haltalotta
Hejsan
Har en fråga ifall någon som har sina växter på vekebevattning har använt sig av ett medel i zooaffärer mot alger som tyvärr bildas i vattenburken fort o blir grönt?Kommer inte ihåg namnet men hon sa i affären att den var bra för just alger i vatten,,

Hälsar Lottis
Bessie
Har du vattnet i genomskinlig behållare? Byt i så fall till en där solen inte kommer åt, det kan fungera.

Minns jag rätt brukade man i gamla Vilda Västern lägga en dollar i vattenhinken för att hålla dricksvattnet rent från encelliga otäckingar (på den tiden när det ännu fanns silvermyntfot och mynten var sterlingsilver.) Ska försöka lägga en silversked i vattendunken och se om det går...
Ingrid på Västkusten
Annars funkar lite lite bakpulver också :-)

Lite folie runt vattenburken är ett bra sätt att hålla ljuset borta :-)
haltalotta
Tack för tipsen,
Ska pröva med lite bakpulver,Folie har jag testat ,men gillar det inte riktigt pga att det vill åka av o gå sönder när jag byter vatten..Tack,,Hälsar Halta Lotta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon