Full version: Trade Winds Fruit
Dewali
Är det nån som har testat beställa nånting från denna sida?

http://www.tradewindsfruit.com/order.htm
den lilla bladlusen
Ja jag har gjort det nu i höst. Skrev ett likadant inlägg som dig men fick inget svar. Jag köpte aif div. citrusfrön, det tog nästan tre vecker innan jag fick dem men för övrigt gick allt bra. Lätt att betala med kort. När jag inte fått dem på två veckor så skickade jag ett mail och frågade och då svarade de iaf med en gång.

Grobarheten på mina frön var väl sådär men det beror med al sannolikhet på att det var just citrusfrön som ska vara ganska färska.

Lycka till
Dewali
Ah det lät ju bra! Men det är inga extra kostnader förutom den där shipping kostnaden ? Var inte på en annan sida som det stod ungefär likadant men då för att man inte bodde i usa så kom det till en extra kostnad på typ 5dollar el va det var.. Men tack för svaret! Ska ta å kika om vad man ska å beställa då =)
den lilla bladlusen
Nej det var bara den kostnaden, jättebra att man kan beställa hur lite man vill också. Jag är sugen på den där "hardy kiwi", men dom har massa roligt ju
Dewali
Jo men visst serru vill ju nästan beställa allt =).. Men bestämde mig till slut för några utvalda- Arbutus unedo - Strawberry Tree, Actinida arguta - Baby Kiwi Fruit, Citrus aurantifolia - Key Lime, Coffea arabica - Kona Coffee, Murraya koenegii - Curry, Och det var inte så fasligt dyrt heller de hären gick på 11 dollar. Hur många är det ungefär i en påse ?
den lilla bladlusen
vet inte riktigt, det står att det varierar med fröstorlieken, men mina citrusfrön var kanske 4-10 eller så. Mina Key lime har grott nu, sådda den 16/11. Det var nog de som grodde bäst.

Coffea Arabica ska ha ganska kort grobarhetstid på fröna så det är inte säkert det lyckas.

Lycka till, uppdatera hur det går med kiwin, jag kanske beställer dem senare ifall de gror och växer bra smile.gif
Dewali
Okej men då är det ju bra =).. Ja man får väl testa å se om kaffe bönen gro el inte men det skulle va kul om dom gjorde =). Jo men visst serru klart jag ska uppdatera =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon