kerstin z5-6

Gammal buske , stod mitt i en ny gång och var risig och ful , uppstammning gav både prydnad och fågelbär smile.gif
Gångarna i trall är numera färdiga -den matchar tom de röda rosorna fint smile.gif
Anki V
Det där tycker jag är läckert!!! smile.gif

Hur gör man?

Tar man en buske, sparar "kronan" och skär bort allt som vill bryta från stammen eller?

Hur många år tog det att få till "vinbärsträdet"?

Frågar en okunnig Anki
kerstin z5-6
Det tog tio minuter laugh.gif laugh.gif
När (Vi) Jag gjorde gången av stenmjöl och grus-duk under ... så klipptes rubbet på busken bort utom denne mittgren , som av ålder hade rätt stuk och höjd, en skåra i geotextilen på vardera sidan om stammen
Sedan fylldes stenmjöl runt och detta är en år två bild
Från underjorden kommer intet och jag har norpat två skott som kommit fel , samt kortat ikronan något
det är allt
På vinterna binder jag ihop grenarna så de inte knäcks av snön smile.gif
Den går säkert att göra snyggare än såhär , men man får snabba sig när man har hjälp som går på begränsade "duracellbatterier-dvs maken ...... biggrin.gif
Christina i Taxinge~
Jättesnyggt, Kerstin! smile.gif

Lustigt att du visade bilden just nu när jag sitter och funderar på om jag kan ha kvar en av svartvinbärsbuskarna bland de rosa rosorna biggrin.gif
Jomenvisst kan jag väl det - om jag 'stammar upp' den!?
Anki V
Jag får väl ge mig ut till någon "ödegård" och se om det finns några gamla vinbärsbuskar att "rädda".

Jag vill också ha!!! wub.gif

/Anki
Zarah P
Vilken bra idé! Kanonsnyggt - så ska jag minsann också göra, den dag jag får en trädgård att påta i. smile.gif
Eva St
Urläckert Kerstin Tack för tipset
Eva St
Elanah
Häftigt!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon