|
Fialotta
12-12-2005, 17:45
Grattis till körkortet
mamamaggan
12-12-2005, 17:46
GRATTIS
Men lova att ta det lugnt därute.
JÄTTEGRATTIS!![/COLOR] Härligt att ha friheten att kunna ta bilen och köra iväg själv!
GRATTIS!!!GRATTIS!!! Och ta det lugnt där ute!
titti49zon6
12-12-2005, 17:54
[SIZE=7]Grattis Ta det lungt ock kör försiktigt
Va kul!! GRATTIS!!
AndreasBlomquist
12-12-2005, 18:01
Grattis grattis! Kör lugnt nu bara!
Starkt jobbat!!  Grattis till körkortet  Hur firas det nu då? Långtur med bilen? Lite cruising genom stan?
Bra gjort!!! GRATTIS!!!
CITAT (LadyG @ 12-12-2005, 18:02) Starkt jobbat!!  Grattis till körkortet  Hur firas det nu då? Långtur med bilen? Lite cruising genom stan? Jag ska om en stund åka ut till mamma och pappa. Jag lovade att det skulle vara det första jag gör.. Dom vet det inte än.. Jag ska bara åka ut.. I morgon börjar jag sent, så då kör jag mannen till jobbet, sen ska jag glida runt en sväng..
Vet inte dina föräldrar att du klarat lappen? Vilken go' överraskning när du kommer körande isf  Vad förvånade de kommer att bli
CITAT (cic @ 12-12-2005, 18:06) Jag ska om en stund åka ut till mamma och pappa. Jag lovade att det skulle vara det första jag gör.. Dom vet det inte än.. Jag ska bara åka ut..
I När jag körde upp så hade jag inte talat om det för någon innan. Jag kände att jag inte ville ha någon press på mig, ifall jag inte skulle klara det. Min pappa och lillebror skulle hämta mig i stan och jag frågade om jag fick köra hem. - Har du körkortstillståndet och skylten med dig då?"undrade pappa. - Det behövs inte för jag har ett riktigt körkort! jublade jag. Dagen efter lånade jag mammas och pappas bil och körde till skolan. Jag gick i gymnasiet 4 mil hemifrån. Efter skolan åkte jag och hämtade upp min pojkvän som inte heller hade nån aning om att jag fått körkort!
Sambon visste.. Han hade märkt det i alla fall!  Och så min chef. Var ju tvungen att ta ledigt och jag är så fasligt dålig på att ljuga (det får man inte göra..).
Ett stort grattis från mej också!
GRATTIS TILL KÖRKORTET Ta´t lugnt bara när du kör första tiden...  man är ju lite nervig och så i början!
*Felix matte*
12-12-2005, 19:43
Jättestort GRATTIS!:) Kör försiktigt
Jättestort GRATTIS! Vad härligt!
Grattis! och välkommen hit att hälsa på.
Snöflinga
12-12-2005, 21:48
Bra jobbat och jättestort grattis från mej  Nu är du fri att dra vart du vill och när du vill......... Lycka till
gammelnalle
12-12-2005, 22:06
Grattis även från en gammal sliten nalle!!!
SOLVEIG
12-12-2005, 22:07
 Ett riktigt stort GRATTIS! Jag har haft mitt i många år men jag minns hur det kändes! Man riktigt svävar som på moln! Så jätteroligt för dig,det blir ju liksom en julklapp i förskott!
GRATTIS!! Bra jobbat!! Mvh Fenja
Biggan_
12-12-2005, 22:53
Ett stort GRATTIS från mej med  Kör försiktigt och njut nu riktigt mycket över att du klarade det!
Tusen Grattis till dig, Vet så väl vad det betyder för självkänslan. Ha det gott och kör försiktigt /Gillan
Monica M zon 4
13-12-2005, 06:08
Grattis, grattis! Kör försiktigt!
Grattis! Jag vet ju hur det känns... Har nu haft körtkort i 13 dagar. Alltid när man körde på körskolan så var man lite nervös och tyckte att det kändes onaturligt. Redan nu känns det mer ok att köra själv så det är bara att ge sig ut och testa (jag kör lite varje dag nu).
Känns skönt att ha fixat det nu på vintern, då har man varit med om det värsta, allt blir ju bara enklare sen!
Yin o Yang
13-12-2005, 18:08
Grattis! Minns själv än idag hur det var att köra första gången utan någon i sätet bredvid
Nå, hur går det? Du har väl varit och skjutsat runt på hela släkten vid det här laget! Står alla stolpar o dyligt kvar i närbebyggelsen?
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 18:36) Nå, hur går det? Du har väl varit och skjutsat runt på hela släkten vid det här laget! Står alla stolpar o dyligt kvar i närbebyggelsen?  :P Åkte ju ut till mina föräldrar i går. Förvånade blev dom ju inte, dom visste att det var på g, men dom blev glada!  I dag på morgonen skjutsade jag min sambo till jobbet, sen körde jag runt i nästan 2.5 timmen och hittade på olika ärenden.. Nu i kväll var jag tvungen att åka ut och lämna en bok till en kompis.. Vi får se vad jag måste göra i morgon.. Stolpar..? Vad menar du då..? Är det inte meningen att man ska pricka så många man kan..?
Annica i Sörmland
14-12-2005, 11:48
Hurra!!! Jättegrattis!!Jag minns precis känslan när människan sa " Ja, det gick ju bra det här! Grattis till körkortet!" Trots att det är lite drygt 10 år sedan...  (hur gick det till???) Det finns få känslor som kan slå frihetskänslan ett körkort ger. Att kunna åka dit man vill när man vill utan att anpassa sig efter tidtabeller.... Jag körde närmare 10 mil den dagen jag fick körkort. Fick dessutom låna storebrors fräsiga Audi med jätte-högtalare. Att köra ensam med hyfsat hög volym... AHHHH!! Än en gång grattis till körkortet!
CITAT (cic @ 13-12-2005, 22:17) Vart sa du att du bodde? En nationell varning borde utfärdas!
CITAT (cic @ 13-12-2005, 22:17) Stolpar..? Vad menar du då..? Är det inte meningen att man ska pricka så många man kan..? :unsure: :blink: ;) :) :D :lol: Visst är det så! 5p för smala oranga 10p för breda vita 25p för låga vita betongklumpar (service ingår) 3p för rally mot enkelriktat
CITAT (Boxer @ 14-12-2005, 13:09) CITAT (cic @ 13-12-2005, 22:17) Visst är det så! 5p för smala oranga 10p för breda vita 25p för låga vita betongklumpar (service ingår) 3p för rally mot enkelriktat  Ska skriva upp och sätta på instrumentbrädan! Var på julgröt med jobbet i kväll. Jag skjutsade hem folk kors och tvärs över hela stan.. Inte nån som bodde åt mitt håll.. Jönköping kanske ska undvikas.. Om man inte vill ha lift nånstans, för då är det bara att hojta!
Verkar som om du har förstått vitsen med det hela!
netaave
15-12-2005, 07:53
Hoppas du har ett stort bensinkonto!
Ett JätteGrattis till lappen!!
Och idag kom den riktiga lappen som ett rekomenderat brev på posten..
Fast när en heltidsarbetande människa ska hitta tid att hämta ut det vet jag inte.. Men tanke på postens ickeexisterande öppettider..
labarradepan
16-12-2005, 08:32
Grattis
Swingtime
16-12-2005, 21:15
Ett stort grattis från mej också. Jag ska till Amadeus med jobbarkompisar och äta julmat på söndag Kan jag beställa skjuts hem? Jag bara skojar
Grattis! Har själv haft körkortet i nästan exakt 5 månader nu, det var nog roligt att få det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|