Full version: Kommer ut tråd ur
*Felix matte*
I juni 1998 skars bort en infekterad talgkörtel på min höft.
Ett par år senare började det klia på stället och en vit "prick" syntes... jag petade och kunde dra ut liten bit "sytråd"
Så har det fortsatt år efter år och nu senast i förra veckan kliade det igen och det stack ut en bit vitt som jag kunde dra ut ohmy.gif

Någon som varit med om liknande?

Doktorn sydde med tråd som kroppen själv skulle göra sig av med sades det.
Inga från Närke
Hade en arbetskamrat som hade samma problem efter att han opererats i magen. Det blev som ett litet hål och han höll på i många år att plocka ut suturer. I hans fall så hade de sytt med fel tråd, skulle ha varit sådan som förintats men det var det inte och då kom de ut genom skinnet istället.
Kan vara så i ditt fall också om du är sydd inuti kroppen. Spara en tråd och fråga vid nästa läkarbesök du gör.
Se bara till att det inte blir inflamerat så är det nog inte värre än när du har fått en sticka i fingret och den brukar komma ut.
Reserv
CITAT (Felix matte @ 15-12-2005, 22:01)
I juni 1998 skars bort en infekterad talgkörtel på min höft.
Ett par år senare började det klia på stället och en vit "prick" syntes... jag petade och kunde dra ut liten bit "sytråd"
Så har det fortsatt år efter år och nu senast i förra veckan kliade det igen och det stack ut en bit vitt som jag kunde dra ut ohmy.gif

Någon som varit med om liknande?

Tycker för det första att det verkar konstigt att dom sytt med vit tråd, den brukar mest va´röd eller blå. Men läkarna är juh inte mer än människor dom heller rolleyes.gif I mitten av 70 talet fick sambon epiduralbedövning vid förlossningen, flera månader senare så hade ingångshålet fortfarande inte läkt igen, det va´en rejäl skorpa. Till slut så vart hon så förbaskat le den kliande skorpan så hon rev helt sonika av den, men det va´inte så lätt att få bort den, hon fick ta till naglarna och då kom det ut en blå 7 cm. lång slang. Det va´slangen för epiduralbedövningen som dom glömt avlägsna efter förlossningen.
*Felix matte*
Ja så tror jag att det blev vid min op också... fel tråd. Kul att höra att fler haft liknande.
Nu ser det iaf ut som om ällt har kommit ut.. det buktar inget på stället som det gjort under dryga sju år smile.gif
Nej jag har aldrig haft ont eller inflammerat där... bara kliat innan tråden stuckit ut.
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 15-12-2005, 22:09)
Tycker för det första att det verkar konstigt att dom sytt med vit tråd, den brukar mest va´röd eller blå. Men läkarna är juh inte mer än människor dom heller rolleyes.gif I mitten av 70 talet fick sambon epiduralbedövning vid förlossningen, flera månader senare så hade ingångshålet fortfarande inte läkt igen, det va´en rejäl skorpa. Till slut så vart hon så förbaskat le den kliande skorpan så hon rev helt sonika av den, men det va´inte så lätt att få bort den, hon fick ta till naglarna och då kom det ut en blå 7 cm. lång slang. Det va´slangen för epiduralbedövningen som dom glömt avlägsna efter förlossningen.

Det här som kommit ut är lite beigeaktigt och platt.
menar du att "sytråden" är röd eller blå ohmy.gif
De färgerna har jag aldrig sett på trådarna här... har några familjemedlemmar som opererats och plockat stygn.

Huvvaligen att glömma slangbit i kroppen sad.gif
kerstin z5-6
Grön tråd är själv destruerande inne i kroppen , i slemhinna osv -tex ... alla kroppar vill dock inte göra så smile.gif
Mörk tråd bleknar inne i kroppen och kan upplevas som vit
Men det kan lika gärna vara något kroppseget material -som funnits i körteln och tar rätt väg ut ... skräp alltså biggrin.gif
pejori

det gör den ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
för fullt och under lååång tid också laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 16-12-2005, 12:53)

det gör den ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
för fullt och under lååång tid också laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hihi, ja det är ju sant! tongue.gif Hoppas inte de tog fel tråd när de sydde ihop min livmoder unsure.gif Det är ju liiiite väl många lager som den måste ta sig ut genom annars.
Emser
Min pappa hade samma sak - han fick ut en spik!

När han krockade 1989 spikandes armbågen ihop...10 år senare så började det lika på den andra armbågen...ut kom en spik som användes till operationen....nu har han den i en glasburk för att påminna sig själv!
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-12-2005, 13:04)
Hihi, ja det är ju sant! tongue.gif Hoppas inte de tog fel tråd när de sydde ihop min livmoder unsure.gif Det är ju liiiite väl många lager som den måste ta sig ut genom annars.

det blir lagom till klimakteriet smile.gif smile.gif smile.gif
och så tror du bara att skäggväxten har blivit lite grövre laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 16-12-2005, 15:14)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-12-2005, 13:04)

Hihi, ja det är ju sant!  :P Hoppas inte de tog fel tråd när de sydde ihop min livmoder  :unsure: Det är ju liiiite väl många lager som den måste ta sig ut genom annars.

det blir lagom till klimakteriet smile.gif smile.gif smile.gif
och så tror du bara att skäggväxten har blivit lite grövre laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hmm..........livmoder, öh, nedre regionen.......skäggväxt, öh, övre regionen unsure.gif wink.gif blink.gif Jädra anåda vilket pipskägg
Snöflinga
Slutar aldrig att förundra mig över människokroppen.... hör något inte dit så stöts det bort.... simsalabim wub.gif
wolkenkrabber
får mig att tänka på en praktikant på min skola för några årsedan. han åkte skateboard och har skrybbat upp knäna och händerna ett antal gånger, lite nu och då kommer det ut små grus 7 sandkorn ut hans handflator / knän
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon