20 kilo skalad potatis och ett marsvin som smet ur buren. Det är de konstigaste som Arve Fjeld som arbetar på Taxi Stockholms kundcenter kan minnas att någon resenär har glömt kvar i bilen.
"En rullstol har vi också haft vid något tillfälle", säger Arve Fjeld.
Annars är det oftast mobiltelefoner och nycklar, 465 respektive 173 stycken sedan augusti, som blir kvar på sätet. När säsongen är inne glömmer resenärerna många handskar, 78 par har rapporterats på senare tid.
Ju stressigare tider, desto mer ligger kvar i bilens säte och golv konstaterar Arve Fjeld.
"I jultider är det mycket kvarglömt", säger han.
Finns det någon yrkesgrupp som är särskilt glömsk?
"Jag vill inte säga att affärsresenärer är glömskare än andra, men de glömmer ganska många laptops", säger Arve Fjeld som räknar till 20 datorer sedan augusti.
Totalt har Taxi Stockholms resenärer glömt mellan 2.200 och 2.300 saker sedan augusti i år, enligt Arve Fjeld. De senaste ägodelarna som har försvunnit för kunderna enligt kuncentret är i tur och ordning:
* En skinnplånbok från Ralph Lauren
* En väska med kläder
* En bag med "allt i” borttappat av en engelsk turist
* En väska
* En underdel till en mobiltelefon
* En sminkväska
* En mobiltelefon
* En sminkväska till
* En svart hatt
* En mobiltelefon
* En flaska vin
* En plånbok
* En svart handväska
* En sten ur ett smycke
* Ett Visakort
* En halsduk
* En kemtvättpåse
Jag har aldrig lyckats att glömma nåt i en taxi som tur är


krister