Full version: Retrievers
AnitaO
Hund- och kattbildstrådar tenderar att få väldigt många inlägg och bli lite tungladdade.
Eftersom jag är mest nyfiken på retrievers, så tänkte jag att ni som har såna kunde presentera era hundar i denna tråd.

Hemma hos mig bor Tulo som är 5,5 år och Midas som är 4.
Riktiga buspojkar. Älskar vatten och tar gärna ett vinterbad om tillfälle bjuds ohmy.gif
Även gyttjebad för den delen laugh.gif

Åsa, mälardalen zon 2
Gills det med en 50% -ig retriever (Golden retriever + schäfer)?

Isåfall är här bilder på Ronja 5-6år gammal (vet tyvärr inte exakt när hon är född men hon var runt 1-2år när vi fick henne vi hade bara en gammal vaccinationshandling att gå på + en ungefärlig åldersbedömning från veterinär)

När vi fick henne gick hon knappt i närheten av vatten, men nu plaskar hon på och är även hyfsad simmare

Inga från Närke
Att trådarna blir tunga beror någ mest på att det skall "Citeras" så mycket.
Har flera ggr poängterat detta att man inte skall citera med bilderna för det blir så långa och tunga inlägg men ingen respons på detta. Tänker på de som endast har modem.
Det går att ta bort bilden om man nu absolut vill citera inlägget och berömma m.m.
AnitaO
Ronja verkar ha fått retrieveregenskaper nerärvda smile.gif
Känner igen situationerna.
Springa i vatten, rulla sig i gräset och ligga på rygg och leka med gossedjur laugh.gif
annama
Håller med Inga från Närke om att citera bilder!
Susanna
Det här är Moses, som tyvärr inte finns hos oss längre. Han var en blandning mellan golden och labbe. Han älskade vatten och apporterade bara om vi kastade i vatten. Minsta lilla vattenpöl ville han bada i.

LindaLunda

Det här är min Labbe Nisse! Han är 6,5 år och världens snällaste!
Älskar vatten och att bära på allt rolleyes.gif !
Han är en skilsmässohund som vi fick för 1 år sedan.
Just nu är det bästa som finns att rulla sig på den frostiga gräsmattan!
Han är bara så go wub.gif och stilig tongue.gif i alla fall tycker ju jag det laugh.gif !

Nisse är en toppenföerbild åt vår nya valp. VAapen tar efter i allt smile.gif .
Och eftersom inte nisse skäller och hoppar på folk så gör inte Lukas det heller! Bra Va!?
Linda
Zarah P
Nisse är så vacker att jag får gåshud!
Han är nästan obehagligt lik Janco, labradoren vi hade när "jag var en valp"...! Samma muskulösa bringa och fantastiska ögon...
*smälter*
cic
Ååååhh! En retrievertråd..! wub.gif
Det har väl inte ungått någon att jag har en flatpojke som heter Keno och är snart 9 månader..

Här är han liten och vågar inte bada..

Han posserar lydigt.. tycker inte alltid att det är så kul, men gör som han blir tillsagd.
cic
Jösses vad den här tråden hade fallit i glömska.. Redan!

Husse och Keno är världens bästa lekkamrater..

Snö är liksom det bästa!!
lilla mamma
vilka hundar. Blinkar åt Ricky Norrbottensspets och säger du är fortfarande vackrast i världen
AnitaO
CITAT (cic @ 18-12-2005, 13:05)
Ååååhh! En retrievertråd..! wub.gif
Det har väl inte ungått någon att jag har en flatpojke som heter Keno och är snart 9 månader..

Nämen åååå så bedårande!!
Det är ju såna bilder som gör att man får valpsjuka rolleyes.gif
cic
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2006, 17:42)
Det är ju såna bilder som gör att man får valpsjuka rolleyes.gif

Precis.. Och det kan jag få enbart av att titta på biler från i somras! Fast jag ju fortfarande har en valp.. rolleyes.gif

Valpar är ju UNDERBARA, men, jag saknar INTE valpkissning i tid och otid.. Kan tycka att det är skönt också på sätt och vis nu när han är äldre och man kan motionera och träna mer.
Ciczi
Äger ingen egen vovve men mor och far har en Labrador Retreiver.

Det här är Edison!

cic
Tussen.. wub.gif

Ciczi
Visst... wub.gif

Han älskar att stjäla folks skor även idag...

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon