kristerh
var på bauhaus i dag och de hade pallvis med olika sorters orkideér, allt från phalaenopsis till paphiopedilum, de flesta kostade endast 49,90 och det är vad jag kallar vrakpris.
dessutom sålde de julrosor (kallas de så) de där röda man har till jul, de kostade endast 5:- st.
synd bara att det inte informeras om att de inte tål det minsta kyla, jag såg massor av folk som kom ut ur butiken med julrosor och orkideér utan någon slags skyddspapper, i -4 grader...
julrosorna hinner nog inte mer än hem så tappar de bladen unsure.gif
krister
Eva St
Tack för tipset ska till Bauhaus på måndag då ska det köpas
Eva St
Rossi
Krister! Du menar nog julstjärnor, inte julrosor.

Vi var på Bauhaus i Malmö igår och där sålde de också orkidéer till 49,50 men de hade en stor varningsskylt där det stod att orkidéer är väldigt känsliga för kyla så att man skulle slå in dem i papper innan man bar ut dem ur butiken.
ifibi
Ohhh! Måste snart bege mig till Bauhaus!!!
kristerh
CITAT (Rossi @ 18-12-2005, 09:29)
Krister! Du menar nog julstjärnor, inte julrosor.

Vi var på Bauhaus i Malmö igår och där sålde de också orkidéer till 49,50 men de hade en stor varningsskylt där det stod att orkidéer är väldigt känsliga för kyla så att man skulle slå in dem i papper innan man bar ut dem ur butiken.

Det stämmer julstjärnor var det wink.gif kanske ditt bauhaus är bättre än mitt, de hade inga skyltar, dessutom har de inte det minsta papper att slå in blommorna med, jag tar alltid med mig en riktig blompåse som håller kylan.
krister
wolkenkrabber
när man ser sådana här trådar blir man verkligen glad att man bor mitt i skogen där ingen affär vill bygga, sad.gif Ich mötchen Bauhaus!!! finns inget bauhus innom en 19 mils radie! och brorsan har Bauhaus en 5 min promenad iväg.
Rossi
CITAT (wolkenkrabber @ 19-12-2005, 00:52)
när man ser sådana här trådar blir man verkligen glad att man bor mitt i skogen där ingen affär vill bygga, sad.gif Ich mötchen Bauhaus!!! finns inget bauhus innom en 19 mils radie! och brorsan har Bauhaus en 5 min promenad iväg.

Du får komma ner och hälsa på mig Wolkenkrabber! Inom nära avstånd har jag både Bauhaus, Hornbach, K-Rauta, Cheapy m.fl! laugh.gif
Reserv
CITAT (wolkenkrabber @ 19-12-2005, 00:52)

19 mil åt vilket håll då? Här finns inget va´jag vet om i alla fall, och va´närmaste ligger har jag ingen aning om, men det verkar juh va´bra priser
wolkenkrabber
Du har rätt, jag tänkte lite fel, gick in på en plantaffär vid det dära coopköpcentrat på en kulle i Sundsvall... billigt var det där med... vad finns det här? 2 über dyra ställen!!

Rossi att flytta ner till skåne skulle vara en dröm, men fortfarande kommer det finnas ett komunikationsproblem (skånska är ju som sagt ett ytters svårtspråk som bara förstås om man haft det runt sig sedan man föddes.) sleep.gif
Rossi
CITAT (wolkenkrabber @ 19-12-2005, 15:31)
Rossi att flytta ner till skåne skulle vara en dröm, men fortfarande kommer det finnas ett komunikationsproblem (skånska är ju som sagt ett ytters svårtspråk som bara förstås om man haft det runt sig sedan man föddes.) sleep.gif

Nja, du behöver ju inte flytta hit! Du kan ju komma och hälsa på! smile.gif Jag brukar inte ha några problem att göra mig förstådd, ha, ha!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon