pialotta
Fick tre fina pioner i höstas som jag satte, nu har jag börjat oroa mig för om rådjuren kommer att äta upp dem, vad tror ni?
Kattgräs
De rådjur som håller på att äta upp växterna i min trädgård låter faktiskt bli just pionerna.

Förmodligen är det olika beroende på vad rådjuren lärt sig tycka om.

Tillägg:
Eller så beror det på att de har så mycket annat gott att äta här... biggrin.gif
Eva 33c
Vi har fullt med rådjur här i vår trädgård, men pionerna betraktar jag som säkra kort. I allafall har de inte smakat än så läne (ca 13år)
biggrin.gif
pialotta
o, pust pust det låter betryggande.
Här finns mycket annat gott att smaska på så jag hoppas de låter bli pionerna då, än så länge syns spår att de har varit runt och kollat men inte smakat på kvistarna...
Kattgräs
Det låter väldigt betryggande. Kanske dags att bygga en rabatt med pioner bara? huh.gif
noora
Rådjuren undviker pionerna hos oss också. De kanske inte gillar myrorna som kryper runt på knopparna ;-)
krellus
Har aldrig varit med om att rådjuren mumsat på Pionerna... och de har haft gott om tillfällen! tongue.gif
Sollan
Hos mig mumsade rådjuren av pionknopparna... mad.gif
Men det sker inte alltid, tror själv att det berodde på att jag betat allt annat rådjursgodis med Råodör. Tolkar det som en ren hämndaktion!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon