|
netaave
16-12-2005, 17:06
Glöm inte posta papperskorten idga om de ska komma fram till jul med julpostmärken. Jag har postat 25 och mailat så där 50 st idag. Hur gör ni? Som jag att ni mailar en del och skickar "riktiga" till en del, eller?
Inga från Närke
16-12-2005, 17:08
Skickar inte så många ca 5 st för vi har inte den traditionen. Mailar några också men inte mer än ca 5-10 st.
Kors i taket, undrens tid är inte förbi: Jag postade mina julkort redan igår!  Det är nog första gången som jag har lyckats med det.  Det har t.o.m. hänt att jag glömt att skicka korten ända fram till mellandagerna för några år sen... Jag skickar inte så många "på riktigt" nu för tiden, bara ett tiotal, resten går via datorn.
Eva i Skåne
16-12-2005, 17:25
Jag har skickat 35 "riktiga" idag. Kommer nog skicka 10-15st e-post-kort, men det väntar jag med till nästa vecka.
Tror ni det är helt kört att posta i morron?
Snöflinga
16-12-2005, 17:41
Nej Reserv, dom kommer fram .......tror de har ett visst datum av samma anledning som jag när sonen bjuds på middag... Om maten är klar kl. två, är han välkommen halv två... det brukar bli lagom Gillar julkort via posten ity de klistras upp på kylskåpsdörren, svårt med jul-mail, fast sädana är ju också roligt att få
Får inte glömma, får inte glömma i morron då. Har haft akterpartiet fullt sysselsatt hela dan så det föll helt bort att det sas va´sista dan att posta korten idag.
*Molly*
16-12-2005, 17:46
Jag postade 11 julkort i förrgår, tycker det är en trevlig tradition. Roligt att få julkort också, jag hänger upp alla med klädnypor på ett rött snöre på väggen så man kan se dem ordentligt På datorn blir det nog bara ett enda skickat i år.
Vi gör egna och skickar med post. Julkort via e-mail känns så opersonligt men jag antar att det är bättre än ingenting alls.
Så här gör vi: "Årets" julkort sparas och läggs i "adventslådan" (innehåller det som ska upp till 1:a advent, stjärnor, ljusstakar osv). Skriver nya julkort och "prickar av" enligt julkorten från året före. På så sätt glömmer man ingen! Några nya kan ha tillkommit under året... I år skrev jag korten (30 st) första veckan i december, men... inte fasiken har jag postat dom än... Fast i morgon, ska jag... Julkort via posten liksom hör till traditionen, inte lika roligt och personligt med Internet. Fast, visst är det också lite tragistkt? Vissa personer har man bara "julkortskontakt" med... Men ´å andra sidan visar det ju att man bryr sig ändå... bättre det än ingen kontakt alls!
Jag skickar julkort med foto på vår dotter till vissa utvalda personer  Övriga får ungefär samma kort fast elektroniskt. Själv har jag inte alls nåt emot elektroniska julkort. Många gör egna personliga med kort på sig och barnen. Min man har haft som tradition i många år att skicka julbrev. Förr i tiden skickade han flera hundra med vanlig post men nu lägger han ut det på hemsidan och skickar länken till alla!
netaave
16-12-2005, 22:06
CITAT (bikiv @ 16-12-2005, 21:58) Så här gör vi: "Årets" julkort sparas och läggs i "adventslådan" (innehåller det som ska upp till 1:a advent, stjärnor, ljusstakar osv). Skriver nya julkort och "prickar av" enligt julkorten från året före. På så sätt glömmer man ingen! Några nya kan ha tillkommit under året... Exakt så gör jag också! Kul att höra att fler har adventslådor också.
*Felix matte*
16-12-2005, 22:17
Har börjat skriva ikväll... skickar inte fler än ett tiotal per post och eftersom jag aldrig skickar med julmärke så har jag god tid på mig ännu De flesta skickas per elektronik... faktiskt så är det kul att göra egna.. finns så många fina bilder att låna på nätet. De enda julkort jag sparar är dem med barn el familjebilder och makens kusins handmålade
Jag har skickat 11 stycken julkort med posten, resten skickar jag med e-post närmare jul
zaaritha
17-12-2005, 20:32
De få julkort vi skickar; är inte många!! Synd om oss: vi har inga vänner................
CITAT (zaaritha @ 17-12-2005, 20:32) De få julkort vi skickar; är inte många!! Synd om oss: vi har inga vänner................ Ska jag skicka ett till dig?  pm:a din adress så får du ett extra
*Felix matte*
17-12-2005, 21:03
CITAT (Reserv @ 17-12-2005, 20:58) CITAT (zaaritha @ 17-12-2005, 20:32) De få julkort vi skickar; är inte många!! Synd om oss: vi har inga vänner................ Ska jag skicka ett till dig?  pm:a din adress så får du ett extra  Från mej också... Vi är ju dina vänner
Snöflinga
17-12-2005, 22:44
Pemma till mej med så får du ett egettillverkat  P.S. Du har ju en massa vänner här, dumma människa, Kram
ninnisky
18-12-2005, 00:08
CITAT (zaaritha @ 17-12-2005, 20:32) De få julkort vi skickar; är inte många!! Synd om oss: vi har inga vänner................ hallå där, tjejen - klart att du får ett julkort av mig också
zaaritha
18-12-2005, 00:24
Tack--allihopa!!
Hannele
17-11-2006, 11:58
I år har jag inga idéer, har skickat kort på barnen... Gör ni julkort själva?
anna_rispan
17-11-2006, 13:23
nu fick jag en chock. när jag läste första inlägget o det stog att det var högtid att posta korten!!!!
det var förra året det...
jag har inte börjat tänka på årets julkort. men fick en påse av posten idag.
netaave
17-11-2006, 13:25
Skickar färre och färre, mailar mer och mer.
Hannele
17-11-2006, 13:25
CITAT (anna_rispan @ 17-11-2006, 13:23) jag har inte börjat tänka på årets julkort Det är väldigt billigt, om man hinner beställa under november.
anna_rispan
17-11-2006, 13:28
jaha, du menar om jag skulle vilja göra av fotografier?! bra tips. kan ju prata med sambon om han vill ha såna julkort.
annars köper jag eller klipper o klistrar. det är skoj!
netaave
17-11-2006, 13:30
Nåt år när jag har gott om tid ska jag göra collagejulkort och bara använda gulliga små tomtar man ser i alla tidningar nu.
CITAT (netaave @ 17-11-2006, 13:30) Nåt år när jag har gott om tid ska jag göra collagejulkort och bara använda gulliga små tomtar man ser i alla tidningar nu. Så tänker även jag. Varje år har jag planer men det blir alltid julkort från någon affär. Men man ska ju ha drömmar - någon gång händer det
spektakelrakel
17-11-2006, 13:32
Det finns numer fina julkort som samtidigt är en fröpåse har jag sett.
Hannele
17-11-2006, 13:38
CITAT (netaave @ 17-11-2006, 13:30) Nåt år när jag har gott om tid ska jag göra collagejulkort och bara använda gulliga små tomtar man ser i alla tidningar nu. Dom klipper jag ut och gör adresslappar till julklappar.
I år ska vi göra egna julkort. Sonen (född 4 sept i år) ska få posera i tomtedräkt+luva på en fårskinnsfäll!  Har en liten fotoskrivare så vi gör allt själva från att fota till redigera och skriva ut. Jag tror att mor- och farföräldrar kommer att uppskatta julkorten!
fruberglund
17-11-2006, 15:44
CITAT (Stussi @ 17-11-2006, 13:38) I år ska vi göra egna julkort. Sonen (född 4 sept i år) ska få posera i tomtedräkt+luva på en fårskinnsfäll!  Har en liten fotoskrivare så vi gör allt själva från att fota till redigera och skriva ut. Jag tror att mor- och farföräldrar kommer att uppskatta julkorten!  Ja, vi ska också vara så där patetiska småbarnsföräldrar i år och skicka julkort med Isak på Tänk, det trodde man aldrig skulle ske men nu är man där själv...vart ska detta sluta Isak är med i Góbokens bokklubb och där fick man fina julomslag att stoppa foton i (som ramar) och kuvert med den här gången så de ska vi använda. För er som inte sett...en liten tillbakablick på Isak förra året (fast då skickade vi inga riktiga julkort utan mailade bara bilden, orkade inte bråka med julkort när han bara var 3 veckor gammal).
Det kommer tidigare o tidigare.
CITAT (fruberglund @ 17-11-2006, 15:44) CITAT (Stussi @ 17-11-2006, 13:38) I år ska vi göra egna julkort. Sonen (född 4 sept i år) ska få posera i tomtedräkt+luva på en fårskinnsfäll!  Har en liten fotoskrivare så vi gör allt själva från att fota till redigera och skriva ut. Jag tror att mor- och farföräldrar kommer att uppskatta julkorten!  Ja, vi ska också vara så där patetiska småbarnsföräldrar i år och skicka julkort med Isak på Tänk, det trodde man aldrig skulle ske men nu är man där själv...vart ska detta sluta Isak är med i Góbokens bokklubb och där fick man fina julomslag att stoppa foton i (som ramar) och kuvert med den här gången så de ska vi använda. För er som inte sett...en liten tillbakablick på Isak förra året (fast då skickade vi inga riktiga julkort utan mailade bara bilden, orkade inte bråka med julkort när han bara var 3 veckor gammal). Gud vad söööt!  En sån där liten dräkt har vi köpt till Niklas också. Jag tänkte gå med i Goboken men tackade nej, synd för det hade nog varit fint att ha de där julomslagen att lägga korten i.
AndreasBlomquist
17-11-2006, 18:43
CITAT (spektakelrakel @ 17-11-2006, 14:32) Det finns numer fina julkort som samtidigt är en fröpåse har jag sett. Japp, det finns massor av fina julkort som samtidigt är en fröpåse att välja mellan. Dock ska väl sägas att storleken är precis som ett vanligt julkort och inte en fröpåse. http://www.buxus.se/julkort-med-fron-g80.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|