Full version: JAAAAAAA!
amaira
I made it! biggrin.gif

Kanske inte Sveriges vackraste - men definitivt min första.

Alldeles själv sleep.gif
Den enda "hjälp" jag tog, var att fråga sonen om jag kunde.
"Ja" sa han, så då gjorde jag *mallig till tusen*

Så här kommer min alldeles egna skapelse, da-da-da-damm! :

LadyG
Tjusigt! smile.gif

Visst är det roligt att göra egna julkort? smile.gif
Eva St
Ursnyggt bara undrar hur gör du
Eva St
Annlo
CITAT (amaira @ 13-12-2005, 17:36)
I made it! biggrin.gif

Kanske inte Sveriges vackraste - men definitivt min första.

Alldeles själv sleep.gif
Den enda "hjälp" jag tog, var att fråga sonen om jag kunde.
"Ja" sa han, så då gjorde jag *mallig till tusen*

Så här kommer min alldeles egna skapelse, da-da-da-damm! :

Duktig du är! rolleyes.gif

Hur gör man sånt då?
yenny
å va fin! sånt vill jag också kunna!
amaira
Ja, för det första har jag ett program som kan göra film.
Corel Photoshop har ett kommando "Movie".
Det är som tecknad film.

Jag tar en ursprungsbild - den här gången målade jag ett ljus:

och sparade bilden (i litet format och komprimerad, för att den ska ta så lite plats som möjligt)

Sedan ritade jag på lite stjärnor och sparade som ny bild

och så ritade jag på ännu lite mera och sparade som ytterligare en bild

och så en gång till

Sedan tar jag fram den första bilden, och klickar på kommandot
"movie" -> "Create from document".
Då blir den bilden första bilden i filmen.

Sedan klickar jag "Movie" -> "Insert from file" för att ta in bild nr 2.
Sedan detsamma för bild nr 3 och bild nr 4.

Sedan fortsätter jag men går baklänges med bilderna, alltså in med bild 3 och 2.

Klart.
Allt som allt är det sex bilder.

Sedan klickar jag på "Spara" och följer instruktionerna.
Ser till att den visas som "Loop Frames" och "Forever", så blir det en evighets-slinga.

Antalet bilder i "filmen" väljer jag själv.
Med bara två bilder ser det ut såhär (blid nr 1 och nr 4)

Jaha, så går det till. Det är faktiskt inte alls svårt wub.gif
yla
aha du gör så du
vist ä r de skojj då man upptäcker allt kul man kan göra
de här va min första o jag blev så himla glad då jag fattat de där me nya lager o sånt för jag gör dom i imageready

skojj är det
o fin vart din bild laugh.gif rolleyes.gif
silos
Mycket vacker;vad duktig du är wub.gif
*Felix matte*
Grattis amaira! wub.gif Jättefin animation!
Jag har gjort några animerade.. fick hjälp av barnen smile.gif
men jag tröttnade alldeles för fort så numera plockar jag från nätet sleep.gif laugh.gif
Berith
Åååh vad ni kan! wub.gif biggrin.gif Sånt måste jag nog testa när tiden räcker till. wink.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 14-12-2005, 21:55)
- - -  men jag tröttnade alldeles för fort så numera plockar jag från nätet  -_-  :lol:

Ja, det finns ju så många vackra (och roliga) på nätet - det är svårt (och jobbigt och tidskrävande) att göra nåt liknande.

Imageready känner jag inte till, Oldwolfie, men att arbeta med lager underlättar säkert. Photoshop har ju "lager" - men jag vet inte om man kan göra animationer där.
Jag har både Adobe photoshop och Corel photopaint, och jag är defintivit en Corel-fan, även om det finns någon (läs EN) effekt som jag anväder photoshop till.

Jag har fler bilder (nu) som jag animerat. Men jag kan inte få ner dem i storlek så jag kan visa här. Så småningom åker de upp på min hemsida.
Det är mina egna teckningar/målningar som jag först fotat och fått in i datorn, sedan gör rörliga detaljer i - och det blir jättehäftigt! Urkul!!!

Fast hemsidan ligger vilande, för mitt hemsideprogram (som jag också skickar upp på nätet med) funkar inget bra. Men det är ett nytt på gång, så då ska jag få ordning på det hela.
yla
CITAT (amaira @ 15-12-2005, 09:31)
CITAT (Felix matte @ 14-12-2005, 21:55)
- - -  men jag tröttnade alldeles för fort så numera plockar jag från nätet  sleep.gif  laugh.gif

Ja, det finns ju så många vackra (och roliga) på nätet - det är svårt (och jobbigt och tidskrävande) att göra nåt liknande.

Imageready känner jag inte till, Oldwolfie, men att arbeta med lager underlättar säkert. Photoshop har ju "lager" - men jag vet inte om man kan göra animationer där.
Jag har både Adobe photoshop och Corel photopaint, och jag är defintivit en Corel-fan, även om det finns någon (läs EN) effekt som jag anväder photoshop till.

Jag har fler bilder (nu) som jag animerat. Men jag kan inte få ner dem i storlek så jag kan visa här. Så småningom åker de upp på min hemsida.
Det är mina egna teckningar/målningar som jag först fotat och fått in i datorn, sedan gör rörliga detaljer i - och det blir jättehäftigt! Urkul!!!

Fast hemsidan ligger vilande, för mitt hemsideprogram (som jag också skickar upp på nätet med) funkar inget bra. Men det är ett nytt på gång, så då ska jag få ordning på det hela.

adobe photoshop har imager ready så det kan tänkas att du har image ready redan
testa iså fall med dina förstora bilder o öppna en av dom ii image ready p se om du inte bara kan ställa om storleken där
de brukar kunna funka
lycka till
om du har en gifbild så öppnas den då i ett fönster me massor med lager o filmrutor
o då gäller de o håll a tungan rätt i munnen så man jobbar på det rätta lagret o har de rättta lagren släckta i de rätta filmrutorna
hm hm
förklara e inte lätt men de e ju bara att testa o komma på själv vartefter smile.gif
amaira
CITAT (oldwolfie @ 15-12-2005, 15:50)
adobe photoshop har imager ready så det kan tänkas att du har image ready redan

Jasså, var det det sonen pratade om ohmy.gif
Jamen titta visst har jag det!
Kära nånn då!
laugh.gif

Ska genast titta lite närmare på det hela, så får vi se om jag blir nåt klokare. Verkar det för krångligt så får det vara, det funkar ju för mig i Corel ... men det där med "lager" är nog inte så dumt... ja, ajö på er alla då, för en stund rolleyes.gif
yla
fniss får man se nåt snart då
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon