Full version: naturbild
yla

de e nästan lite som vår me de gröna som böljar där nere på lisö
fast de e december
*Felix matte*
Så fin bild Birgitta wub.gif Visst ser det ut som vår.
Så här ser det ut hos oss... maken tog bilden i förrgår...visar att landet är avlångt.

yla
ojj den va skön såå himla vacker jag vill också ha snö o inte en massa sallad o kantareller rolleyes.gif
*Felix matte*
Ja där ser man... sällan är människan nöjd rolleyes.gif

Men om jag ska vara ärlig så vill jag absolut inte byta bort snön nu när julen nalkas... då skulle ju hela julstämningen försvinna.
amaira
CITAT (oldwolfie @ 14-12-2005, 22:07)
jag vill också ha snö o inte en massa sallad o kantareller rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Fina bilder, båda två!

Det här du skriver om Birgitta, noterar sonen och jag när vi är ute och går.
Det är så vackert, men vad är det för årstid?
Vilken månad påminner det mest om? Vi kommer inte på någon, så det blir en "egen", ny månad, med lite inslag av sommarhimmel på ena sidan och vinterhimmel på andra, snövinterlukt i luften (om man blundar och luktar) men vårkänsla, och höstvärme, och "ljuset" är sitt alldeles egna, och ... ohmy.gif blink.gif wub.gif

Så, vi upplever just nu årets "trettonde" månad - en helt ny tid randas.

Dessutom "hoppar vi över" julen i år, så "advent" är borttaget ur sammanhanget, så det blir ju bara "december" kvar - men så är det bara en märklig "december" ...

Fast ... tittar jag ut nu, så är det ju faktiskt snö på backen, och det ska bli kallare. Så det verkar som att vi "trillar in" i "December" igen biggrin.gif .
Berith
Vilka tjusiga bilder och vilka kontraster! wub.gif

Har ingen bild men just nu har vi 4 plus, solsken och inte mycket till vind heller. En perfekt dag för att gå ut i skogen och plocka lingonris till dörrkransen, och leta efter julgran att hämta in nästa vecka. smile.gif
estet
Bild tagen 1 dec. Visst syns det att det är kallt? -22 . Mina två små söta "julgranar" bakom uthuset. (Hukar på knä för att ta bilden så de är verkligen små.)
De skulle bli så fina med lite belysning... wub.gif

Håller med om vårkänslan på din bild verkligen, Oldwolfie!
yla
ÄLSKAR DÅ GRANARNA HÅLLER IHOP GRENARNA SÅDÄR I SNÖN
Eva St
CITAT (Berith @ 15-12-2005, 11:04)
Vilka tjusiga bilder och vilka kontraster! wub.gif

Har ingen bild men just nu har vi 4 plus, solsken och inte mycket till vind heller. En perfekt dag för att gå ut i skogen och plocka lingonris till dörrkransen, och leta efter julgran att hämta in nästa vecka. smile.gif

Håller helt med dig Berith ska göra detsamma visst har vi det bra i Zon 2 men lite snö skulle inte göra ont
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon