Full version: Amaryllis
Eva St
Har fått en Amaryllis där knoppen är några decimeter. Den är ganska torr idag och undrar hur ofta och när det är dags att vattna den. Har för mig att den blir lång och ranglig vid för mycket vattnande stämmer det?????????
Eva St
Christina i Taxinge~
Inte för att jag vet om det är optimalt.....men jag vattnar mina amaryllislökar när jag planterar dem, sen får de inget vatten alls förrän klockorna slagit ut.
Även då är jag väldigt försiktig med vattningen om det är ytterligare en knopp på gång.
Just nu blommar min Lemon Lime och en röd Amaryllis har en 20-cm-knopp.
Inget vatten har de fått ännu....

Och visst är det så att de ränner iväg och blir gängliga om man vattnar för mycket!

Zarah P
Wow...! Lemon Lime... Den ska jag leta rätt på. Toksnygg! wub.gif
Carex
Man brukar få tipset att hålla igen lite på vattningen för att stänglarna inte ska ränna i vädret, jag som personligen är väldigt förtjust i långa stänglar vattnar glatt på, det enda resultat jag märkt, är just att stänglarna blir högre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon