Full version: Marshallia
Gåsis
Jag har beställt men vet inte vad blink.gif Marshallia caespitosa heter det. Kan inte hitta något svenskt namn ens. Men förra året så beställde jag ju saphonaria - såpnejlika - från kanada för att namnet lät så fint, och jag tycker marshallia låter fint det med så det här kanske är något liknande laugh.gif Det är från kanada den här gången med. Om någon vet vad jag beställt så berätta gärna.

/Åsa
Eva 33c
Jag gjorde en bildsökning på "Marshallia caespitosa" på google och fick många träffar. Bla den här länken http://www.wildflower2.org/NPIN/Plants/Det...ia%20caespitosa
Titta får du se vad det blir!
Gåsis
Hm, den såg fin ut på bild. Det är bara att hoppas för det gjorde saponarian oxå biggrin.gif

Jag hittade en massa reafrön på nätet och jag tror det var konstigheter jag beställde, jag tog sånt jag inte visste vad det var.
Kanske kan ni ge mer upplysningar om resten oxå.

Anthriscus sylvestris "Ravenswing" - hundkäx tror jag
Omphalodes linifolia
Lotus maritimus
Baptisia tinctoria - väppling av nåt slag
Polygonum filiforme variegata
Clematis tuburosa
Eryngium maritimum
Amsonia tabernaemontana

/Åsa
kerstin z5-6
Ser väl bra ut allihopa :9 Ingen är såpnejliketypen smile.gif

Marchallia är en astersläkting vårblommande ,har inte prövat men doftande växter är alltid kul .
Baptisia tinktoria är en gul färgväppling
Eryngium maritima-grått bladverk , snygg
Omphalodes (linifoliajust den varianten har jag inte prövat

Amsonia tabernaemontana är alla blå trevliga perenner
Persicaria virginiana,Polygonum_virginianum,Polygonum filiforme är ung samma växt -den bör se ut ung så här -en slideväxt -variegerad

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon