Full version: Ooont i mitt knä...
Annlo
Var och tränade i morse. Sprang 5 km på löpbandet. Inget speciellt hände då.

Men efter någon timme kunde jag knappt röra på benet! ohmy.gif Ont som attan i knäet. Kan inte gå nerför en trapp på vanligt sätt för det gör jätteont! Är inte svullen heller! Har fått gå som om jag har träben hela dagen, för när det är rakt utsträckt så gör det inte ont.

Vad kan det vara? Känner någon igen sig? unsure.gif
Reserv
Tycker det låter som slatter, ont som faen gör det i alla fall.
Annlo
CITAT (Reserv @ 12-12-2005, 19:15)

Vad är det? blink.gif Aldrig hört talas om... unsure.gif
netaave
Du har väl sträckt dig!
Eller också är det ledbandet som fått sig en törn.
Se till att du vilar knät ordentligt en dag och se om det känns bättre om inte åk till doktorn.
Annlo
CITAT (netaave @ 12-12-2005, 19:17)
Du har väl sträckt dig!
Se till att du vilar knät ordentligt en dag och se om det känns bättre om inte åk till doktorn.

jag kan inte minnas att jag gjort något speciellt för att få en sträckning...men jag ska abselut vila mig från löpningen ett par dagar. Typiskt nu när jag kommit i gång så bra! sad.gif
Reserv
CITAT (Annlo @ 12-12-2005, 19:16)

Det är menisken som jävlas och musklerna omkring blir en aning överbelastade, dra på en stödstrumpa över knät så kommer du känna lindring ganska snart. Värme är ett måste, så om du inte har nån stödstrumpa för knät så kan du klippa av tådelen på en frottésocka och dra över knät. Har du nån fetvadd hemma så är det rätt bra att köra ett varv med det mellan knät och strumpan. Hoppas det släpper snart och att det "bara" är en sträckning.
netaave
CITAT (Annlo @ 12-12-2005, 19:19)
CITAT (netaave @ 12-12-2005, 19:17)
Du har väl sträckt dig!

jag kan inte minnas att jag gjort något speciellt för att få en sträckning...men jag ska abselut vila mig från löpningen ett par dagar. Typiskt nu när jag kommit i gång så bra! sad.gif

Du ska nog vila från mer än så om du inte kan böja utan att det värker. Inte belasta i onödan och sitt med det lite högt.
Finns något på apoteket som heter Flexigrip som både stödjer och värmer, sätt den dubbel över.
Annlo
CITAT (Reserv @ 12-12-2005, 19:21)
CITAT (Annlo @ 12-12-2005, 19:16)

Det är menisken som jävlas och musklerna omkring blir en aning överbelastade, dra på en stödstrumpa över knät så kommer du känna lindring ganska snart. Värme är ett måste, så om du inte har nån stödstrumpa för knät så kan du klippa av tådelen på en frottésocka och dra över knät. Har du nån fetvadd hemma så är det rätt bra att köra ett varv med det mellan knät och strumpan. Hoppas det släpper snart och att det "bara" är en sträckning.

Uppfattat!

Ska ske!

Jag har nog en massa bandage som jag kan linda fast något mjukt med! rolleyes.gif
pisanggoreng
Hände mig något liknande för några veckor sedan. Köpte en "back-on-track"-produkt (stödjer och värmer med något keramiskt material) för knäet, och så småningom försvann det.
Annlo
CITAT (netaave @ 12-12-2005, 19:25)
Du ska nog vila från mer än så om du inte kan böja utan att det värker. Inte belasta i onödan och sitt med det lite högt.
Finns något på apoteket som heter Flexigrip som både stödjer och värmer, sätt den dubbel över.

OK ska lägga mig i soffan med lindat knä o äta praliner! smile.gif
Reserv
CITAT (Annlo @ 12-12-2005, 19:31)

Låter som en ypperlig idé, har nog lite ont i knät jag med när jag känner efter rolleyes.gif Och chokladkatrongen skriker efter lite sällskap tongue.gif
Ophelia

Du det botar det mesta (och givetvis om du håller dig lugn) smile.gif smile.gif smile.gif

Själv har jag varit på världens bästa fotografering. Inte en chans att jag blir ful biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Annlo
CITAT (Reserv @ 12-12-2005, 19:33)

Låter som en ypperlig idé, har nog lite ont i knät jag med när jag känner efter rolleyes.gif Och chokladkatrongen skriker efter lite sällskap tongue.gif

sleep.gif Bra idé, jag beordrar dig att sympatiäta praliner! smile.gif
Annlo
CITAT (Ophelia @ 12-12-2005, 19:36)
Själv har jag varit på världens bästa fotografering. Inte en chans att jag blir ful biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

*nyfiken i en strut*
Vadå för fotografering?
rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (Annlo @ 12-12-2005, 19:38)
Själv har jag varit på världens bästa fotografering. Inte en chans att jag blir ful  :D  :D  :D

*nyfiken i en strut*
Vadå för fotografering?
rolleyes.gif

Slätröntgen. Ingen uppsnofsning där heller. Bara att lägga sig och åla runt på bordet som jagvetintevad biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Inte en suck att valkar, rynkor eller risigt hår syns. Ska ta kopior och skicka som julkort på mig själv laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Usch då... så ont... det låter inte bra.
Du får ta det riktigt lugnt och om det inte lättar så får du gå till doktorn.
Annlo
CITAT (Ophelia @ 12-12-2005, 19:42)
CITAT (Annlo @ 12-12-2005, 19:38)
Själv har jag varit på världens bästa fotografering. Inte en chans att jag blir ful  biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif

*nyfiken i en strut*
Vadå för fotografering?
rolleyes.gif

Slätröntgen. Ingen uppsnofsning där heller. Bara att lägga sig och åla runt på bordet som jagvetintevad biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Inte en suck att valkar, rynkor eller risigt hår syns. Ska ta kopior och skicka som julkort på mig själv laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Det låter som det jag brukar få ibland efter träningen, särskilt efter trappmaskin och benpress. Ena knäet brukar kännas som att jag har vrängt det ut och in sad.gif Jag tror det beror på att man översträcker leden. Jag har lite överrörliga leder också så det är nog lätt att man sträcker dem mer än man borde. Jag har känt att det blivit lite bättre undan för undan som jag har tränat upp musklerna runtomkring leden. Att lägga sig på soffan och äta praliner låter som ett toppenbra botemedel! smile.gif
Annlo
Är bättre i dag! Nu ska jag halta i väg till skolan! rolleyes.gif
Pralinerna gjorde susen... wub.gif
*Felix matte*
Praliner ohmy.gif kanske därför jag inte haft ont i mina knän laugh.gif
Ophelia
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 09:04)

Du kanske kan bli läkare. Ordinera praliner smile.gif smile.gif smile.gif
Annlo
CITAT (Ophelia @ 13-12-2005, 18:26)

Ja det vore väl nåt! Jag som precis söker jobb laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 18:32)
CITAT (Ophelia @ 13-12-2005, 18:26)

Ja det vore väl nåt! Jag som precis söker jobb laugh.gif laugh.gif

Lysande!! Du kommer att få många patienter. Tänk när barnen vill gå till snälla Dr. Annlo som ordinerar så god medusin laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon