Full version: Lucia i Globen
Kathy
Jag har varit på Luciakonsert i Globen i eftermiddags.....och jag måste säga att det var en fantastisk föreställning!!
Alla dessa barn och ungdomar, vilka showartister!!
För det var precis det som det var, en riktig julshow! Humor blandat med allvar, ren sjönsång, dans och.................ja...oj, säger jag bara!! wub.gif wub.gif wub.gif

Som en sån sak som att de gjorde en gestaltning av helgonet Lucia som brändes på bål, för att snabbt gå över till "Lucia 2005" med jury - direkt inspirerat av "Idol 2005" vidare över till "Robinson" för att sen smidigt övergå till en mer traditionell Lucia.

Dock fanns det ett litet minus....och det är valda delar av pubilken. Det märks att TV-soffepubilken kommer ut på evenemang....för det pratas, prasslas med påsar och man reser sig upp och börjar innan ens ljuset har tänts.
Det sistnämnda märkte jag hände även då jag var på "Mamma Mia".
yenny
Jasså var du också där biggrin.gif
Dom var jätteduktiga wub.gif
Jag var där med en boende, han var aldeles salig.

Och jag kan nog hålla med om ditt minus.. folk har inte vett att bete sej på konserter och liknande.
Kathy
CITAT (yenny @ 11-12-2005, 23:02)
Jasså var du också där biggrin.gif

Nämen....var du också där?!!? laugh.gif wub.gif

Att du inte kom fram och hälsade då. tongue.gif
yenny
Ja attans vad dumt av mej.... vem av alla tusen var du!? laugh.gif

tog en bild på julgranen... ingen bra bild... den var med mobilen.
Kathy
CITAT (yenny @ 11-12-2005, 23:52)
Ja attans vad dumt av mej.... vem av alla tusen var du!?  :lol:

tog en bild på julgranen... ingen bra bild... den var med mobilen.

Ojj...påminner mig om att jag ska se hur mina bilder med kameran blev.........
Det var inte SÅ lätt att fota. Med blixt så blev det bara konstigt...tror det blev bättre utan......återkommer. wink.gif
yenny
Ja det är inte lätt att fotta med mobil kamera heller... å inte alls lätt i mörkret. jag tog flera bilder, men den med granen var den enda som man såg vad det föreställde på.
Kathy
Här kommer ett urval:

Castea
Åh, jösses vad vackert stämningsfullt det ser ut. Får rys på ryggen bara jag ser bilderna. wub.gif (jag var inte där).
Kathy
CITAT (Castea @ 12-12-2005, 01:00)
Åh, jösses vad vackert stämningsfullt det ser ut. Får rys på ryggen bara jag ser bilderna. wub.gif (jag var inte där).

Åh...tack! wub.gif
Och ändå gör inte bilderna konserten rättvisa.
Farmor
Jag var också där!

Det var tredje året för mig och det allra bästa. Det är en fantastisk upplevelse och jag är förvånad att det inte var fullsatt. Kanske man gör för lite reklam och att många inte känner till firandet i Globen. Biljettpriset var också höjt i år, så det blir ju mycket pengar om det är flera i en familj som ska gå.

Jag tillhörde tyvärr dom som störde, men vad gör man med en livlig och pratsam 3-åring. När man är 3 år deltar man aktivt när det är roligt och då låter man. Kanske ska man inte ta med så små barn, men å andra sidan är väl firandet lika mycket till för barnen, eller?

Anne
Kathy
CITAT (Farmor @ 12-12-2005, 10:48)
Jag tillhörde tyvärr dom som störde, men vad gör man med en livlig och pratsam 3-åring. När man är 3 år deltar man aktivt när det är roligt och då låter man. Kanske ska man inte ta med så små barn, men å andra sidan är väl firandet lika mycket till för barnen, eller?

Jag tycker visst att man ska ta med barn, julen hör ju barnen till wub.gif så varför ska inte de få vara med vid en sån här härlig föreställning?

Prasslandet med godispåse och att resa på sig innan föreställningen var klar - det var vuxna människor. sad.gif
yenny
visst ska man ta med barn, de vill ju också fira jul!

Fast jag blir lite fundersam när man tar med sej ett barn som gråter, skriker och inte alls vill sitta där så föräldrarna tvingas gå ut sådär en 10 ggr under föreställningen, det är ju inte så väldigt kul för varken föräldrar, barn eller de runtomkring som vill njuta av stämningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon