Full version: *tugga, tugga* bild 2
amaira
Jahapp, här är nästa som tuggar så det står härliga till...

Många gånger får jag frågan hur jag kan få sådana närbilder av fjärilar, flugor, och andra insekter. Många gånger sitter de ju på mitt finger eller min tumme. Jag har ju liksom "tumme med insekter".

Jag vet inte riktigt, svarar jag sanningsenligt, "vi är kompisar bara".

Men alla är bevisligen inte "kompisar" med mig, vilket den här bilden visar.

(inom parantes kan jag tala om att hon inte lyckades bita igenom min tjockhudade uppenbarelse sleep.gif )
amaira
En närbild på de hiskeliga käkarna wub.gif

Anki på Öland
Snacka om attt se grym ut fast man är liten!!
Anki
Ophelia
Vilka käkar! Tur att den är så liten. Den där skulle jag inte vilja möta i häststorlek!!
pialotta
CITAT (amaira @ 16-12-2005, 10:18)
En närbild på de hiskeliga käkarna wub.gif

amaira; en riktig vinnarbild, det syns ju hur tydligt som helst att monstret har gripit tag i skinnet!
wacko.gif
Whiskuchi
CITAT (Ophelia @ 19-12-2005, 08:44)
Vilka käkar! Tur att den är så liten. Den där skulle jag inte vilja möta i häststorlek!!

Då skulle du inte vilja möta en siafu heller, vandringsmyra i afrika. Det sägs att den dödat människor, dessutom används den för att häfta ihop sår med (man får myran att knipa ihop såret med käkarna, sen skiljer man huvudet från kroppen - käkarna låses fast och funkar som en häftklammer ungefär)
amaira
CITAT (Whiskuchi @ 06-01-2006, 20:11)
(man får myran att knipa ihop såret med käkarna, sen skiljer man huvudet från kroppen - käkarna låses fast och funkar som en häftklammer ungefär)

Vad praktiskt! smile.gif

"Min" myra kan nog bita lite bättre än sådär, men det var lite kyligt ute, och den var lite "matt" och slö.
Men någon häftklammer tror jag inte det kan bli av den. Eller ???? *börjar planera att prova*

Men nej sleep.gif jag vill linte halshugga de små liven. Gillar dem.
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon