|
kristerh
14-12-2005, 10:00
Det håller jag med om, vansinnigt stressande, försöker handla månd em eller fred kväll, det brukar vara relativt lugnt då krister
CITAT (kristerh @ 14-12-2005, 10:00) Det håller jag med om, vansinnigt stressande, försöker handla månd em eller fred kväll, det brukar vara relativt lugnt då krister Jag tillhör nog också "stridspilotgruppen" för jag avskyr stress i butiker. Igår förmiddag var jag på IKEA för årligt inköpt till jobbet......hua, vad med folk.
CITAT (Scrollan @ 14-12-2005, 10:04) Igår förmiddag var jag på IKEA för årligt inköpt till jobbet......hua, vad med folk. Då var vi i alla fall inte på samma IKEA. Visst, det var ganska mycket folk men inte så det störde. 1 person före mig i kassan. På Biltema var det lite mer kö = 2 personer före mig i kassan.
Hua för julhandel... själv var jag till kista galleria igår för att handla julklappar till de boende.. Innan jag hunnit klart kände jag för att meja ner alla med julklapparna för jag kunde inte komma ut fort nog. Sååå mycke folk, trångt, varmt å svettigt, jag höll på att få panik
CITAT (Ewa L @ 14-12-2005, 10:06) 1 person före mig i kassan. På Biltema var det lite mer kö = 2 personer före mig i kassan.  Ojj....vilken rusning!! Är nog lite avis.
pisanggoreng
14-12-2005, 10:16
CITAT (yenny @ 14-12-2005, 10:08) trångt, varmt å svettigt, jag höll på att få panik :wacko: Det är det som är problemet: man går in i en affär iklädd tjocka jackor, mössa och vantar och allt vad det nu är, och inne i butiken är det 24 grader varmt. I bästa fall finns några små (osäkra) skåp att hänga i sina kläder i, men det är ovanligt (och har man ingen jacka på sig tror folk att man arbetar i affären...  ) hälsar pisanggoreng (som inte tänker besöka någon butik innan slutet på januari  )
Vadå?  Håller ni fortfarande på och handlar inför julen... Jag är klar för lääänge sedan!
kristerh
14-12-2005, 13:09
CITAT (Annlo @ 14-12-2005, 13:02) Vadå?  Håller ni fortfarande på och handlar inför julen... Jag är klar för lääänge sedan!  har inte ens börjat... det har liksom inte blivit av, kom på i morse att det inte ens är 2 v till jul dags att börja eller vad tycker ni krister
Biggan_
14-12-2005, 13:39
CITAT (kristerh @ 14-12-2005, 13:09) CITAT (Annlo @ 14-12-2005, 13:02) Vadå?  Håller ni fortfarande på och handlar inför julen... Jag är klar för lääänge sedan!  :P har inte ens börjat... det har liksom inte blivit av, kom på i morse att det inte ens är 2 v till jul dags att börja eller vad tycker ni krister Jag har inte heller börjat Jag får nästan ångest över att jag inte vet vad jag skall köpa för julklappar. Jag har sex barnbarn mellan ett och tjugoett år att köpa klappar till. I år har jag funderat på att ge dem ett kuvert var med pengar att handla på rea efter jul för. Tycker själv att det låter trist, men det är på något vis som om barnen idag inte uppskattar julklapparna på samma sätt som när mina barn var små, dom får för mycket helt enkelt. Dom sliter av pappret på grejerna och lägger sedan bara det åt sidan och ser helt enkelt inte nöjda ut. Tänker ibland att så orättvist det är att somliga barn får i överflöd och i familjer som har det dåligt ställt är det knappt råd att ge barnen en julklapp
Jag har sen flera år kommit på när det är bäst att köpa julklappar utan att behöva all trängsel..........på julafton, just när allt öppnar, det är så lugnt och harmoniskt och man hör till och med julmusiken i högtalarna.
CITAT (Reserv @ 14-12-2005, 13:45) Jag har sen flera år kommit på när det är bäst att köpa julklappar utan att behöva all trängsel..........på julafton, just när allt öppnar, det är så lugnt och harmoniskt och man hör till och med julmusiken i högtalarna. Är det lugnt och harmoniskt då?  Jag skulle bryta i hop innan jag kommit in i affären... Med ett mantra ringandes i öronen: *Måste hitta något, måste hitta något NU*
CITAT (Annlo @ 14-12-2005, 13:48) CITAT (Reserv @ 14-12-2005, 13:45) Jag har sen flera år kommit på när det är bäst att köpa julklappar utan att behöva all trängsel..........på julafton, just när allt öppnar, det är så lugnt och harmoniskt och man hör till och med julmusiken i högtalarna. Är det lugnt och harmoniskt då?  Jag skulle bryta i hop innan jag kommit in i affären... Med ett mantra ringandes i öronen: *Måste hitta något, måste hitta något NU*  Det gäller att ha listan klar innan man far iväg. Sen är det bara att beta av affärerna en efter en, man vet var allt finns och vad det kostar, inga obehagliga överraskningar. Och skulle nån klapp va´slut för tillfället så har man reserver på listan (annars blir det presentkort)
Igår handlade jag alla mina tre julklappar - allt klart på under en timme.  Vi har med andra ord dragit ner nästan helt på julklapparna. Fast vi är ju mest vuxna i min familj just nu, värre för er med småbarn det förstår jag ju helt. Annars om man ska handla mycket julklappar här i Västerås så är vårt "Multicenter" bra. Det är tre stora shoppingcenter som man kan gå emellan inomhus via gångbroar. Skönt att kunna ta av sig jackan och strosa runt inne ett par timmar.
*Felix matte*
14-12-2005, 22:07
Vi kör med "tema" varje år (barnen)... I år är temat Badlakan  Lätt som en plätt att fixa Barnbarnen däremot får lite av varje.. både leksaker och nyttiga prylar... typ Byggare Bob påslakansset.  Glömde säga att vi slipper stressen... alla klappar är klara
Nuförtiden är det mycket lugnare på julklappsfronten. Vi har skippat de flesta julklapparna och köper mest till barnen. Till mor och farföräldrar är det ju alltid uppskattat med en inramad förstoring så det är ju ganska lätt. Till dottern är det inte svårt att köpa. Jag ska se till att komma loss och åka till Barnens Hus alldeles själv nån dag snart.
Förr köpte jag till alla; mormor, morfar, farmor, farfar, faster, moster, 3 morbröder, 3 syskon, mamma och pappa. Det var alltid panik i sista stund och nog kände jag som att jag skulle få en hjärtinfarkt alltid! På den tiden julhandlade jag dessutom i Stockholm och det tror jag är det värsta stället man kan julhandla på.
CITAT (Reserv @ 14-12-2005, 13:50) Det gäller att ha listan klar innan man far iväg. Sen är det bara att beta av affärerna en efter en, man vet var allt finns och vad det kostar, inga obehagliga överraskningar. Och skulle nån klapp va´slut för tillfället så har man reserver på listan (annars blir det presentkort) Ok, jag hör att du är rutinerad och har en strategi uttänkt innan...  Smart drag!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-12-2005, 22:14) Förr köpte jag till alla; mormor, morfar, farmor, farfar, faster, moster, 3 morbröder, 3 syskon, mamma och pappa. Det var alltid panik i sista stund och nog kände jag som att jag skulle få en hjärtinfarkt alltid! På den tiden julhandlade jag dessutom i Stockholm och det tror jag är det värsta stället man kan julhandla på. Ja huvva! Det gjorde vi med. Till föräldrar på båda sidor. Syskon med respektive samt alla barn till syskonen. Man blev ju aalldriig klar!
Jag har beställt en del över internet i år. Sen nästa vecka blir det iväg en runda och köpa det sista på Väla centrum, där man hittar allt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|