kristerh
465 mobiltelefoner, 173 nyckelknippor, 78 par handskar och 20 datorer är resultatet sedan augusti i år. Det handlar om kvarglömda effekter i Taxi Stockholms bilar. Konstigaste kvarglömda effekt hittills: ett levande marsvin, en kastrull med 20 kilo skalad potatis eller kanske ändå... en rullstol.

20 kilo skalad potatis och ett marsvin som smet ur buren. Det är de konstigaste som Arve Fjeld som arbetar på Taxi Stockholms kundcenter kan minnas att någon resenär har glömt kvar i bilen.

"En rullstol har vi också haft vid något tillfälle", säger Arve Fjeld.

Annars är det oftast mobiltelefoner och nycklar, 465 respektive 173 stycken sedan augusti, som blir kvar på sätet. När säsongen är inne glömmer resenärerna många handskar, 78 par har rapporterats på senare tid.

Ju stressigare tider, desto mer ligger kvar i bilens säte och golv konstaterar Arve Fjeld.

"I jultider är det mycket kvarglömt", säger han.

Finns det någon yrkesgrupp som är särskilt glömsk?

"Jag vill inte säga att affärsresenärer är glömskare än andra, men de glömmer ganska många laptops", säger Arve Fjeld som räknar till 20 datorer sedan augusti.

Totalt har Taxi Stockholms resenärer glömt mellan 2.200 och 2.300 saker sedan augusti i år, enligt Arve Fjeld. De senaste ägodelarna som har försvunnit för kunderna enligt kuncentret är i tur och ordning:

* En skinnplånbok från Ralph Lauren
* En väska med kläder
* En bag med "allt i” borttappat av en engelsk turist
* En väska
* En underdel till en mobiltelefon
* En sminkväska
* En mobiltelefon
* En sminkväska till
* En svart hatt
* En mobiltelefon
* En flaska vin
* En plånbok
* En svart handväska
* En sten ur ett smycke
* Ett Visakort
* En halsduk
* En kemtvättpåse

Jag har aldrig lyckats att glömma nåt i en taxi som tur är
wink.gif rolleyes.gif
krister
mamamaggan
Det enda jag någonsin glömt i en taxi ( vad jag kommer ihåg) är EN handske. Ett tag var det totalt omöjligt. Glömde alltid bara en handske .

Men vad händer med det som glömts och aldrig kommer till rätta?

20 kilo skalad potatis och marsvin? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
fniss ja man vet ju
o de e inge kul för de ställer till en massa extrajobb så jag kollade alltid noga då kunderna klev ur så slapp man de där
men de e klart de har hänt att de ringt i baksätet nån gång
mobiltelefoner e ju så små så mankan missa dom
handksar däremot hamnar oftast på gatan då kunderna kliver ur för dom har dom ofta i knät o då blir dom ju upphittade av folk som gå r rolleyes.gif
netaave
En kasse julklappar förra året som jag måst ställa mellan förar och baksätet eftersom det blev fullt i skuffen. Den kom chauffören ut med på kvällen utan att det kostade mer än lite fika. ;-)
kristerh
CITAT (netaave @ 16-12-2005, 15:44)
En kasse julklappar förra året som jag måst ställa mellan förar och baksätet eftersom det blev fullt i skuffen. Den kom chauffören ut med på kvällen utan att det kostade mer än lite fika. ;-)

Vilken tur du hade wink.gif han kunde i värsta fall behålla dem o slippa köpa egna klappar unsure.gif
krister
netaave
CITAT (kristerh @ 16-12-2005, 15:45)
CITAT (netaave @ 16-12-2005, 15:44)

Vilken tur du hade wink.gif han kunde i värsta fall behålla dem o slippa köpa egna klappar unsure.gif
krister

Det är han som kör mig varje dag så det hade han nog inte gjort! biggrin.gif Jag har s.k. arbetsresor in till stan, men utnyttjar honom till den vanliga färdtjänsten också. Här kan vi fortfarande ringa direkt till chaufförerna när vi vill åka, precis som att beställa en vanlig taxi bara. Finns beställningscentral men den har jag aldrig utnyttjat.
Inga från Närke
Åker aldrig taxi så jag slipper glömma saker där.
yenny
jag åker nästan aldrig taxi jag heller... men jag lyckades lämna plånboken på bussen en gång. (jag tror den gled ur fickan)
Den jättesnälla busschaufören hade hittat den och ringde mej några timmar senare så vi kunde träffas och jag fick tillbaka plånbok med allt innehåll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon