Full version: Katt / Hund
Boxer
En hund tänker:
Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig. De måste vara gudar!

En katt tänker:
Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig. Jag måste vara en gud!
*Felix matte*
biggrin.gif kan nog stämma wub.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 17-12-2005, 15:07)
biggrin.gif kan nog stämma wub.gif

Ja speciellt det om hur katten tänker... det märks väl wub.gif
Zarah P
Det är som de säger...
"Hundar har ägare - katter har personal...!"
ifibi
“För tusentals år sedan blev katter dyrkade som gudar.
Katten har aldrig glömt det" - okänd
kristerh
Det stämmer verkligen på katten iaf, har aldrig haft hund så där kan jag inte uttala mig, jag har tur som får bo hos min katt verkar hon mena wink.gif biggrin.gif
det är hon som bestämmer hemma hos mig.
krister
Sollan
CITAT (Zarah P @ 17-12-2005, 17:52)
Det är som de säger...
"Hundar har ägare - katter har personal...!"

Så sant som det är sagt!
Saiai
Min hund verkar vilja säga till mig när jag kommer hem:
Åh, matte! äntligen! Jag älskar dig!
Katterna blir oxå glada:
Åh, matte! Äntligen! Vi älskar mat!
Azeman
CITAT (Boxer @ 17-12-2005, 13:25)
En hund tänker:
Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig. De måste vara gudar!

En katt tänker:
Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig. Jag måste vara en gud!

Alla har inte sådan tur... tyvär.
För många, och mkt mera djur som har tvärt om än '"himlen"
bejron
Hos mig är det nog jag som bor hos katten.
Katarina H
Vår katt Musse började sin karriär i grannskapet med att skaffa sig en beskyddare - kvarterets kung Ludde. Musse fick hänga på eftersom han var så oförarglig och aldrig kunde konkurrera med Ludde. När kungen gick hädan bestämde sig Musse för att han var son i Luddes hushåll (våra grannar). Han har numera en egen filt på deras soffa, en ombonad sovplats i deras garage och kommer hem och doftar parfym. Våra grannar älskar honom lika mycket som vi gör, och när vi åker på semester så är de överlyckliga över att få vara kattvakter. En av de andra grannarna sade i somras att: "Musse är det bästa som har hänt det här kvarteret. Ibland kommer han till oss på morgonen, och ger sig inte förrän vi släppt in honom genom sovrumsfönstret och gett honom mat ..." ;-)

Vi är förstås stolta över vår kille och har gett efter för vår grundprincip att han bara ska få mat hemma hos oss.
Boxer
Det måste vara härligt att veta att han blir ordentligt omhändertagen när du är borta.

Jag skulle också vara jätteglad. biggrin.gif
zaaritha
Min man o jag, samt hund "får bo"" hos 11 katter!! Fast--de är ganska snälla mot oss--tack o lov!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon