Full version: ont i kattsvansen
Anita S
Min katt fick en böld på svansen (förra veckan), fjärde bölden i år... Han är kastrerad men ganska ofta i slagsmål med grannkatten, och ofta resulterar betten till bölder som spricker upp och varar och kräver veterinär besök, med pencilinkurer och ibland drän. Kostnad dryg 1000 kr varje gång. Jag ringde onsdag och bokade vet tid fredag. På tordag morgon var han ute en sväng... Han kom in genom kattluckan i 110, vänder sig om och fräser och är riktigt arg. Jag trodde att han blivit jagad av grannkatten och gick till dörren (med halvglas) tittade ut och försökte sedan locka med mig Indy (katten). Strax efter såg min dotter att han blödde från svanstippen. När jag skjutsat barnen till skolan så gick jag och kollade efter katthår (efter ett slagsmål) utanför kattluckan. Jag hittade en hårtuss från Indy (röd). När jag plockade upp tussen så var den ganska stor och från "tussen" gick det en vit "tråd" in genom kattluckan. tråden var ca 12 cm!!! Tussen var ca 1,5 cm och hård innuti (ben). Jag kände mig smått illamående när jag bar den till soptunnan... Sedan var jag tvungen att åka till jobbet... På fredagen hos vet fick jag veta att han behövde en svansamputation för att de skulle ha lite skinn att att sy över benstumpen. Fick en pencilinkur för bölden + "kattpanodil". Summasummarium 2050 kr.(Indy är inte försäkrad)
pejori
AJ!!! AJ !!!!! AJ.... blink.gif blink.gif blink.gif
stackare.... vad ont han har det lilla livet sad.gif
zaaritha
Men ....Stackars katt!!
*Felix matte*
Aj, aj vad ont han ska ha sad.gif
Whiskuchi
http://www.agria.se

Rekommenderar att du skaffar försäkring. Agria är bra, jag har aldrig haft problem med dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon