov över på Bastedalen i somras och det var en trivsam upplevelse. God hemlagad mat och vänligt bemötande.
Visst, parken är kanske inte fantastisk, men vi var där innan folkhopen kom och då var den stillsam och behaglig att vara i.
Så: kanske inget att åka långa omvägar för men är man i trakten och behöver logi är det ett bra tips
Emmaibäcka
30-12-2005, 12:19
Jag har varit både i Bastedalen och i Wij, kan bara säga att Bastedalen är mkt mer sevärt i dagsläget. Wij är ju som sagt under uppbyggnad med var rätt tråkigt då jag var där. Kinaparken hade kunnats göra bättre, men jag tycker det är mysigt där och en del arter finns att titta på (inga jätteupphetsande kanske...) men hela omgivningen i kalkbrottet gör det sevärt!
Ha de gott!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.