Jag använder min ibland, t ex nu när jag julbakat. Den är bra att kavla ut på, men hur gör ni för att den inte ska glida på bordet? Sen undrar jag hur ni gör ren den? Diskmedel och varmt vatten använder jag, men det känns som den alltid är lite smord när jag tar fram den
Maria i Helsingborg
12-12-2005, 22:18
Jag vet inte om det ligger någon i en låda......eller så slängde jag den, hmmm.......
Lägg en eller flera fuktiga (våta o urkramade) disktrasor under! Tillräckligt med diskmedel borde väl "göra det"?
netaave
12-12-2005, 22:52
Den ska kännas lite smord, den dagen den inte gör det kan du utnyttja livstidsgarantin. Jag brukar lägga en tunn skumplast under min.
Margaretha
12-12-2005, 23:14
Jag använder den alltid när jag bakar sådant som ska kavlas eller när jag knådar ihop degar av olika slag. För att den ska ligga stilla har jag en fuktig diskhandduk under. I synnerhet om man ska kavla ut kakdegar, typ pepparkakor, är det viktigt att man har en handduk som är tunn och ungefär lika stor som bakduken. Annars är det svårt att kavla ut degen tunt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.