|
En enkel laserpekare. En sådan de använder på konferenser för att visa saker av intresse på tavlan t ex. Mina kissar älskar laserpekaren ( de har redan slitit ut två) och när pricken far fram och tillbaka över golvet låter det som om de är utrustadse med nitton tassar var, så som de klampar  Under stolar och bord, huvudstupa in under sängar och byråer, det är ingen hejd på hur roligt de har med den där pricken. Till och med Drottning Kajsa, som alltid ska vara så fin och pimpinett, blir larvig av förtjusning när pricken kommer fram
Ja vet du vad! Det har vi också provat...  Hon blev helt galen! Hade hon haft möjlighet så hade hon klättrat på väggen också!
jag köpte en till min katt för ett tag sedan och hon älskar den! Hon pringer om en tok efter pricken. Världens bästa kattleksak helt klart!
mina katter vet att pricken kommer från pekaren o dom går upp på bordet o duttar på den o säger matte kan du inte sätta igång den roliga leksaken nu o sen e de full fart
kristerh
16-12-2005, 11:21
var hittar jag en sån där laserpekare, och vad kostar de krister
CITAT (kristerh @ 16-12-2005, 11:21) var hittar jag en sån där laserpekare, och vad kostar de krister Teknikmagasinet har 5 olika laserpekare mellan 99kr och 299kr, Biltema har 3 olika laserpekare från 59,90kr till 149kr.
Så underbart att läsa om katter som har roligt  Kristerh, försök hitta en laserpekare med AAA, det blir billigare än om de har knappcellsbatterier.
kristerh
16-12-2005, 14:57
Tack för svaren, AAA får det bli, den får ligga i Gretas julklapps strumpa för hon har förståss en egen... krister
CITAT (kristerh @ 16-12-2005, 14:57) Tack för svaren, AAA får det bli, den får ligga i Gretas julklapps strumpa för hon har förståss en egen... krister Självklart har hon en alldeles egen julstrumpa.
kerstin z5-6
16-12-2005, 15:06
Ja de tycker det är jättekul , men jag avråder verkligen -Laserpekare är farliga för både människor och djur -näthinnan skadas om man råkar lysa rakt in i ögat Om en laserstråle träffar ögat, kan den orsaka obehag som bländning, efterbilder eller tillfälliga synstörningar. Även om en snabbträff i ögat av en laserstråle med låg effekt sannolikt inte skadar näthinnan, kan dock en bestående skada uppkomma på några sekunder. Därför får man inte rikta laserstrålar mot människor. Så jag tror inte man ska rikta den mot kissekatter heller
kristerh
16-12-2005, 15:20
men de batteridrivna kan väl inte vara så starka? krister
kerstin z5-6
16-12-2005, 16:26
kristerh
16-12-2005, 16:37
Tack för infot, då får man vara försiktig. krister
Man riktar ju strålen mot en punkt framför katten, inte på själva katten. Är man bara lite vaksam är det ingen större fara, men det kan ju vara bra att känna till. Om man verkligen ogillar laser finns det ficklampor som kan fokusera strålen till en mycket liten ljusfläck. Inte lika effektiv men minst lika rolig, det är ju fortfarande en ljusfläck att jaga. Tyvärr vet jag inte om Biltema har kvar dem (en ficklampa med vridbart "ljushuvud". Vred man åt ena håller blev det en stor, ljussvagare kägla och vred man åt andra blev det en klar, ljus fokuserad liten kägla. Den hade en konstig sorts glödlampa också, inte en vanlig som det brukar vara i ficklmapor.) Jag är så vimsig ibland, hade jag haft namnet hade det varit lättare! Är det någon som vet vilken lampa jag menar?
CITAT (LadyG @ 16-12-2005, 17:50) Jag är så vimsig ibland, hade jag haft namnet hade det varit lättare! Är det någon som vet vilken lampa jag menar?  Joo...jag vet vilken du menar (för jag har en sån) men jag vet inte vad den heter.
Klematis
19-12-2005, 11:15
Vad häftigt. Min lilla katt älskar möss i alla storlekar. Vi gömmer den under mattan, sedan kommer hon liksom bara förbi och får se musen hoppar på den och blir helt galen. Underbart roligt att se!! Tänkt var mycket djur ger oss. Klematis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|